Forkorte smerter efter bid inde i munden..~
Fra : Søren R

Dato : 29-11-04 14:05

Hej

Engang imellem er jeg dum nok til på en eller anden måde at bide mig
selv på indersiden af læben eller kinden. Det giver jo så et herligt
sår, som hver eneste gang tungen rører, eller jeg spiser noget svier
af helvede til.

Er der nogen man kan bruge til at behandle disse sår, så det måske
ikke tager en uges tid at komme over?

Mundskyl eller noget andet?
--
Søren R

¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤
¤ Nyheder om online gaming - http://www.esportnews.com ¤

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 29-11-04 14:12

On Mon, 29 Nov 2004 14:05:24 +0100, Søren R
<Kongen19delete-this@hotmail.com> wrote:

> [...]
>selv på indersiden af læben eller kinden. Det giver jo så et herligt
>sår, som hver eneste gang tungen rører, eller jeg spiser noget svier

Og du er sikker på det er bidsår ?!

Det kunne nemlig lyde i retning af 'after' som er tilbagevendende
sårdannelser i mundslimhinden der svier ad h... til og gør livet
ulideligt...

Fra : Søren R

Dato : 29-11-04 14:22

On Mon, 29 Nov 2004 14:12:19 +0100, Madhatter@dk.invalid wrote:

>Og du er sikker på det er bidsår ?!

Ja, det tror jeg. Det er ikke så tit jeg har det.

>Det kunne nemlig lyde i retning af 'after' som er tilbagevendende
>sårdannelser i mundslimhinden der svier ad h... til og gør livet
>ulideligt...

Da jeg var barn havde jeg det problem, vidste dog ikke at der fandtes
en rigtig "diagnose", men blev anbefalet at bruge Zendium af min
tandlæge, og så var det væk!

Fra : Helle Nielsen

Dato : 29-11-04 22:12

"Søren R" <Kongen19delete-this@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> af helvede til.
>
> Er der nogen man kan bruge til at behandle disse sår, så det måske

Jeg er også bare super dygtig til at bide mig i læben eller på indersiden af
kæben, især hvis jeg spiser bolcher eller noget som er sejt (eller hvis jeg
skal skynde mig at spise). Og det gør pisse ondt!! AAAARGH!
Men jeg har så været glad for lige at smøre med aloe vera gelly - hvis du
har en aloe vera plante kan du brække et blad og så smøre med den væske der
kommer ud der. Det lindrer svien og sørger for du ikke skal rende en hel uge
og blive ved med at bide dig igen og igen samme sted. Bare et råd - ved ikke
om du kan bruge det til noget.

Mvh Helle

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-11-04 00:09

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hel uge og blive ved med at bide dig igen og igen samme sted. Bare et
> råd - ved ikke om du kan bruge det til noget.

Bare lige noget. Hvis man smører på indersiden af munden emd ren aloe, så
være lige obs på at det sgu ikke er sundt i ren form.

Fra : Helle Nielsen

Dato : 30-11-04 10:38

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Bare lige noget. Hvis man smører på indersiden af munden emd ren aloe, så
> være lige obs på at det sgu ikke er sundt i ren form.

Ren aloe vera virker afførende, men hvis man bare lige skal smøre et sår i
munden sker der ikke noget - det er noget andet hvis man spiser en masse af
det.

Mvh Helle

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-11-04 11:57

> Ren aloe vera virker afførende, men hvis man bare lige skal smøre et sår i
> munden sker der ikke noget

Borset fra risikoen for at få eksem og udslet, så det varer måneder inden
det forsvinder. Hvornår lærer folk, at "naturligt" ikke er lig ufarligt?

Mvh Maria

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-12-04 00:25

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev

> Borset fra risikoen for at få eksem og udslet, så det varer måneder inden
> det forsvinder. Hvornår lærer folk, at "naturligt" ikke er lig ufarligt?

Desværre nok aldrig.

Mvh. Uffe Ravn.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-12-04 03:21

> "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev

> Desværre nok aldrig.
>
> Mvh. Uffe Ravn.

Man kunne også bare smøre sårene i munden med fluesvamp? så går der nok ikke
så længe før smerterner forsvinder, og man aldrig bider sig igen.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 01-12-04 12:41

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev

> Man kunne også bare smøre sårene i munden med fluesvamp? så går der nok
ikke
> så længe før smerterner forsvinder, og man aldrig bider sig igen.

Hehe. Nana, jeg sad netop og tænkte på fluesvampen, da jeg skrev mit indlæg,
men ville ikke nævne den,da nogen måske ville tage det bogstavligt.

Fluesvamp er jo ekstremt giftig, for nu at skære det ud i neon (bøje det i
pap)

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Timo Jensen

Dato : 10-12-04 08:18

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> wrote in message
> Men jeg har så været glad for lige at smøre med aloe vera gelly - hvis du
> har en aloe vera plante kan du brække et blad og så smøre med den væske der
> kommer ud der.
Har du selv prøvet at brække et blad af Aloe Barbadensis og gøre smage på det?
Alene lugten fortæller hvorfor det ikke er en god ide, medmindre man er
selvpiner.
Der er en grund til at mange virksomheder sælger forarbejdet Aloe, med succes.

> Det lindrer svien og sørger for du ikke skal rende en hel uge
> og blive ved med at bide dig igen og igen samme sted. Bare et råd - ved ikke
> om du kan bruge det til noget.
Men ellers har du ret. Aloe som hjælp til sårheling er kendt.

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.drikkegel.dk
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum

Fra : Spangkuk

Dato : 30-11-04 22:41

"Søren R" <Kongen19delete-this@hotmail.com> skrev i

> Mundskyl eller noget andet?

Brintoilte - i en opløsning på 1 del B, 3 dele vand.

Bruger du det rent eller for ofte, får du brune tænder

Så er du advaret.

Spang