Harddiskproblemer
Fra : Kåre Andersen

Dato : 18-05-01 17:15

Har 2 harddiske... en quantum fireball 20 GB og en IBM 10 GB... 20 giga´en
er master og 10 Gig er slave.. de sidder på IDE-kablet (hedder det flade grå
kabel ikke det?) sådan at 20 Gig sidder for enden af kablet og 10 Gig sidder
"før" dvs. længere ind mod bundkortet... I forgårs skete fejlen så, da jeg
åbnede computeren var 10 Gig ikke fundet.. Bios vil simpelthen ikke kendes
ved den... Har prøvet med anden strømkabel, det var ikke det der var
problemet.. Aner ikke hvordan jeg kan få det til at køre igen.. nogen
forslag? Har også sat 10 gig over i en anden pc for at se om det var
harddisken der var gået kold, men der finder den HD´en uden problemer

MVH

Kåre Andersen

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 18-05-01 22:00

Vendte kablet rigtigt (den røde side af kablet skal vende
ind mod strømstikket)???

--

Zafar Iqbal, www.digital-ray.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-05-01 19:45

"Kåre Andersen" <kja@mail.dk> skrev i en meddelelse news:9e3hpu$hf3$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> forslag? Har også sat 10 gig over i en anden pc for at se om det var
> harddisken der var gået kold, men der finder den HD´en uden problemer

Har du presset stikket fra IDE-kablet (nåja, det hedder det) helt i bund i stikket
på harddisken. Det er ikke sådan at det gaber lidt i den ene side?

mvh
Henning

Fra : Jørn Rüger Jepsen

Dato : 19-05-01 18:11

Hej Kåre

Hej Du prøvet sætte 10 GB Disken som master uden andre diske for at se om
BIOS vil detecte disken.?

m.v.h

Jørn

Kåre Andersen <kja@mail.dk> skrev i en