Er 3310 stabil?
Fra : Hans Paulin

Dato : 02-12-04 23:37

Overvejer at købe en 3310 til veninden, men vil godt ha en stabil fon; er
den dét?
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 00:52

On Thu, 02 Dec 2004 23:36:52 +0100, Hans Paulin wrote:

> Overvejer at købe en 3310 til veninden, men vil godt ha en stabil fon; er
> den dét?

Kort svar: Nej.

Det lidt længere: Måske.

Det lange: Den er sikkert udemærket men den er utrolig følsom over for
fugt og softwarefejl (disse burde være rettet).

Men hvorfor købe en gammel model når en ny model koster det samme?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Anders

Dato : 03-12-04 05:53

Køb en 3510i i stedet for, hvis det altså skal være en Nokia. Den ligger
blandt de mest stabile telefoner på markedet idag.

En 3310 er egentlig ikke en skid værd i dag. Det utrolige er bare, at de
stadigvæk kan sælges.

Mvh
Anders

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.02.23.52.14.688950@for.contactinfo...

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 08:13

Anders skrev:

> Køb en 3510i i stedet for, hvis det altså skal være en Nokia. Den
> ligger blandt de mest stabile telefoner på markedet idag.

Okay! - tak for buddet!

> En 3310 er egentlig ikke en skid værd i dag. Det utrolige er bare, at
> de stadigvæk kan sælges.

De er smukke!
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 09:57

On Fri, 03 Dec 2004 08:12:56 +0100, Hans Paulin wrote:

> De er smukke!

Nej.. det er en mursten!

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 10:12

Martin Johansen [6000] skrev:

> Nej.. det er en mursten!

Den er en klassisk skulptur, der burde ligge side om side med Bang&Olufsens
produkter på "Museum of modern art"
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 10:14

On Fri, 03 Dec 2004 10:12:23 +0100, Hans Paulin wrote:

> Den er en klassisk skulptur, der burde ligge side om side med
> Bang&Olufsens produkter på "Museum of modern art"

LOL okay

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 09:58

On Fri, 03 Dec 2004 05:53:20 +0100, Anders wrote:

> Køb en 3510i i stedet for, hvis det altså skal være en Nokia. Den
> ligger blandt de mest stabile telefoner på markedet idag.

Også mit bud hvis det absolut skal være en Nokia.

> En 3310 er egentlig ikke en skid værd i dag. Det utrolige er bare, at de
> stadigvæk kan sælges.

Mig heller ikke forstå

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 10:10

Martin Johansen [6000] skrev:

> Også mit bud hvis det absolut skal være en Nokia.

Min veninde siger nu at hun helst vil ha en SE i prislejet 500-1000 kr.

Først forelskede hun sig i en "ny" T65 - men da jeg ville hente oplysninger
om dens data kunne jeg ikke finde noget (for gammel?)

Så kiggede vi på en T230 (adderrk) - men dén er dog for grim i mine øjne, så
den får hun ikke lov til at købe

Nu spørger hun om vi ikke kan finde én der ligner min T68i - men uden
Bluetooth, da vi er enige om at det er for bøvlet at skulle lade headsettet
op hver 2. - 3. dag som *jeg* skal (UnoTel! )
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 10:15

On Fri, 03 Dec 2004 10:10:15 +0100, Hans Paulin wrote:

> Nu spørger hun om vi ikke kan finde én der ligner min T68i - men uden
> Bluetooth, da vi er enige om at det er for bøvlet at skulle lade
> headsettet op hver 2. - 3. dag som *jeg* skal (UnoTel! )

Hun kan da bare lade være med at bruge blåtand i den og så sætte et
almindeligt headset til.

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 10:26

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hun kan da bare lade være med at bruge blåtand i den og så sætte et
> almindeligt headset til.

Ka man dét?

Dét var jeg godtnok ikke klar over at man ku - i THansens katalog opererer
de kun med traditionelle headsets til T68 - der står ikke noget om T68i
dér - og en hurtig opringning til THansen hjalp ikke - jeg skulle spørge dér
hvor jeg havde købt fonen ( Hos "Ole" i midtjylland - dooooh )
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 10:51

On Fri, 03 Dec 2004 10:26:00 +0100, Hans Paulin wrote:

> Ka man dét?

JA da!

> [...]
> om T68i dér - og en hurtig opringning til THansen hjalp ikke - jeg skulle
> spørge dér hvor jeg havde købt fonen ( Hos "Ole" i midtjylland - dooooh

Men det kan du godt - jeg har solgt spandevis af alm. headset til sådan
en!

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 10:55

Martin Johansen [6000] skrev:

> JA da!

Okay okay!

snip

> det kan du godt - jeg har solgt spandevis af alm. headset til
> sådan en!

Sådan!

Takker og bukker!

(Noen der vil købe et 6 dage gammelt HBH-200 *host* )
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 10:54

On Fri, 03 Dec 2004 10:26:00 +0100, Hans Paulin wrote:

> kun med traditionelle headsets til T68 - der står ikke noget om T68i
> dér.

T68 og T68i er den "samme" telefon forresten.

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 11:03

Martin Johansen [6000] skrev:

> T68 og T68i er den "samme" telefon forresten.

Nå okay - jeg troede at i'eren var med "injektion" (Bluetooth *host* )
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 11:54

On Fri, 03 Dec 2004 11:02:49 +0100, Hans Paulin wrote:

> Nå okay - jeg troede at i'eren var med "injektion" (Bluetooth

Mig bekendt kan man opdatere en T68 til i - det er så vidt jeg ved kun
software der er til forskel - jo så er T86i solgt med en anden coverfarve.

Fra : Anders

Dato : 03-12-04 12:02

Man kan opdatere en T68 til en T68i. Og det er kun softwaren der er
forskellen. I'eren er en international version. T68i'eren er solgt i Arctic
Blue og i Stellar Grey.

For at opdatere til en 'i' version, skal der noget software til.
Undertegnede har sådan noget software liggende.

meddelelse news:pan.2004.12.03.10.53.58.403475@for.contactinfo...

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 22:15

Anders skrev:

> For at opdatere til en 'i' version, skal der noget software til.
> Undertegnede har sådan noget software liggende.

Havde sælgeren af den T68i jeg købte til min veninde i dag osse - begge
vores foner har nyeste softwareversion i
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 22:19

Martin Johansen [6000] skrev:

> Mig bekendt kan man opdatere en T68 til i - det er så vidt jeg ved kun
> software der er til forskel -

Snakkede "min" sælger osse om.
Hans

Fra : Rander

Dato : 03-12-04 16:18

Fri, 3 Dec 2004 10:10:15 +0100 brugte Hans Paulin 27 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Nu spørger hun om vi ikke kan finde én der ligner min T68i - men uden
>Bluetooth, da vi er enige om at det er for bøvlet at skulle lade headsettet
>op hver 2. - 3. dag som *jeg* skal (UnoTel! )

Der er jo ingen der siger at hun behøver at have BT aktiveret, vel?

Men hvis kravet er at det skal være en SE kan i jo kigge på K500 eller K700
(har selv haft sidstnævnte i en uge - fed fon[1]).

Hvis der ikke er krav om mærket kan i jo kigge på Nokia 6100 eller Siemens
C65. Hvorvidt Siemens laver ordentlige foner må du spørge en anden om!

[1] K700'eren er min fjerde mobil på ti år, efter at jeg har haft tre
Nokiaer (2010, 6110 og 6610). Umiddelbart synes jeg at tastaturet på den
virker noget plasticagtigt, men resten af telefonen virker som værende af
bedre kvalitet end nokiaer (på når 2010'eren - den telefon føltes
uforgængelig)!

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg forstår, at vi må være yderst respektfulde over for kvindens øre,
for det er det eneste kyske hun har. (Honoré de Balzac)

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 22:18

Rander skrev:

> Der er jo ingen der siger at hun behøver at have BT aktiveret, vel?

Har købt en T68i til hende i dag - samt et traditionelt (pilot)headset hos
Thansen.

> Men hvis kravet er at det skal være en SE kan i jo kigge på K500
> eller K700 (har selv haft sidstnævnte i en uge - fed fon[1]).

Fik selv en K500 som (jule)gave forleden men afleverede den igen.
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 06-12-04 09:52

Hans Paulin wrote:
> Fik selv en K500 som (jule)gave forleden men afleverede den igen.

Efter et par længere bekendtskaber med T68i er jeg nu på
en K500i og forstår slet ikke at du ikke beholdt den, alene
dens hurtighed i forhold til T68i er jo enormt lækkert.

Jeg er meget tilfreds med den.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 06-12-04 10:55

John Sahl skrev:

> Efter et par længere bekendtskaber med T68i er jeg nu på
> en K500i

Jeg gættede på at du var gået "over"...

> og forstår slet ikke at du ikke beholdt den,

Jeg *ville* ha Bluetooth (uden i øvrigt at ane noget om det

I øvrigt havde min veninde givet 2199,- kr. for den hos Sonofon, hvilket jeg
syntes var *alt* for meget (byttede den til en BeoCom4 til hende i stedet)

> alene
> dens hurtighed i forhold til T68i er jo enormt lækkert.

Nu kom jeg fra en Alcatel One Touch Gum/Max, der var min(e) første
telefon(er), så jeg var ikke forvænt

> Jeg er meget tilfreds med den.

Tjow - jeg ville gerne ha haft en Qtek 9090 men gad ikke ofre over 6000,-
kr. på den.

Min veninde blev i øvrigt så glad for min T68i at vi fandt en brugt til
hende osse - til 400 kr
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 08:12

Martin Johansen [6000] skrev:

> Kort svar: Nej.

'kay!

> Det lidt længere: Måske.

Okay

> Det lange: Den er sikkert udemærket men den er utrolig følsom over for
> fugt

Ik' så godt!

> og softwarefejl (disse burde være rettet).

Okay.

> Men hvorfor købe en gammel model når en ny model koster det samme?

Jeg ville ha købt en brugt til 200+ kr til min veninde, da jeg regnede med
at de ældre Nokiaer var mere stabile end de nye - hun er ligeglad med GPRS
og farveskærm og vil helst være fri for Bluetooth

Jeg mangler så stadig et bud på hvad jeg skal købe til hende - kravet er
bare at man skal kunne tilslutte en øresnegl med en bøjle rundt om øret samt
tænde for headsettet med knappen på ledningen, hvilket hun ikke længere kan
med sin Siemens C 25!?

Anyone?
Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-12-04 09:37

"Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message
> Overvejer at købe en 3310 til veninden, men vil godt ha en stabil fon; er
> den dét?

Min kone har haft en 3310 i to år nu, og hun er meget glad for den - men hun
bruger den jo også kun til at snakke i og til at sende en enkelt sms i ny og

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Erling

Dato : 03-12-04 09:54

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> bruger den jo også kun til at snakke i og til at sende en enkelt sms i ny og

Enig.
Min kone har haft en 3310 i mere end 2 år nu.
Den er tændt døgnet rundt hver eneste dag, har aldrig haft
funktionsfejl. Dog er batteriet ved at være slidt, så hun har
købt et nyt.
Desuden har hun købt en ny 3310 så hun har en i reserve, hvis
den gamle skulle strejke (hvad der ingen tegn er på)
/Erling

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 10:16

Erling skrev:

> Desuden har hun købt en ny 3310 så hun har en i reserve, hvis
> den gamle skulle strejke (hvad der ingen tegn er på)
> /Erling

Min veninde tar telefonen med når hun går med hunden (i alt slags vejr) og
snakker så via sit headset en times tid - hvad ville en 3310 sige til
regnvejr m.m.?
Hans

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-12-04 10:54

On Fri, 03 Dec 2004 10:15:50 +0100, Hans Paulin wrote:

> Min veninde tar telefonen med når hun går med hunden (i alt slags vejr)
> og snakker så via sit headset en times tid - hvad ville en 3310 sige til
> regnvejr m.m.?

Den ville sige nej tak.

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 11:05

Martin Johansen [6000] skrev:

> Den ville sige nej tak.

Godtså!

Er ved at hale en brugt T68i i land på
http://www.mobildebat.dk/forumdisplay.php?s=69671ce745031331144831e0ae2e4fde&f=25

Hans

Fra : Calle.

Dato : 04-12-04 10:40

Hans Paulin wrote:

> Min veninde tar telefonen med når hun går med hunden (i alt slags
> vejr) og snakker så via sit headset en times tid - hvad ville en 3310
> sige til regnvejr m.m.?

det vil ikke sige en dyt, da den går død ;-(
--
Calle.

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-04 10:17

Andreas M. Hansen skrev:

> "Hans Paulin" <me@privacy.net> wrote in message
>
> Min kone har haft en 3310 i to år nu, og hun er meget glad for den -
> men hun bruger den jo også kun til at snakke i

Osse udenfor i regnvejr?
Hans

Fra : Calle.

Dato : 04-12-04 10:35

Hans Paulin wrote:
> Overvejer at købe en 3310 til veninden, men vil godt ha en stabil
> fon; er den dét?

Jeg vil mene det er et dårligt køb, den er forældet, og kan f.eks ikke sende
billedbeskeder. Har ikke farve display. Hvis det skal være i den prisklasse
så tag hellere en 3510i

--
Calle.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-12-04 10:58

> Jeg vil mene det er et dårligt køb, den er forældet, og kan f.eks ikke
> sende billedbeskeder. Har ikke farve display. Hvis det skal være i den
> prisklasse så tag hellere en 3510i

Hvad er det lige der er så banebrydende vigtigt i farvedisplay og MMS
beskeder når man skal bruge en telefon til at snakke i ? - jeg har selv en
3510i, og min kone har en 3310 - og på en solskinsdag udenfor er hendes
display noget mere letlæseligt end mit

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Calle.

Dato : 04-12-04 11:55

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> selv en 3510i, og min kone har en 3310 - og på en solskinsdag udenfor
> er hendes display noget mere letlæseligt end mit

Hvorfor købe noget forældet, når man kan få nyere til samme pris.
3310eren er også meget følsom for fugt. Har selv begge tlf'er og ved nok
hvilken jeg ville vælge.
på 3510ieren er der yderligere den fordel, at hvis du gemmer tlf. bogen i
telefonen kan du lægge alle personens data og numre under 1 profil.
--
Calle.