Filename = Date [18052001]
Fra : Rudi Hansen

Dato : 18-05-01 15:33

Jeg har et script som samler nogen forskellige oplysninger om min maskines
tilstand, og output fra dette script vil jeg gerne have gemt i en fil hvor
filnavnet er lig dagens dato i formatet [ddmmyy].

Jeg har fundet ud af "date '+%d%m%Y'" giver det ønskede output, men hvordan
får jeg det til at virke som et filnavn på min kommando linie.
Jeg har prøvet "script > date '+%d%m%Y'" men det virker jo ikke, hvad at
gøre ??

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-05-01 16:45

Rudi Hansen wrote:

> Jeg har fundet ud af "date '+%d%m%Y'" giver det ønskede output, men hvordan
> får jeg det til at virke som et filnavn på min kommando linie.
> Jeg har prøvet "script > date '+%d%m%Y'" men det virker jo ikke, hvad

Put baglæns apostroffer rundt om.

echo `date whatever`.tar.gz

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-05-01 16:18

"Rudi Hansen" <Rudi.Hansen@birkeland.dk> writes:

> [...]
> får jeg det til at virke som et filnavn på min kommando linie.
> Jeg har prøvet "script > date '+%d%m%Y'" men det virker jo ikke, hvad at

prøv
"script > `date +%d%m%Y`

Karsten Jensen

Fra : Claus Sørensen - For~

Dato : 18-05-01 23:20

On Fri, 18 May 2001 16:32:49 +0200, "Rudi Hansen"
<Rudi.Hansen@birkeland.dk> wrote:

>Jeg har et script som samler nogen forskellige oplysninger om min maskines
>tilstand, og output fra dette script vil jeg gerne have gemt i en fil hvor
>filnavnet er lig dagens dato i formatet [ddmmyy].

Brug omvendte plinger (hold shift nede og tryk på tasten ved siden af
backspace derefter på mellemrum - tegnet kaldes også accent grave).

Jeg vil dog anbefale dig at bruge det omvendt format, så filerne
automatisk er sortere efter dato, når de listes:

script > `date +%Y-%m-%d`.pcinfo

Hvilket vil give filnavnet 2001-05-19.pcinfo

De herligste hilsner
--
Claus Sørensen K L I D
Formand ------------------ Tlf: 20 94 62 34

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-05-01 08:29

Claus Sørensen skrev:

> Brug omvendte plinger

En anden mulighed - som er den jeg selv foretrækker, da jeg synes
at den er mere læsbar og "nester" bedre - er at bruge $().

> script > `date +%Y-%m-%d`.pcinfo

Med gnu-date kan man også bruge --iso:

script > $(date --iso).pcinfo

// Klaus