Definitioner på klimatyper?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-11-04 11:26

Arktisk, tempereret, subtropisk, tropisk... Vi havde om det
i geografi både i folkeskolen og gymnasiet. Men hvad er det
nu lige helt præcist definitionerne er? Jeg forsøgte mig med
google, men kunne ikke rigtig finde noget.

Allersjovest ville det være hvis der fandtes
underklassificeringer, altså "koldt tropisk" og "varmt
tropisk", dvs. en finere inddeling med 7-10 klimatyper i
stedet for kun fire.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 20-11-04 11:42

Peter Knutsen wrote:

> [...]
>
> Allersjovest ville det være hvis der fandtes underklassificeringer,
> altså "koldt tropisk" og "varmt tropisk", dvs. en finere inddeling med

Hej Peter

Kig på:

http://en.wikipedia.org/wiki/K%F6ppen_climate_classification
Citat: "...The Köppen climate classification is one of the most widely
used climate classification systems. It was developed by Wladimir
Köppen, a German climatologist, around 1900..."

http://en.wikipedia.org/wiki/Climate

Evt.:
http://da.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Om_%F8rkenen_Sahara:_Hvorfor_er_der_to_%F8rkenzoner_p%E5_hver_side_af_%E6kvator%3F

mvh/Glenn

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 20-11-04 12:23

Peter Knutsen wrote:

> [...]
>
> Allersjovest ville det være hvis der fandtes underklassificeringer,
> altså "koldt tropisk" og "varmt tropisk", dvs. en finere inddeling med

Kig også på:

http://www.atm.dal.ca/~glesins/climatechangecourse/koeppen.jpg

mvh/Glenn