HIV
Fra : Morten

Dato : 01-12-04 08:27

Hej.

Som vi alle ved er HIV jo et udbredt problem og et meget omtalt emne,
specielt i dag den 1. december. Mit spørgsmål går sådan set på,
hvorfor det er så udbredt. Hvor tit sker det lige at både manden får
en rift på penis, og kvinden en rift i skeden, og deres blod dermed
blandes? Jeg har da bestemt aldrig oplevet dette. Det virker meget
usansynligt i mine øjne..

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 01-12-04 12:46

On 30 Nov 2004 23:27:11 -0800, morten_ottosen@hotmail.com (Morten)
wrote:

> [...]
>en rift på penis, og kvinden en rift i skeden, og deres blod dermed
>blandes? Jeg har da bestemt aldrig oplevet dette. Det virker meget

Ikke desto mindre er det det, der sker....

Millioner af AIDS patienter rundt om i verden vidner om det.

Fra : Lyrik

Dato : 01-12-04 13:18

Morten wrote:
> [...]
> en rift på penis, og kvinden en rift i skeden, og deres blod dermed
> blandes? Jeg har da bestemt aldrig oplevet dette. Det virker meget
++++++++++++
Lige præcis! De fleste infektioner opstår ved analt samleje! Tarmen er
konstrueret til at OPSUGE ting og sager (næringsstoffer) -så her har virus
fri adgang!
Skeden derimod er konstrueret som "repellant", den afviser.
Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 14:22

> [...]
> en rift på penis, og kvinden en rift i skeden, og deres blod dermed
> blandes? Jeg har da bestemt aldrig oplevet dette. Det virker meget

Der behøver nu altså ikke komme rifter for at HIV virus kan udveksles mellem
to parter. HIV findes også i sæd og skedevæske og kan overføres via
slimhinderne på kønsorganerne.
Men selv når det er sagt, så er der stadig kun en 0,3-0,5% risiko for at
blive smittet ved samleje med en partner med HIV, så risiko er forholdsvis
lille.

Mvh Ragnar