Kvadratrodstegn?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-11-04 22:26

Er der en behjertet sjæl, der i en fart kan fortælle mig, om og hvor man kan
finde et kvadratrodstegn i den tegnoversigt, der ligger i Windows? Eller
hvordan man ellers skriver kvadratrod, når man nu er ved at føre sin
fysikrapport ind i Word ....
På forhånd tak *S*

Venlig hilsen Dikte

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-11-04 22:37

"Benedikte Brisson" <kuduliatvide@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan finde et kvadratrodstegn i den tegnoversigt, der ligger i Windows?
> Eller hvordan man ellers skriver kvadratrod, når man nu er ved at føre sin

Problem løst. Tark.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Mads Breddam

Dato : 25-11-04 22:42

> [...]
> finde et kvadratrodstegn i den tegnoversigt, der ligger i Windows? Eller
> hvordan man ellers skriver kvadratrod, når man nu er ved at føre sin

I Word skal du bruge Microsoft Equation 3.0. Det ligger i "indsæt" ->
"objekt". Hvis det alligevel ikke gør det, skal du installere det fra Office
cd'en. I setup er det "Tilføj eller fjern funktioner" -> "Office
værktøjer" -> Equation Editor.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Brian Lund

Dato : 25-11-04 22:48

> [...]
> finde et kvadratrodstegn i den tegnoversigt, der ligger i Windows? Eller
> hvordan man ellers skriver kvadratrod, når man nu er ved at føre sin

Det er vel nærmere et spørgsmål som hører til i dk.edb.tekst eller lignende!
Jeg ved man kan lave kvadratrodstegn, men har glemt hvordan...

Du kan også skrive kvadratrod på andre måder end et kvadratrodstegn, du kan
f.eks. for kvadratroden af x skrive:

sqrt(x)
eller: x^(1/2)

Den 3. rod er x^(1/3) og den 4. rod er x^(1/4) osv. :)

Brian