SPØRGSMÅL????????
Fra : Lars Baun

Dato : 18-05-01 16:53

Finder der noget der hedder en 450 mhz celeron

erfaringer ønskes

P.S: jeg synes bare aldrig jeg har hørt om den nogensinde
jeg skal nemlig købe en dejlig lille brugt computer til kæresten
så vil jeg gerne vide og det er det rigtige jeg køber!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Peter Pan

Dato : 18-05-01 17:11

"Lars Baun" <lbn@privat.tele.dk> wrote in message
> Finder der noget der hedder en 450 mhz celeron
> erfaringer ønskes

Nej. Den findes ikke.

Men de fleste Celeron 300 MHz processorer kan overclockes på bussen fra 66
til 100, og derved køre 450 MHz. Og det er nok det du er ved at købe. Hold
dig fra det er mit råd! En ting er at sælger ikke informere om at det er en
overclocket maskine, en anden ting er at overclockning kan nedsætte
levetiden på procssoren en del, og den er allerede ved at være gammel.

Mvh
Anders

Fra : Brian Fisker

Dato : 18-05-01 17:38

>En ting er at sælger ikke informere om at det er en
> overclocket maskine,

Det burde sælger selvfølgelig have gjort - står der eventuelt 300@450 i
annoncen nogensteder?

>en anden ting er at overclockning kan nedsætte
> levetiden på procssoren en del, og den er allerede ved at være gammel.

Jeg har lige fra 300A processoren kom frem haft 2 stk kørende ved 450 MHz i
et dualsystem. Systemet er (og har) faktisk været tændt døgnet rundt - og de
kører nu stadig uden problemer.

Men sørg for (hvis du vælger at købe puteren), at tjekke om CPUen
"oprindeligt" er en Celeron 300 eller en Celeron 300A. A-versioner er klart
at foretrække!

\Mandal