Thermo eksplotion ?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 30-11-04 00:43

Jeg oplevede for en del år siden på en lejer tur at vi havde fyret total op
for 5 el radiatorer i en lille 20kvm træ hytte for at være sikre på at der
var dejligt varmt når vi kom tilbage hen på aftenen (klokken var måske 9 om
morgenen)

Vejret var alm. skide koldt ala December/Januar dog uden sne og vi oplevede
følgende...

Vi kom tilbage til hytten sent på aftenen måske klokken 22 der havde
radiatorerne stået og brølet konstant fra klokken 9 da vi åbnede døren blev
den nærmest sprunget op og der kom en hedebølge ud i ansigtet på en som om
der havde været ild i hele hytten og den var eksploderet i ansigtet af en

En kammerat fortalte mig at de på en ski ferie havde oplevet at der var en
udendørs sauna og der skete det problem ikke

Hvad gik der så lige galt for os ?

/lasse

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-11-04 21:23

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse news:cogc65$2mok$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> der havde været ild i hele hytten og den var eksploderet i ansigtet af en

1.: I har ingen viden om hvorledes termostaten indstilles på et el-panel.

2.: Døren springer op - ikke på grund af overtryk - men fordi træværket
er blevet deformeret af temperaturforskellen.

Mvh
Martin