Sygeforsikringen danmark
Fra : Pia

Dato : 02-12-04 09:21

Hej alle

Nogen der har erfaring med sygeforsikringen danmark?

Jeg overvejer at melde mig ind, men er lidt usikker på om det kan betale
sig.

Jeg er ikke syg, men går da til tandlæge en gang om året samt bruger
kontaktlinser

Pia

Fra : Else Holm

Dato : 02-12-04 09:30

"Pia" <pvs81@SPAM.mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betale sig.
>
> Jeg er ikke syg, men går da til tandlæge en gang om året samt bruger

Vi meldte os ind for adskillige år siden, og har da nok i perioder
følt, at vi betalte til noget, som vi ikke fik så meget ud af, men
tandlæge og briller m.v. gav da et vist tilskud.
Nu er vi kommet i "reparationsalderen" (og ville ikke kunne blive
meldt ind) - nu får vi mere tilbage i tilskud til medicin mv., end vi
betaler. Vi er i hvert fald glade for medlemskabet.

--
Else

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-12-04 11:12

Pia wrote:

> Hej alle
>
> Nogen der har erfaring med sygeforsikringen danmark?

ja og har kun godt at sige om den.

> Jeg overvejer at melde mig ind, men er lidt usikker på om det kan betale
> sig.

Har du en ulykkesforsikring? Vil du have, at den skal kunne betale
sig? Nej vel

Betragt Sygesikringen som et tilskud i en ubehagelig situation.
Det kan være, at du kommer ud i situation fx bliver kronisk syg, så kan
du få din medicin dækket op til 100% procent

Jeg har været med i Danmark siden 1996. Tilgengæld må jeg indrømme, at
det sandsynligvis har været en "underskudsforretning" i flere år.
Tilgengæld har jeg været rask.

Fik brug for tandlægen her for nyelig. Der fik jeg da 800 kroner.
Det samme med noget fysioterapi, der fik jeg da 700 kroner i tilskud.
Plus noget medicin, hvor jeg fik svjh 100.

Lægeordineret Fysioterapi koster, når man selv betaler ca. 130 kroner
pr. session (Fysioterapien, Amager). man får 84 kroner i tilskud fra
Sygeforsikringen. Så gør det faktisk ikke så ondt, at have ondt.

> Jeg er ikke syg, men går da til tandlæge en gang om året samt bruger
> kontaktlinser

Der gives op til 400 kroner i tilskud pr. år på kontaktlinser.

Prøv at samligne din tandlægeregning og tilskudslisten på
http://www.sygeforsikringen.dk/Default.asp?ID=330

mvh

Carsten Riis

Fra : Helle Nielsen

Dato : 02-12-04 13:36

> [...]
> sig.
>
> Jeg er ikke syg, men går da til tandlæge en gang om året samt bruger

Hejsa.

Jeg blev meldt ind da jeg blev født for 22 år siden og har været meget glad
for at være medlem. Det kan godt være at man ikke umiddelbart synes man lige
pt. for noget ud af det men når du når op i alderen og måske bliver syg så
får du noget ud af det. Det er bare med at melde sig ind inden man pludselig
fejler noget for så kommer du nemlig aldrig ind!

Ja jeg får medicin mod astma og antidepressiv og så har jeg briller og
linser og det kan sagtens betale sig for mig at være medlem.

Du kan også vælge et hvileabonnement hos dem hvor du ikke betaler så meget
men netop har foden indenfor. Du får dog så intet dækket før du kommer op i
en af de alm. grupper men tilgengæld er du indenfor og de kan ikke smide dig
ud hvis du bliver syg. Det har min kæreste valgt.

Jeg er medlem at gruppe 5 og betaler omkring 300 kr i kvartalet.

Mvh Helle

Fra : Jørgen

Dato : 02-12-04 20:38

Pia skrev:
> [...]
> sig.
>
> Jeg er ikke syg, men går da til tandlæge en gang om året samt bruger

Jeg er en gammek gut, der meldte sig ind for en menneskealder siden,
dengang det var fradrags berettiget på skatte skemaet, og har ALFRIG
FORTRUDT.
Jeg meldte mig ind i den billigste og i løbet af ingen tid fik jeg en
mavesår, hvor jeg fik piller til ca. kr. 1000,.. for 60 stykker. de
kontaktede mig selv og foreslog at jeg skulle lade mig flytte over i den
næste gruppe, for så var min medicin gratis.

Mit råd til alle, sørg for at melde jeg ind mens i kan, bare i basis
gruppen hvor i ikke får noget, men kan flytte over selv mens i er syge

Hilsen
Jørgen S

Fra : anjajeberg

Dato : 03-12-04 21:58

Hejsa

jeg har været med i sygeforsikringen siden 1989 i gruppe 5. jeg har
siden fået 2 børn som er gratis med til de bliver 18 år. Jeg får ca 50%
tilbage på det meste medicin og en del tilbage ved tandlæge, kiropraktor
og fysioterapeutbesøg. Men jeg har da tænkt på om det var for mange
penge at betale når man nu ikke fik medicin så tit, men husk på at børn
i perioder skal bruge medicin og det vigtigste er at når man bliver
ældre kan der dukke alverdens skavanker op som koster det hvide ud af
øjnene i medicin. man kan jo ikke tilmelde sig når det først er sket da
man skal være 100% rask ved indmeldelse

hilsen

Anja

http://www.kandu.dk/