Nvidia kort og freeBSD
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 18-05-01 14:35

Jeg ville høre om Geforce 2 er understøttet i freeBSD?
Min begrundelse er at Highpoint hpt370 nemlig er det,
hvilket den jo ikke er i linux.

Er det svæt at emigrere fra linux til FreeBSD og er
det de samme ting som er gældende, måden de konfigges
på og programmer man kan få?

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 18-05-01 16:12

On Fri, 18 May 2001 15:34:48 +0200, Mikkel Bundgaard wrote:

> Er det svæt at emigrere fra linux til FreeBSD og er

Det kræver nok visum?

> det de samme ting som er gældende, måden de konfigges
> på og programmer man kan få?

Nej, både konfigurationen og installation af programmer (via
/usr/ports/) er noget forskellig fra hvad du kender fra Linux.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F

Fra : Claus Alboege

Dato : 18-05-01 16:33

Michael Lyngbøl <lyngbol@c.dk> writes:

> Nej, både konfigurationen og installation af programmer (via
> /usr/ports/) er noget forskellig fra hvad du kender fra Linux.

Gentoo Linux skulle vist have et fungerende ports ligende system nu,
kaldet Portage. Jeg har dog ikke kigget paa Gentoo, siden den hed
Enoch. Men allerede da var der et ok fundament til et ports agtigt
system, baseret paa deres "ebuild" scripts.

http://www.gentoo.org/

--
Mvh Claus Albøge

"Don't summarize. Don't abbreviate. Don't interpret."
      -- D. J. Bernstein

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 19-05-01 02:28

> Jeg ville høre om Geforce 2 er understøttet i freeBSD?
> Min begrundelse er at Highpoint hpt370 nemlig er det,
> hvilket den jo ikke er i linux.

GF2 er understøttet (2D) i både xfree86 4.0.1+ og derfor også i linux og
freebsd...
HPT370 controlleren er også understøttet i linux, du skal bare compile en ny
kerne, hvis ikke du har en distro som f.eks. mandrake, hvor support allerede
er compilet ind.

> Er det svæt at emigrere fra linux til FreeBSD og er
> det de samme ting som er gældende, måden de konfigges
> på og programmer man kan få?

Nej... freebsd er, efter min mening, meget lettere med hensyn til pakker.

-mb