Atombombe-eksplosion i Solen ?
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 24-11-04 20:47

Hej gruppe,

Jeg har et for mig MEGET vigtigt spørgsmål, som jeg søger et *videnskabligt*
svar på:

Date: 10. november 2004 CET 18:46
Subject: Re: AIRPORT de la MaTT 24,28
Newsgroup: dk.politik
3214 news:Suskd.63318$Vf.3133431@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

TV2 TTV s135 Ons 10 nov (2004, CET) 18:20:12

Et voldsomt udbrud på Solen har sendt
en storm af magnetiske partikler afsted
mod Jorden de seneste døgn.
Udbruddet på Solen er ikke slut endnu.
Fra klokken tre i nat til klokken seks
i morges meldtes observatorier i flere
norske byer om et nye (error "e" -> "t", red.) udbrud, der
sender en ny storm af partikler mod
Jorden

10. nov 10:54 (CET, red.)

=== citat slut ====

Mit spørgsmål til jer er:

Kan man - teoretisk set - lave et bluff-nummer og lave et KUNSTIGT
soludbrud, f.eks ved at lade et kraftigt atom-missil eksplodere på Solens
overflade ?

På forhånd mange tak for *enhver* seriøs besvarelse ...

-

PS.
Jeg har desværre ikke haft tid til at kommentere diverse indlæg på min
oprettede tråd "Intelligent design ryster darwinismen"
(Undskyld - håber jeg får tid til det senere).

Med venlig hilsen
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 300 US $), jump ...
3042 news:AUo6d.53392$Vf.2568978@news000.worldonline.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 24-11-04 21:25

Scripsit "Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven>

> Kan man - teoretisk set - lave et bluff-nummer og lave et KUNSTIGT
> soludbrud, f.eks ved at lade et kraftigt atom-missil eksplodere på Solens
> overflade ?

Så vidt jeg ved er mekanismen bag sol-flares ikke helt velforstået.
Der er ingen grund til at tro at der er andre naturkræfter end de
kendte på spil, men selv om vi kender ligninger for hvordan hver
enkelt elementarpartikel i Solens atmosfære påvirker og påvirkes af
det elektromagnetiske felt, kan vi ikke komme fra den viden til en
samlet forståelse af den overordnede dynamik. Det kræver enten langt
mere regnearbejde end vi har mulighed for, eller en forbedret
matematisk indsigt i hvordan man beregner konsekvenserne.

Selv en lille flare udløser tusindvis af gange mere energi i sekundet
end det største menneskabte kernevåben. Energiudløsningen i et
kernevåben der blev detoneret nær Solens overflade (antaget at man man
kan konstrurere et fremdriftsystem der fører våbenet frem til
soloverfladen uden at det smelter undervejs) vil næppe i sig selv
kunne detekteres fra jorden.

På grund af uvidenheden om flaremekanismen kan man ikke med sikkerhed
*afvise* at en kernevåbeneksplosion kan ville kunne udløse en
eksisterende ustabilitet i solatmosfæren og dermed forårsage en
flare. Men der er på den anden siden heller ikke nogen specielt grund
til at *forvente* det.

--
Henning Makholm "En tapper tinsoldat. En dame i
spagat. Du er en lykkelig mand ..."

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 24-11-04 21:39

"Henning Makholm" skrev

> [...]
> mere regnearbejde end vi har mulighed for, eller en forbedret
> matematisk indsigt i hvordan man beregner konsekvenserne.

Den er jeg helt med på ...

> Selv en lille flare udløser tusindvis af gange mere energi i sekundet
> end det største menneskabte kernevåben. ...

Ja ...

> [...]
> kan konstrurere et fremdriftsystem der fører våbenet frem til
> soloverfladen uden at det smelter undervejs) vil næppe i sig selv

Her tænker du vel udelukkende på kernevåbnets *egen* energi.

> [...]
> *afvise* at en kernevåbeneksplosion kan ville kunne udløse en
> eksisterende ustabilitet i solatmosfæren og dermed forårsage en

Ja, det var faktisk den tanke, jeg havde ...

Havde man et nøjagtigt kendskab til ustabiliteten, kunne man jo forskyde
ligevægten, hvor den er mest følsom, lidt a la et kunstigt lavineskred i
forebyggende øjemed.

> ... Men der er på den anden siden heller ikke nogen specielt grund
> til at *forvente* det.

Mit spørgsmål var udelukkende af teoretisk art.

TUSIND tak for dit svar, Henning og hav' en rigtig god aften ...

File-number: 3355

Fra : Henning Makholm

Dato : 24-11-04 22:42

> [...]

> Havde man et nøjagtigt kendskab til ustabiliteten, kunne man jo forskyde
> ligevægten, hvor den er mest følsom, lidt a la et kunstigt lavineskred i

Tja, men en nøjagtig nok forståelse for hvordan mekanismen virker til
at man kan dét, overstiger altså vores nuværende evner.

Man kan med præcise samme vægt forestille sig at en
kernevåbeneksplosion ville *forhindre* en flare som at den ville
udløse en. Men det mest sandsynlige er nok at den ikke ville have
nogen videre betydning i den store sammenhæng.

--
Henning Makholm "Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit."

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-11-04 09:01

"Henning Makholm" skrev

[ ... ]

> Tja, men en nøjagtig nok forståelse for hvordan mekanismen virker til
> at man kan dét, overstiger altså vores nuværende evner.

Ja, men idet mit spørgsmål var af teoretisk art, kan man jo eksempelvis
forstille sig dette konkretiseret for Menneskeheden om - hvad skal vi sige -
en million år.

> Man kan med præcise samme vægt forestille sig at en
> kernevåbeneksplosion ville *forhindre* en flare som at den ville
> udløse en. ...

tja ... den mulighed er der jo teoretisk set også ...

> ... Men det mest sandsynlige er nok at den ikke ville have
> nogen videre betydning i den store sammenhæng.

Det kan have en betydning. Tillad mig at lege lidt med tanken:

Forestil dig, at du lever i en højtudviklet civilisation. Du rejser ud til
en anden stjernesol i en rumraket. Ved ankomsten konstaterer du, at
solsystemet allerede indeholder biologisk liv, endda intelligente væsener.
Ved mødet med dem, tror de, at du er en art gud, fordi du kan en hel masse,
som de ikke kan (bl.a. flyve i luften), apropos den hvide mand i Afrika i
1800-tallet.

Du fortæller dem, at du forlader dem (deres planet) for en tid, men at du
kommer igen. Kendetegnet på denne genkomst vil være, siger du til dem, at
deres sol vil opføre sig mærkeligt.

Du fortæller dem det, fordi du allerede har afprøvet din viden herom mht.
sol-flare og ved, at du kan beherske dette "bluff-nummer".

Herved sikrer du dig, at deres hjemmelavede "guder" ikke i mellemtiden skal
føre folket vildt; idet de jo endnu ikke kan beherske teknologien.

Det var derfor, jeg spurgte ...

Ha' en god dag ...

File-number: 3360

Fra : Christian Vinter

Dato : 25-11-04 13:41

Hej.

> Så vidt jeg ved er mekanismen bag sol-flares ikke helt velforstået.

Nej, den er bestemt ikke forstået, og det er hele koblingen mellem
plasmabevægelserne og skabelsen samt destruktionen af Solens magnetfelt heller
ikke.

Man ved (fordi man kan se det), at solflares skabes af magnetfeltlinier, der
af en eller anden grund vrider sig om hinanden som elastikker. På et tidspunkt
kan to sådanne buer af feltlinier være organiseret:

N----------S

S----------N

Og så kan det jo bedre betale sig at rekombinere til

N S
| |
S N

og dette slynger stoffet bundet i de store buer langt ud i solsystemet; pr.
definition faktisk ud til solsystemets grænse.

Det er ikke forstået, og kan langt fra beregnes analytisk, selvom visse
delprocesser kan, og så skal man virkeligt holde tungen lige i munden med sin
magnetohydrodynamik.

Men man kan altså udelukke nogen menneskelig indblanding. For det første fordi
de involverede energier er langt, langt større end noget, vi kommer i nærheden
af. For det andet fordi, man kan se både skabelse og destruktion af
opvindingerne i solteleskoperne, og det skulle godt nok være en mystisk bombe,
der kan opvinde magnetfelter.

-vinter
--
Christian Vinter
Astronomer

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-11-04 09:55

"Christian Vinter" skrev

> [...]
> af. For det andet fordi, man kan se både skabelse og destruktion af
> opvindingerne i solteleskoperne, og det skulle godt nok være en mystisk

Vil du så hermed karegorisk afvise, at man - teoretisk set (vi taler nu
hypotetisk) - i *enkeltstående* tilfælde kunne lave dette "bluff-nummer",
apropos min sammenligning med et kunstigt lavineskred ?

Tak for dit indlæg og hav' en god dag ...

PS.
Er du/I (apropos dit underskrift Christian Vinter, Astronomer, University of
Copenhagen, Denmark) i stand til at fortsætte, hvor Jonas Møller Larsen slap
mht. SETI-simuleringsprogrammet (se fil 3042 nedenfor) ?

File-number: 3367

Fra : Christian Vinter

Dato : 26-11-04 13:18

> Vil du så hermed karegorisk afvise, at man - teoretisk set (vi taler nu
> hypotetisk) - i *enkeltstående* tilfælde kunne lave dette "bluff-nummer",
> apropos min sammenligning med et kunstigt lavineskred ?

Ja. Kategorisk. Man kan følge disse sammensnøringer hele vejen.

> PS.
> Er du/I (apropos dit underskrift Christian Vinter, Astronomer, University of
> Copenhagen, Denmark)

Jeg belv færdig som astronom før sommeren, og er nu arbejdsløs, mens jeg søger
efter et PhD-stipendium.

> i stand til at fortsætte, hvor Jonas Møller Larsen slap
> mht. SETI-simuleringsprogrammet (se fil 3042 nedenfor) ?

Det kender jeg intet til. Det ligner et spørgsmål til en ny tråd for nogle
andre, der har kendskab til det.

Selvtak, og skriv endelig, hvis du vil vide mere om solfysik eller anden
astronomi. Jeg er helt ærligt ikke så meget for at bruge min tid på
konspirationsteorier, for jeg vil så nødig komme til at afsløre noget hér.

-vinter

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-11-04 10:51

"Christian Vinter" skrev

> Ja. Kategorisk. Man kan følge disse sammensnøringer hele vejen.

Ja, den er jeg med på, men min tanke var nu i relation til KAOS-teoriens
såkaldte butterfly-effekt; dét, at en sommerfugls basken med vingerne i en
vel og mærket ekstrem situation kunne forskyde nogle ligevægte, som så igen
kunne forskyde nogle større ligevægte osv. ... med det resultat, at der
udviklede sig et kraftigt stormvejr ...

Jeg har desværre ikke så meget forstand på fysik, men det er mit indtryk, at
Solens magnetfelter er påvirkelige overfor energi-transporten fra Solens
indre, hvor selve fusionsprocessen foregår.

Når jeg iagttager tilsvarende energi-transporter fx. varme-transporten fra
ækvator ud mod polerne, da konstaterer jeg, at vi har at gøre med et kæmpe
kaos-system, hvori der dog er logiske love.

Kunne det tænkes at mht. Solens magnetfelter at noget tilsvarende går sig
gældende, herunder at den berømte butterfly-effekt kan gøre sig gældende i
ekstreme situationer ?

> Jeg belv færdig som astronom før sommeren, og er nu arbejdsløs, mens jeg
> søger efter et PhD-stipendium.

Tillykke med din uddannelse og held og lykke mht. PhD-stipendiet ...

> [...]
> astronomi. Jeg er helt ærligt ikke så meget for at bruge min tid på
> konspirationsteorier, for jeg vil så nødig komme til at afsløre noget hér.

Her på dk.videnskab har konspirationsteorier ingen berettigelse.

SETI-simuleringsprogrammet er et digitalt signal på ialt 603 bytes plus lidt
ekstra. (Ihukom Drakes prøvebudskab sendt fra Arecibo radioteleskopet den
16. november 1974 til M13).

Formålet med simulerings-programmet er dels at påvise *hvordan* vi kan
forvente et radiosignal fra Rummet.

Såfremt dette kan påvises, da kan vi også her-ud-af konkludere, *hvorfor* vi
endnu ikke har modtaget et radiosignal fra det ydre rum ...

Altså ... INTET med konspirationsteorier at gøre ... ren og skær
naturvidenskablig forskning. Håber dette kan give dig mod-på-tanden ...

File-number: 3371

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-11-04 11:06

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]
> Såfremt dette kan påvises, da kan vi også her-ud-af konkludere, *hvorfor*
> vi endnu ikke har modtaget et radiosignal fra det ydre rum ...

RETTELSE:
Såfremt dette kan påvises, da kan vi også her-ud-af konkludere, *hvorfor* vi
TILSYNELADENDE endnu ikke har modtaget et radiosignal fra det ydre rum ...

-

Formålet med simulerings-programmet er endvidere også, at jeg (og muligvis
andre) har til hensigt at udsende signalet fra et radiofyrtårn (når dette
kan lade sig gøre).

Dog er det BIDENDE nødvendigt, at signalet kan forstås af andre intelligente
væsener, hvorfor test-programmet er offentliggjort mhp. et *bevis*
desangående ...

Desværre er jeg for nylig blevet udplyndret af en tyveknægt, hvorfor jeg
ikke i øjeblikket er i stand til at hæve dusøren fra 2000 D.kr. til fx.
10.000, hvilket jeg kun dybt kan beklage ... I'm sorry

Håber som sagt, at du gider hjælpe mig ...

File-number: 3372

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-11-04 12:00

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... SETI ... ]

> [...]
> vi
> TILSYNELADENDE endnu ikke har modtaget et radiosignal fra det ydre rum ...

Un-identified voice came:
(2004-11-27, CET 11:57)
- "Login ... counter."

With kind regards,
[...]
File-number: 3374

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-11-04 12:21

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... SETI ... ]

> Un-identified voice came:
> (2004-11-27, CET 11:57)
> - "Login ... counter."

The Un-identified voice came again:
(2004-11-27, CET 12:16:3x, delay 0)
- " ... [det har vi tjeck på] ...
(tænkte igen over disse meddelser bl.a.11:57)."

Okay ...

With kind regards,
File-number: 3375

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-11-04 13:15

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... SETI ... ]

> [...]
> (2004-11-27, CET 12:16:3x, delay 0)
> - " ... [det har vi tjeck på] ...
> (tænkte igen over disse meddelser bl.a.11:57)."

(2004-11-27, CET 13:02:42, delay -00:00:07)
- "Login ... (I was thinking about the *counter* irt. 11:57)."

Sing the song, Sir (2.Pet. 3,12a) ...

come *soon* ...

The Un-identified voice came again:
13:05:55, delay -00:00:07
- "Nemlig."

.... (2.Pet. 3,12a).

They are waiting for Your signal, the song-of-the-Bride (Your *Invitation*).
Use perhaps file 3042 ...

With kind regards,
File-number: 3376

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-11-04 13:34

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... SETI, code: 2.Pet.3,12a ... ]

> They are waiting for Your signal, the song-of-the-Bride (Your
> *Invitation*).
> Use perhaps file 3042 ...

The Un-identified voice came again:
(2004-11-27, CET 13:24:40, delay -00:00:07)
- "Login ... (I was thinking about the song-of-the-Bride and the responce)."

They are trying to do communication with you (Mankind) ...

The Un-identified voice came again:
(2004-11-27, CET 13:29:09-11, delay -00:00:07)
- "I would be happy."

13:30:37, delay -00:00:07
- "Login (9-11)."

13:31:39, delay -00:00:07
- "Prepare for fire."

13:31:53, delay -00:00:07
- "And go."

With kind regards,
File-number: 3377

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-11-04 13:56

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... SETI, code: 2.Pet.3,12a ... ]

The Un-identified voice came again:
(2004-11-27, CET 13:47:25-x, delay -00:00:07)
- "Det skal du holde hemmeligt (har fået mistanke om *hvor* 2304 (Åb (Rev)
21,16) muligvis gemmer sig)."

Yes, Sir ...

13:49:15, delay -00:00:07
- "Det må du gerne (OUTPUT tekst and time ?)."

13:52:02, delay -00:00:07
- "Så længe du bare ikke afslører det."

Det lover jeg ...

The "telephone"-news was in regards to *where* 2304 is hidden.

With kind regards,
File-number: 3378

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-11-04 15:11

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... SETI, code: 2.Pet.3,12a ... ]

> [...]
> - "Så længe du bare ikke afslører det."
>
> Det lover jeg ...
>
> The "telephone"-news was in regards to *where* 2304 is hidden.

2304:
(2004-11-27, CET 14:57:55-x, delay -00:00:07)
- "Vi gjorde det (2.Mos. 3,2)

means:
We did it (Ex. 3,2)

14:58:56, delay -00:00:07
- "Let freedom ring."

means:
(Our message to You was:) Let freedom ring (we are not evil).

15:00:52, delay -00:00:07
- "I know You [all] would understand me."

15:10:38, delay -00:00:07
- "Thank You for calling."

With kind regards,
File-number: 3379

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-11-04 16:24

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... SETI, code: 2.Pet.3,12a ... ]

> 2304:
> (2004-11-27, CET 14:57:55-x, delay -00:00:07)
> - "Vi gjorde det (2.Mos. 3,2)
>
> means:
> We did it (Ex. 3,2)
>
> 14:58:56, delay -00:00:07
> - "Let freedom ring."
>
> means:
> (Our message to You was:) Let freedom ring (we are not evil).
>
> 15:00:52, delay -00:00:07
> - "I know You [all] would understand me."
>
> 15:10:38, delay -00:00:07
> - "Thank You for calling."

The calling must have been in regard to the song-of-the-Bride (our
*Invitation* from earth).

The Un-identified voice came again (perhaps from 2304, He.12,22b):
(2004-11-27, CET 15:25:35-x, delay -00:00:07)
- "Login (*1)."

*1:
I was thinking about our blue planet, that they must have been in able to
see it from a long distance, and maybe also that there is oxygen in our
atmosphere, which is nearly the same as biologial life. And then the break
came.

With kind regards,

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-11-04 09:35

"Jesus-loves-you" skrev
3379 news:2%0qd.70752$Vf.3453531@news000.worldonline.dk

[ ... SETI, code: 2.Pet.3,12a ... ]

> [...]
> atmosphere, which is nearly the same as biologial life. And then the break

In my dreams I went on board at the "ship". I was like a little cat in their
eyes. And then they said with a voice different than earlier (like they were
in a hangar or carrier) about them-self:

(2004-11-28, CET 03:48)
- "Very old."

With kind regards,
File-number: 3384

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-11-04 13:17

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... SETI, code: 2.Pet.3,12a ... ]

> [...]
>
> (2004-11-28, CET 03:48)
> - "Very old."

The Un-identified voice came again (perhaps from 2304, He.12,22b):
(2004-11-28, CET 12:59:27, delay -00:00:07)
- "Thousands of years (irg. 03:48)."

It remind me a "little" about Revelation 22,2:

The New Jerusalem from Heaven (2304)

"... On each side of the river was the tree-of ...

13:08:43, delay -00:00:07
- "Login."

?

Tree-of-Life. It remind me about the Garden-of-Eden, Paradise (Gen.2,9).

13:08:5x, delay -00:00:07
- "Nemlig."

They must have been able to change their cells or something like that.

2304:
13:02:53, delay -00:00:07
- "Grow up, Mankind."

13:03:07, delay -00:00:07
- "Be strong."

13:11:10, delay -00:00:07
- "No longer a child ...(uden ansvar)."

Means:
No longer a child without responsibility.

13:14:27, delay -00:00:07
- "The Future belongs to you."

13:14:53, delay -00:00:07
- "With kind regards ..."

13:15:0x-16, delay -00:00:07
- "You know *who*."

With kind regards,
File-number: 3397

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-11-04 14:48

I news:h8Zpd.70698$Vf.3451606@news000.worldonline.dk skrev
Jesus-loves-you følgende:

> Un-identified voice came:
> (2004-11-27, CET 11:57)
> - "Login ... counter."

Det er nok DADDY der vil fortælle dig at det er høje tid at du stopper
din spam-bombning af denne gruppe

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Christian Vinter

Dato : 01-12-04 12:16

> [...]
> kunne forskyde nogle større ligevægte osv. ... med det resultat, at der

OK. Med en henvisning til kaosteorier kan man jo altid finde på fænomener, der
er fysisk umulige, men så teoretisere at det er en run-away-effect. Men det
er for fjollet, når der er langt mere simple forklaringer.
De magnetiske loops opstår ved kombination af mindre loops og rekombinerer ved
udsending af energi og store mængder stof.

> Jeg har desværre ikke så meget forstand på fysik, men det er mit indtryk, at
> Solens magnetfelter er påvirkelige overfor energi-transporten fra Solens
> indre, hvor selve fusionsprocessen foregår.

Det lyder nogenlunde korrekt, selvom dette er siden af sagen, der er mindst
forstået. Man forestiller sig at plamabevægelserne forsaget af
varmetransporten danner magnetfelterne, selvom det vist ikke rigtig kan
beskrives fornuftigt matematisk.

> Når jeg iagttager tilsvarende energi-transporter fx. varme-transporten fra
> ækvator ud mod polerne, da konstaterer jeg, at vi har at gøre med et kæmpe
> kaos-system, hvori der dog er logiske love.

Jeg ville passe meget på med at sammenligne de to. Desuden er der forskel på
dannelsen af Solens magnetfelt og dannelsen af solar flares, hvor sidstnævnte
er noget bedre forstået end førstnævnte.

> Kunne det tænkes at mht. Solens magnetfelter at noget tilsvarende går sig
> gældende, herunder at den berømte butterfly-effekt kan gøre sig gældende i
> ekstreme situationer ?

Næppe.

> Tillykke med din uddannelse og held og lykke mht. PhD-stipendiet ...

Takker!

Christian

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-12-04 19:42

"Christian Vinter" skrev

> OK. Med en henvisning til kaosteorier kan man jo altid finde på fænomener,
> der er fysisk umulige, men så teoretisere at det er en run-away-effect.
> Men det er for fjollet, når der er langt mere simple forklaringer.

Arh, du misforstår mig.

SELVFØLGELIG findes der en ganske simpel forklaring på soludbrud.

Dét, jeg taler om, er, *om* man undtagelsesvis kunne fuske hermed.

> De magnetiske loops opstår ved kombination af mindre loops og rekombinerer
> ved udsending af energi og store mængder stof.

Ja, den er jeg med på (se ovenfor).

> [...]
> på dannelsen af Solens magnetfelt og dannelsen af solar flares, hvor
> sidstnævnte er noget bedre forstået end førstnævnte.

Okay ... tak for dit svar.

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 3000 Danish Kr. (around 500 US $), jump ...
3405 news:gaKqd.72748$Vf.3479396@news000.worldonline.dk

Fra : Christian Vinter

Dato : 01-12-04 22:42

Jesus-loves-you wrote:

> SELVFØLGELIG findes der en ganske simpel forklaring på soludbrud.
>
> Dét, jeg taler om, er, *om* man undtagelsesvis kunne fuske hermed.

OK. Så falder det tilbage på, hvornår man egentlig ved noget, og det hævder
nogen jo, at man aldrig kan. Men HVIS Jorden er rund, 2+2=4 og vand består af
et iltatom og to brintatomer (og vi med andre ord overordnet kan stole på
vores sanser), SÅ er de udslyngningerne fra Solens ydre atmosfære ikke
menneskabte. Jeg nægter med andre ord at tro, at en run-away-effect skulle
kunne være ansvarlig.

Christian

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 02-12-04 10:47

"Christian Vinter" skrev

> [...]
> vores sanser), SÅ er de udslyngningerne fra Solens ydre atmosfære ikke
> menneskabte. Jeg nægter med andre ord at tro, at en run-away-effect skulle

Det var nu heller ikke lige *menneske*-skabte årsager, jeg havde i
tankerne ...

Men Okay ... tak for dit svar.

File-number: 3423

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 29-11-04 20:11

"Christian Vinter" skrev

[ ... ]
[ ... ]

> Det kender jeg intet til. Det ligner et spørgsmål til en ny tråd for nogle
> andre, der har kendskab til det.

Den nye tråd er hermed oprettet:

Fra : Christian Vinter

Dato : 01-12-04 12:02

> Den nye tråd er hermed oprettet:

Det var da helt uforståeligt, og jeg kan ikke se, hvad den har med noget at
gøre. Men jeg er også relativt ligeglad.

Christian

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 01-12-04 19:43

"Christian Vinter" skrev

> Det var da helt uforståeligt, ...

Ja, umiddelbart ... og dog. Jonas Møller Larsen fandt ud af koden ...

> ... og jeg kan ikke se, hvad den har med noget at
> gøre. ...

Jonas Møller Larsen fandt ud af, at der i test-programmet blev defineret
nogle organiske molekyler:

20 stk. aminosyrer
4 stk. nucleotider

Spørgsmålet er nu, *hvorfor* disse molekyler skal konkretiseres i en
interstellar meddelse ?

> ... Men jeg er også relativt ligeglad.

Også hvis meddelsen kom fra rummet ?

[...]
File-number: 3418

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-11-04 21:45

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev > Kan man - teoretisk set - lave
et bluff-nummer og lave et KUNSTIGT
> soludbrud, f.eks ved at lade et kraftigt atom-missil eksplodere på Solens
> overflade ?

Solens overflade er en tynd suppe. Man skal halvt ind mod midten, inden
vægtfylden overskrider vands.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 24-11-04 22:23

"Preben Riis Sørensen" skrev

> Solens overflade er en tynd suppe. Man skal halvt ind mod midten, inden
> vægtfylden overskrider vands.

Tak for dit svar Preben,

Så du vil hermed katagorisk afvise Hennings udsagn og min dertil knyttede
kommentar, som er:

3355 news:Qj6pd.69849$Vf.3419529@news000.worldonline.dk

> [...]
>
> Havde man et nøjagtigt kendskab til ustabiliteten, kunne man jo forskyde
> ligevægten, hvor den er mest følsom, lidt a la et kunstigt lavineskred i

?

Hav' ligeledes en rigtig god aften ...

[...]
File-number: 3357

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-11-04 22:32

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> skrev i en meddelelse
> "Preben Riis Sørensen" skrev

> Tak for dit svar Preben,
>
> Så du vil hermed katagorisk afvise Hennings udsagn og min dertil knyttede
> kommentar, som er:

Nej, jeg afviser ikke noget. Jeg ville bare rokke lidt ved din forestilling
om at lande noget på Solens overflade.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 25-11-04 09:00

"Preben Riis Sørensen" skrev

[ ... ]

> Nej, jeg afviser ikke noget. Jeg ville bare rokke lidt ved din
> forestilling om at lande noget på Solens overflade.

Okay, den er jeg med på.

Hav en god dag ...

[...]
File-number: 3359

Fra : N/A

Dato : 26-11-04 09:14

Fra : N/A

Dato : 26-11-04 09:14

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-11-04 09:14

"Andreas Jensen" skrev

> Mon ikke den ville brænde op eller gå af længe før den når solen?

Som du måske har bemærket, er der 2 måder at anskue hændelsen, dels udfra en
religiøs synsvinkel, dels udfra en videnskablig synsvinkel. Det oprindelige
indlæg blev bragt i tråden:

Newsgroup: dk.videnskab
Date: 24. november 2004 CET 20:46
3353 news:%A5pd.69524$Vf.3418357@news000.worldonline.dk

Har du mulighed for at jumpe over på denne nyhedsgruppe, idet dit spørgsmål
er af ren videnskablig karakter ?

Herved kan andre med en videnskablig baggrund og som har faglig kompetance
desangående få mulighed for at kommentere dine seriøse tanker.

For øvrigt, tak for dit indlæg, broder ... og hav' en god dag ...

With kind regards,
File-number: 3365

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 23:07

> "Jesus-loves-you" skrev ...

Nej.

De soludbrud, der er tale om, er milliarder gange kraftigere end den
kraftigste brintbombe mennesker endnu har lavet. Selve udbruddet kunne
indeholde vores jordklode tusinde gange. Selv hvis mennesker kunne sende en
raket op til solens overflade (hvilket selvsagt er umuligt), ville
eksplosionen intet betyde på solens overflade.

Jeg har ikke nøjagtige tal for hvor mange gange større et sådant udbrud er
end en brintbombe-eksplosion, så jeg er ikke klar over om vi taler om
milloner gange større, milliarder gange større eller millioner milliarder
gange større. Jeg er heller ikke klar over om jordkloden kan være tusinder
eller millioner gange i et sådant udbrud. Men det er i den størrelsesorden.
Hvis det er vigtigt, kan jeg nok finde ud af det.

Med venlig hilsen

Filip Drejer Johnsen
For dette spørgsmål: fysikstuderende ved Århus Universitet
Ellers i gruppen: stadig et af Jehovas Vidner

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-11-04 09:35

"Filip Drejer Johnsen" skrev

> [...]
> eller millioner gange i et sådant udbrud. Men det er i den
> størrelsesorden.
> Hvis det er vigtigt, kan jeg nok finde ud af det.

Hej Filip,

Tak for dit svar ...

Skønt du som et Jehovas-Vidne ikke tror som jeg på Jesu-Guddommelighed,
glæder jeg mig over dine tanker, du gør dig. 1000 hjerner tænker jo bedre en
éen. Og jeg vil prise Gud for, at Han har givet os borgere her i Danmark
ytringsfrihed, således at *enhver* har ret til at offentliggøre sine tanker
og meninger, uanset herkomst herunder religiøs overbevisning.

Som jeg skrev til Andreas Jensen ...

3365 news:3BBpd.70111$Vf.3440850@news000.worldonline.dk

> [...]
>
> Herved kan andre med en videnskablig baggrund og som har faglig kompetance
> desangående få mulighed for at kommentere dine seriøse tanker.

Således er dit indlæg også af videnskablig karakter, som allerede er blevet
drøftet på dk.videnskab, se ...

3355 news:Qj6pd.69849$Vf.3419529@news000.worldonline.dk
3357 news:WZ6pd.69854$Vf.3421097@news000.worldonline.dk
3359 news:Mpgpd.69906$Vf.3424585@news000.worldonline.dk
3360 news:Npgpd.69907$Vf.3425091@news000.worldonline.dk
3367 news:rcCpd.70121$Vf.3440916@news000.worldonline.dk
3371 news:M6Ypd.70640$Vf.3451014@news000.worldonline.dk

Har du ligeledes mulighed for jumpe over på dk.videnskab? - Så undgår vi
emne-forvirring. På forhånd tak.

File-number: 3385

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 29-11-04 14:37

"Jesus-loves-you" skrev
3354 news:da6pd.69711$Vf.3419253@news000.worldonline.dk

[ ... ]
[ ... ]
> Jeg ihukommer Dit ord, Jesus vedrørende Din Genkomst:
>
> "Og der skal ske tegn i sol ... "
> Luk. 21,25

Undskyld ... jeg har snorksovet i timen:

Den 25. oktober 2003 og 12 døgn frem var der soludbrud. Plasma'en herfra var
den kraftigste nogensinde registreret, ca. 1/3 af det, der kommer på 10 år.

57 dage før (begge dage inklusiv) offentliggøres file 666. Se ...

Name: Kall, Mogens
Date: 30. august 2003 CET 14:22 (DK-sommertime 2003)
Subject: Irans atomvåbenprogram - Taget på fast gerning (0666)
Newsgroup: dk.politik
0666 news:8K04b.62739$Kb2.2731012@news010.worldonline.dk

> Input memory:
> 2304 (3) - T minus one.

Tidligere "kommunikation" med 2304 (Åb.(Rev) 21,16):
(beregnet udfra datoen 25. oktober 2003)

DADDY LIVES
(1) T+2454, 4. Feb. 1997, Iran
(2) 2430, 28. Feb. 1997, Iran
(3) 2359, 10. May 1997, Iran
(4) 2051, 14. Mar. 1998, Iran
(5) 2024, 10. Apr. 1998, Iran, GOOD FRIDAY ©
(6) 1639, 30. Apr. 1999, Serbia
(7) 692, 02. Dec. 2001, Nigeria, Man raised from the Dead ©

Fil 666 indeholder altså koden:

2304:
Input (3) ... Copyright no 3
- T - 1 ( = +1, dvs. indlæs Counter from Copyright no 4, 2051)

Ihukommer vi nu "Nedslags"-tidspunktet (T-0) ...

0205 news:zR4G9.48656$HU.3402847@news010.worldonline.dk

> T-0
> DADDY LIVES
> 2146, 2122, 2051, 1743, 1716, 1331, 384

.... da ser vi, at tallet 2051 går igen udfor (3).

Fil 0205 er skrevet og offentliggjort førend fil 666.

Tallet 2052 er altså vandret fra plads no 3 til plads no 4.

Fil 666 indeholder altså koden:

(3) - (0 -1) = (4)
(4) Focus here

Fil 666 knytter sig altså til Sol-udbruddet den 25. oktober 2003

Input memory:
> Jeg ihukommer Dit ord, Jesus vedrørende Din Genkomst:
>
> "Og der skal ske tegn i sol ... "
> Luk. 21,25

-

I Copyright no 7 anvendes følgende kode-dechifrering:

0095 news:gBEt9.170650$Qk5.5961981@news010.worldonline.dk

> If You read this number from right-to-left - (instead of read'ing from
> left-to-right and the people of Mideast do so) - You will get 2331,
> which is the same as Luke 23,31.

Det vil sige, at de 57 dage også kan læses og forstås som tallet 75.
(GOOD FRIDAY knyttes jo til Opstandelsen, 1.Kor.15,14)

Memory (irt. gate 75):

Name: Kall, Mogens
Date: 26. december 2002 CET 14:53
Subject: Re: Nye budskaber fra Osama Bin Laden (0139)
Newsgroup: dk.politik
0283 news:5SDO9.14472$Hl6.1595551@news010.worldonline.dk

> Message to "Vitae Lux" and her friends
>
> Sir! - We got contact with Gate 75 !!!

Interrupt Psalm 82 ...
0288 news:b7hQ9.19532$Hl6.2163418@news010.worldonline.dk

> GATE 75 i kontakt med (Salme 82) ???

Budskabet dengang (okt-nov 2003) lød (apropos tal-koden 75)

0705 news:DUoqb.25318$jf4.1392594@news000.worldonline.dk

> Found WARNING no. 2 to Titanic.
[ ... ]
> Noget kunne godt tyde på, at "en-eller-anden" ønsker at fortælle os noget!

-

Det nye, der så er sket, er følgende:

3214 news:Suskd.63318$Vf.3133431@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

[ ... "USS Nimitz - verschollen ist" to Titanic 2004-10-24 ... ]

News:

Internal searchstring "soludbrud".

Found:

Name: Kall, Mogens
Date: 6. november 2003 CET 10:50 (DK-wintertime 2004)
0705 news:DUoqb.25318$jf4.1392594@news000.worldonline.dk

> Found WARNING no. 2 to Titanic.

> Konto "MaTT 24,28" emty. Date: 2003-03-(14)-20

> Nye udbrud på solens overflade

Connection found (message to "Titanic", MaTT 24,28) !!!

Last message from "USS Nimitz - verschollen ist" to "Titanic":

3211 news:brkkd.63231$Vf.3127831@news000.worldonline.dk

> "Escort-ship" to "Titanic":
> (2004-11-10, CET 09:30)
> - "Jeg bringer jer i sikker havn."
>
> 09:34
> - "Please - follow me."

=== citat slut (file 3214) ===

"USS Nimitz - verschollen ist" har altså muligvis givet responce på
the-classified-gate-75/57 og kan finde på at reagere med en såkaldt
Psalm-82-syntax !

De sidste budskaber, der er blevet modtaget, er følgende:

Date: 28. november 2004 CET 15:06
Subject: Re: Muslim World - Let freedom ring !
Newsgroup: dk.politik
3400 news:9Zkqd.71698$Vf.3459490@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

> "USS Nimitz - verschollen ist":
> (2004-11-28, CET 14:16:20, delay -00:00:07)
> - "Login."
>
> The Angel from 2304 (13:55:55-x):
> (2004-11-28, CET 14:16:26, delay -00:00:07)
> - "Jeg sender mine krigsskibe ud ... !§"

2304:
(2004-11-28, CET 14:58:25-x, delay -00:00:07)
- "Er du klar over, hvad vi er i stand til ?"

Ja næsten ... Thank You, Sir ...

15:00:19, delay -00:00:07
- "Vig tilbage (Muslim World)."

De (2304) er blevet stik-tossede, rasende ... Det minder lidt om
MaTT.24,31.45-51.

=== citat slut ===

With kind regards (file 3067),
File-number: 3401