En lille en...
Fra : Jan Pedersen

Dato : 24-11-04 00:06

Når du ganger dette tal med 5, lægger 6 til, ganger resultatet med 4 og
lægger 9 til, ganger resultatet med 5 og trækker 165 fra og derefter fjerner
de sidste 2 cifre fra det nye resultat, så ender du med det oprindelige tal.
Hvad er det for et tal??

--
Jan Pedersen
cuk@cuk.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-11-04 00:32

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse news:41a3c263$0$8695$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> de sidste 2 cifre fra det nye resultat, så ender du med det oprindelige tal.

100x+165-165 minus de 2 sidste cifre gælder for alle x > ±1

Mvh
Martin

Fra : Henning Makholm

Dato : 24-11-04 00:35

Scripsit "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk>

> 100x+165-165 minus de 2 sidste cifre gælder for alle x > ±1

Har "x > ±1" en anden betydning end "x > -1"?

--
Henning Makholm "Anything you can discover we
would be most happy to review."

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-11-04 00:38

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse news:41a3c7f6$0$84110

alle x > ±1

Altså heltal <> 0

Fra : Jesper

Dato : 24-11-04 01:44

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> alle x > ±1
>
> Altså heltal <> 0

Hmm, hvorfor må det ikke være 0?

0*5 + 6 = 6
6*4 + 9 = 33
33*5 - 165 = 0
0 / 100 = 0

Det forstår jeg ikke helt, hvordan har du fundet frem til det?

Mvh
Jesper

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 24-11-04 08:42

In <uPQod.68315$Vf.3411614@news000.worldonline.dk> "Jesper" <No@spam.4.me> writes:

>"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Hmm, hvorfor må det ikke være 0?

Fordi man ikke kan fjerne de to sidste cifre af 0.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : pm

Dato : 24-11-04 00:33

Alle tal

PM

Fra : Søren Kongstad

Dato : 24-11-04 13:12

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> wrote in message
> [...]
fjerner
> de sidste 2 cifre fra det nye resultat, så ender du med det oprindelige

Hvis vi tager alle regneoperationerne du angiver så er det:
((5x+6)4+9)5-165

vi ganger ud og får

100x+165-165

altså 100x.

Du siger nu man skal fjerne de to sidste cifre i ovenstående resultat.

Hvis x er et heltal som er forskelligt fra 0, så vil de sidste to cifre være
0, hvis man fjerner dem får man dermed X selv.

I alle andre situationer vil man få et tal som er forskelligt fra x.

/Søren

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-11-04 11:07

> [...]
fjerner
> de sidste 2 cifre fra det nye resultat, så ender du med det oprindelige

Gælder det ikke for alle tal?