bræk-fornemmelser
Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-12-04 03:56

Hejsa gruppe...

Jeg oplever noget underligt i øjeblikket. Jeg får opkastningsfornemmelsker
næsten hele tiden. Det er ikke så at jeg har kvalme, for det har jeg ikke.
Jeg får bare ligesom opkastnings-refleksen hele tiden. I ved: uuuaaadrrr,
men uden bræk. Aner ikke hvordan jeg skal forklare det, for det er IKKE
kvalme.

Har haft det lidt underligt med min hals, lige siden jeg var ved at dø af
halsbetændelse, bogstavelig talt. Startede med en alm halsbetændelse, som så
spredte sig til ALT i det område. Fik betændte mandler og fik den største
byld i halsen, som nær havde kvalt mig.
Da de havde fjernet mandlerne og rodet rundt i bylden, var det så meningen
at jeg ikke skulle spise fast føde. Det gjorde jeg heller ikke, før efter to
uger, hvor jeg så åd chips i lange baner. Det fik sårene på mandlerne til at
springe op, især det ene der blødte totalt meget. Det tog mig tre mdr, før
jeg kunne snakke normalt, uden at have intense smerter. Da sårene helede
havde jeg også denne refleks-bræk-ting-uden-bræk. Det var ligesom om at
sårene prikkede til drøblen og dermed fremprovokerede brækrefleksen. Bare
jeg snakkede, så stod jeg og lignede en der var ved at brække mig.
Lige siden sårene faldt af, har det føltes som om der sad noget dernede.
Ligesom hvis man ikke kan sluge et stykke æbleskræl, som så sidder og
stikker.

Jeg har haft det sådan siden, dog ikke hele tiden, men tit hvis det er
koldt, hvis jeg er en lille smule hævet i halsen pga forkølelse osv.

men ok. Nu har jeg det bare mere eller mindre hele tiden. Jeg kan ikke ret
godt holde det ud. Hvad f... kan det være? Jeg nævnte noget om det til min
læge kort, og han sagde at det måske kunne være arvæv, som skulle fjernes
operativt. Og DET kan jeg bare ikke overskue overhovedet. Har stadig max
traume over der hvor alt bare lukkede sig til og var intens smerte. Jeg kan
ikke holde ud at tænke på hvis der skal gå tre mdr igen, før jeg kan holde
mig selv ud.
Så derfor fik jeg aldrig rigtigt brugt den der henvisning til
øre-næse-hals-klinikken.

Som nogen måske ved, har jeg intens tandlægeskræk. Ligesom at jeg hver gang
jeg skal have noget metallisk i munden, bliver stiv af angst, pga mindet om
der hvor de punkterede bylden i halsen, uden bedøvelse. Det gjorde bare så
ondt. (stor fed sygeplejerske holdt mig allerede inden de smadrede
kanylen/skruetrækkeren ned i halsen på mig.)

Hvad skal jeg gøre? nogen ide´er? At sige at jeg skal gå til læge er fint
nok, men det hjælper ikke. Jeg gik jo heller ikke til læge før min hals var
lukket så meget at jeg ikke kunne få luft overhovedet og besvimede. Jeg VED
godt at lægen skal tage sig af det, men arrrgh ikke?

Mvh. Nana

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-12-04 12:37

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev

> Jeg oplever noget underligt i øjeblikket. Jeg får opkastningsfornemmelsker
> næsten hele tiden.

<Snip>

> Det tog mig tre mdr, før
> jeg kunne snakke normalt, uden at have intense smerter.

Stakkels dig!

> [...]
> læge kort, og han sagde at det måske kunne være arvæv, som skulle fjernes

Det lyder sandsynligt

> Og DET kan jeg bare ikke overskue overhovedet. Har stadig max
> traume over der hvor alt bare lukkede sig til og var intens smerte.

Det behøver jo ikke at gå sådan denne gang.

> [...]
> mig selv ud.
> Så derfor fik jeg aldrig rigtigt brugt den der henvisning til

Det må du nu nok hellere gøre, hvis ikke du er tilfreds med hvordan du har
det lige nu.

> [...]
VED
> godt at lægen skal tage sig af det, men arrrgh ikke?

Hmm. jeg ved ikke hvordan din øre-næse-halslæge er, men fortæl ham hvordan
du har det med at blive rodet i munden.
Jeg har en kanon dejlig ØNH-læge, der er fantastisk til også at berolige en,
hvis han skal lave et indgreb man ved gør ondt, og til at trøste bagefter.

Bestil nu tiden hos ØNH-lægen, DET gør jo ikke ondt
Få talt med nogen om din angst.
Få en ven eller veninde til at følge dig til lægen den dag du skal derop.
Måske vil det også være en idé at få noget beroligende medicin inden du skal
til ØNH-læge.

Men vil du have det anderledes end du har det nu, bliver du nød til at
handle.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-12-04 15:50

> [...]
> skal
> til ØNH-læge.
>
> Men vil du have det anderledes end du har det nu, bliver du nød til at

arg... hvor har du ret. Men iih, hvor jeg bare ikke orker at tage til ønh.

Men jeg er sgu nok nødt til det. Hmm... Jeg tager sgu min kæreste med. Og
ringer i forvejen og siger at de skal være søde. Men øv....

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-12-04 23:54

> [...]

> Men jeg er sgu nok nødt til det. Hmm... Jeg tager sgu min kæreste med. Og
> ringer i forvejen og siger at de skal være søde. Men øv....

Klø på, og kom tilbage og fortæl os om resultatet.

Mvh, Uffe Ravn

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-12-04 12:46

"Nana Sørensen" wrote:

> [...]
> Jeg får bare ligesom opkastnings-refleksen hele tiden. I ved: uuuaaadrrr,
> men uden bræk. Aner ikke hvordan jeg skal forklare det, for det er IKKE

Jeg er ikke sundhedsperson eller noget i den stil.

På mig lyder det som halsbrand eller for meget mavesyre?

Hvad spiser du? Spiser du meget syrlige ting (citrusfrugter mv)?

Bare en tanke, som altså forhåbentlig ikke gør dig nervøs.

mvh

Carsten Riis

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-12-04 15:49

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Hvad spiser du? Spiser du meget syrlige ting (citrusfrugter mv)?
>

> Bare en tanke, som altså forhåbentlig ikke gør dig nervøs.

Nope... det er ikke for meget mavesyre. Det har jeg i perioder meget slemt,
og det ligner slet ikke dte her. Det er heller ikke sådan at der kommer
mavesyre ller galde med op. Der kommer ingenting op. Heldigvis.
Det er jo ikke kvalme, men bare ligesom brækrefleksen der bliver udløst hele
tiden... arrrgh....