Hvad er det for udposninger?
Fra : Carsten Riis

Dato : 29-11-04 13:12

Hej alle

Jeg har lagt følgende i news:dk.binaer :

Udposningen sidder i lysken på mig. Og hver gang jeg går, så kan det
mærkes.
Og det er altså ikke sjovt, når man er startet på stavgang (nordic
walking).

Hvad er det for noget?
Siden jeg ikke ved, hvad disse udposninger hedder, så kan jeg ikke finde
noget på google og andre søgemaskiner.

mvh

Carsten Riis

Fra : Louise Fogt

Dato : 29-11-04 14:10

> [...]
> walking).
>

> Hvad er det for noget?
> Siden jeg ikke ved, hvad disse udposninger hedder, så kan jeg ikke finde

Jeg kan desværre ikke lige finde ud af at se dine billeder - men ud fra
beskrivelsen vil jeg foreslå lyskebrok? Hvis dette er tilfældet skal du til
din læge som så nok vil sende dig til en mindre operation hvor din bughule
bliver forstærket af en form for net/gaze.

Vh.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-11-04 14:44

Louise Fogt wrote:

> Jeg kan desværre ikke lige finde ud af at se dine billeder - men ud fra
> beskrivelsen vil jeg foreslå lyskebrok?

Naaah, hvis man skulle tro
http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=827&article=1652

så ser det helt anderledes ud.

Det er snarere en lille bitte en. Snarere som et modermærke der har
vokset sig til en pose og kun hænger lettere fast på huden.

Og min beskrivelse af lysken....mmmm her gik jeg og troede, at området
hvor benene mødes kaldes for lysken.... Men sådan er det jo så meget.

Det omtalte "udposning" sidder på venstre inderside af låret. Helt oppe
hvor benene gnider mod hinanden, når man går.

mvh

Carsten Riis

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 29-11-04 20:05

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mærkes.
> Og det er altså ikke sjovt, når man er startet på stavgang (nordic

Når du skriver lysken, så går jeg ud fra, du mener på forsiden, så kunne det
jo ligne små bylder, eller store bumser ... Sidder de tæt på
nødudgangen, kaldes de takker, eller hæmourider. Er det førstnævnte, er de
fyldt med noget gult pus, er det sidstnævnte, med blod. De første får, som
en bums en gul top, og kan mases ud. Bagefter er det godt med noget
pattesalve. Det kan også prøves før, læg lidt pattesalve på et plaster, og
læg det over. Hvis du ellers kan finde noget, ( da det er forbudt ) så er
rød tøsejod også suverænt, men OK, det sviner som bare pokker, men
pattesalve kan også trænge ind, og få dem til at briste.
Hvis de påvirkes af varme, eller snarere, jo koldere det er, jo mere ondt
har du, så pas på med, hvad du sidder på, og anskaf dig et lammeskind til
dit bilsæde. Men for begges vedkommende, så skal der laves hul, bylderne
skal der måske trykkes lidt bagefter, for at få alt pusset ud, som helst
skal slutte med lidt blod. Men jeg ville nu lade lægen se dem først, for
der er jo ingen garanti for, at jeg har ret..

M.V.H.....Benny..

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-11-04 22:13

Benny Mortensen 9380 wrote:

> Når du skriver lysken, så går jeg ud fra, du mener på forsiden,
> så kunne det
> jo ligne små bylder, eller store bumser ...

Nope.

Jeg vil snarere betragte det som øverst på indersiden af venstreben.

Hvis du ser på http://www.netfyssen.dk/lyske1.htm så udpeges området ved
"ben-samlingen" for lysken.
netfyssen viser det på højre ben. Jeg har denne udposning på venstre
ben.

> Sidder de tæt på
> nødudgangen, kaldes de takker, eller hæmourider.

De sidder ikke i nærheden af anus. Ellers ville jeg jo også betegne
dem som hæmorider.

Man kan med lidt god vilje sige, at den ligner udposningen som er
aftegnet her:
http://www.doctissimo.fr/html/sante/images/mauxquot/sa_hemorroides3.gif

Men den sidder slet slet ikke i nærheden af anus.

Jeg slog lige op på netdoktor under hæmorider og der omtaler man nogen
marisker
----
Marisker er små hudlapper, der sidder udvendig I modsætning til
hæmorider bløder de ikke og giver normalt ikke smerter, men gør hygiejne
vanskelig.
----
Og det kan meget vel være sådan nogen.

googles billedbank er desværre ikke særlig hjælpsom i den sammenhæng.

> Er det førstnævnte, er de
> fyldt med noget gult pus, er det sidstnævnte, med blod.

Jeg ved ikke, hvad "posen" er fyldt med.

Og ja, det er nok ikke andet for end en tur til lægen.

For jeg siger jer, at det gør ondt, når man går.
Men det bliver også sjovt, når jeg skal gå i et par dage med sting

mvh

Carsten Riis

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 30-11-04 16:00

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

Har selv haft takkerne i mange år, så ja, hvis de føles lige så ømme, så kan
vi sidde og klynke sammen ...

Ja du bliver nok nødt til at luske op til doktor pilletriller, og se om han
lige snupper kniven, og skiller dig af med nogle ømme punkter.

Held og lykke med det..

M.V.H.....Benny..

Fra : Spangkuk

Dato : 30-11-04 22:47

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i

> Hvad er det for noget?
> Siden jeg ikke ved, hvad disse udposninger hedder, så kan jeg ikke finde
> noget på google og andre søgemaskiner.

Hehe....så har jeg sq også set dit inderlår

Klaaaaamt...

Det ligner en lille opsamling af "overskydende hud".

Har jeg ret, kan din læge skære det væk uden problemer.

Spang

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-12-04 00:50

Spangkuk wrote:

> Hehe....så har jeg sq også set dit inderlår
>
> Klaaaaamt...

Opfør dig dog bare lidt civiliseret!

Hvorfor skulle dette område være mere klamt end et billede af min albue
eller skulder?
Jeg kan faktisk godt tage et billede af min armhule, hvor der sidder et
modermærke af samme type. Bare 3-4 gange større!

Området jeg viser kunne ligeså godt være den ubehårede del af min arm!

Er du forskrækket over, at se andre menneskers krop? Og endda en del som
ikke overtræder blufærdighedsparagraffen.
Havde jeg postet et billede af min erigerede penis, hvor der gemte sig
noget nakkeost under forhuden eller jeg viser dig noget afføring der
ikke kan skylles ud (og man kan se majs) [jep det findes kan jeg skynde
mig at tilføje], så kunne jeg forstå din reaktion.
Men et udsnit af mit inderlår?

Du har da sikkert også set en pornofilm i ny og næ... Der ser du da
pigers inderlår?
På hvilken måde adskiller det udsnit af mit inderlår du kan se på
billederne, fra det du kan se på en pornofilm?

Du havde mulighed for i indlægget læse, hvad der kunne ses. Ligeledes i
beskederne i dk.binaer!
Så er du ikke selv skyld i, at du har set det du malerisk kalder for
klamt.

Billederne kan jo ikke engang komme på rotten.com, hvor de rigtig klamme
ting kan ses...... Så gider du lige at opføre dig civiliseret.

mvh

Carsten Riis

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-04 01:31

Carsten Riis wrote:

> Du har da sikkert også set en pornofilm i ny og næ... Der ser du da
> pigers inderlår?
> På hvilken måde adskiller det udsnit af mit inderlår du kan se på
> billederne, fra det du kan se på en pornofilm?

Jeg foretrækker nu at se på pigernes inderlår, og det siger jeg, selvom
jeg ikke har set dine billeder.

Jeg har for øvrigt selv en udposning, som skal fjernes kirurgisk, og jeg
vil da ikke afvise, at andre vil kalde den for klam. Chill out!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt computeren i julehumør med Xmas Fred

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-12-04 10:00

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg foretrækker nu at se på pigernes inderlår, og det siger jeg, selvom
> jeg ikke har set dine billeder.

Hvorfor egentlig?
Fra et sundhedsfagligt synspunkt, så burde det være 110% ligegyldigt om
det er en mands eller kvindes inderlår man ser.

Hvad er det for seksuelle undertoner som du og spangkuk antyder?
homofobi?
I kan måske også li' at kvinden får pikken op i røven, men når det er to
mænd der gør det, så er ulækkert (forklar mig så lige forskellen eller
snakker vi en eller anden underbevist frygt for, at det man ser sig selv
som personen, der får genstanden op i endetarmen, når personen er af
samme køn).

Jeg er da glad for, at min læge (der er kvinde) ikke ser tingene med
jeres tankegang.

mvh

Carsten Riis

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-04 11:20

Carsten Riis wrote:

> Fra et sundhedsfagligt synspunkt, så burde det være 110% ligegyldigt om
> det er en mands eller kvindes inderlår man ser.

Nu skrev jeg ikke noget om et sundhedsfagligt synspunkt.

> Hvad er det for seksuelle undertoner som du og spangkuk antyder?

Jeg kan ikke tale for Spangkuk, men som jeg læste hans indlæg, kom han
med en humoristisk kommentar samtidig med, at han kom med en mulig
forklaring på dine udposninger.

Da du fokuserede meget negativt på hans kommentar (og ignorerede den
mulige forklaring), prøvede jeg så med en humoristisk kommentar samtidig
med, at jeg fortalte dig, at jeg har et lignende problem (dog sikkert
værre), og at jeg godt kan forstå, at andre kan finde den slags klamt.
Igen fokuserer du meget negativt på det humoristiske. Jeg tror ikke, dit
største problem er dine udposninger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-12-04 12:15

Kim Ludvigsen wrote:

> Nu skrev jeg ikke noget om et sundhedsfagligt synspunkt.

Hvad er det nu lige gruppen hedder

Useriøsitet er malplaceret! IMO!

> Jeg tror ikke, dit
> største problem er dine udposninger.

Nej, det er jeres kommentarer på et seriøst spørgsmål!

Vi er ikke i dk.snak.vittigheder eller tilsvarende forum, hvor dumsmarte
kommentarer er på sin plads.
(Jeg er endda stor fortaler for, at man i dk.snak.vittigheder laver
dumsmarte kommentarer om stort set alt. Mudderkastning og personlig
forfølgelse er dog ikke velkommen).

Tilbage til
Prøv og tænk på, at andre fremover ikke tør spørge pga. at jeres
kommentarer giver det indtryk af, at folks helbredsmæssige
problemstillinger er klamme, når man spørger her.

Personlig er jeg sgu ret ligeglad. Der skal mere end Spangkuk og Kim L.
til at afholde mig til at spørge igen.
Tilgengæld vil jeg til en hver tid også prøve at banke noget fornuft ind
i hovedet på jer, når nu jeres forældre ikke har lært jer det.

Havde jeg - som du antyder - et eller andet problem med min krop eller
debat herom, så ville jeg nok ikke spørge herinde til at starte med.
Vel?

mvh

Carsten Riis

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-04 13:14

Carsten Riis wrote:

> Hvad er det nu lige gruppen hedder

Humor er godt for helbredet (eller i hvert fald for hvordan man takler
diverse helbredsproblemer).

> Useriøsitet er malplaceret! IMO!

Hvad kalder du så dine svar? Først bringer du nakkeost og pornofilm på
bane. Og da jeg svarer humoristisk på dit spørgsmål om forskellen på et
pigeinderlår i en pornofilm og dit inderlår, bringer du homofobi og
analsex på banen.

> Prøv og tænk på, at andre fremover ikke tør spørge pga. at jeres
> kommentarer giver det indtryk af, at folks helbredsmæssige
> problemstillinger er klamme, når man spørger her.

Det vil selvfølgelig være trist. Men der er altså ting, som folk vil
opfatte som klamme. Det kan for eksempel være temmelig klamt at få
foretaget en koloskopi (nu du har bragt det anale på bane), bare tanken
om sådan en kan være klam. Men det ændrer da ikke på, at sådan en kan
være nødvendig.

> Personlig er jeg sgu ret ligeglad. Der skal mere end Spangkuk og Kim L.
> til at afholde mig til at spørge igen.

Sådan skal det også være, men prøv nu at se lidt mere lyst på tingene. I
ingen af indlæggene har der været tale om nedgørelse af dig eller dit
problem.

> Havde jeg - som du antyder - et eller andet problem med min krop eller
> debat herom, så ville jeg nok ikke spørge herinde til at starte med.

Jeg antydede ikke, at du havde et problem med din krop eller debat
herom. Jeg antydede, at manglen på humoristisk sans er et betydelig
større problem end nogle små udposninger.

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-12-04 14:34

Kim Ludvigsen wrote:

> Humor er godt for helbredet (eller i hvert fald for hvordan man takler
> diverse helbredsproblemer).

> Hvad kalder du så dine svar? Først bringer du nakkeost og pornofilm på
> bane.

Så kald det

smegma
eller
film indeholdende stærkt erotiske scener.

Smegma'en bragte jeg på banen, da han betegnede synet af et udsnit af et
rent og nyvasket inderlår som klamt.
Og for at fortælle om ting der b

> Og da jeg svarer humoristisk på dit spørgsmål om forskellen på et
> pigeinderlår i en pornofilm og dit inderlår, bringer du homofobi og
> analsex på banen.

Tja, et eller andet må du da begrunde dit "det er ikke kønt at se på en
mand"-udsagn.

> Jeg antydede ikke, at du havde et problem med din krop eller debat
> herom. Jeg antydede, at manglen på humoristisk sans er et betydelig
> større problem end nogle små udposninger.

Jamen dog, så har du vist ikke fulgt med i dk.snak.vittigheder i
forbindelse med ham FCK-tilhængeren der faldt ned eller i forbindelse
med Kolding-branden.

Jeg har masser af humor..... Men hver sit sted. Det har jeg sagt der.
Og det har jeg sagt her og vil sige det hvor som helst jeg mener, at
humoristisk tilgang til et problem er malplaceret!
Uanset om det er mig eller andre er "ofre" for den humoristiske tilgang.

mvh

Carsten Riis

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-04 15:30

Carsten Riis wrote:

> Kim Ludvigsen wrote:
>
> Tja, et eller andet må du da begrunde dit "det er ikke kønt at se på en
> mand"-udsagn.

Det er ikke noget, jeg har skrevet. Faktisk kan jeg slet ikke finde et
indlæg, hvor det står i.

> Jamen dog, så har du vist ikke fulgt med i dk.snak.vittigheder i
> forbindelse med ham FCK-tilhængeren der faldt ned eller i forbindelse
> med Kolding-branden.

Nej, jeg læser ikke den gruppe. Desuden behøver man ikke have særlig
meget (om nogen) humoristisk sans for at kunne grine ad andre. Det svære
er at grine ad sig selv. Nå, men nu er vi i hvert fald OT i denne
gruppe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge

Fra : Spangkuk

Dato : 01-12-04 09:28

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev

[SNIP]

Jamen, jeg er da civiliseret, men jeg vil nu, hver gang
vi går ind i en debat, se det inderlår for mit indre øje
når jeg læser dine indlæg....

Spang

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-12-04 10:02

Spangkuk wrote:

> [...]
>
> Jamen, jeg er da civiliseret, men jeg vil nu, hver gang
> vi går ind i en debat, se det inderlår for mit indre øje

Så har du et meget underligt forhold til andre menneskers krop.

Alle - pånær de ben-amputerede - skribenter på usenet har inderlår.
Ligeså tankpasseren på tanken, billetkontrolløren i bussen? Hvad med din
arbejdsgiver? Eller hvad med præsten?
Dine venner som du er sammen med for at drikke jer fulde?

Hvorfor skulle det påvirke dit syn af personerne bare fordi du har set
et udsnit af vedkommendes krop? Og endda et meget begrænset et af
slagsen.

Og du kalder dig selv civiliseret?
tsk tsk tsk.

mvh

Carsten Riis

Fra : Spangkuk

Dato : 01-12-04 15:46

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev

> Og du kalder dig selv civiliseret?
> tsk tsk tsk.

Jamen, jamen....har du aldrig gjort noget du har fortrudt
bagefter ?

Jeg fortryder inderligt, at jeg lod min nysgerrighed forlede
mig til at se billederne.

Min gang på usenet bliver aldrig den samme,- jeg visualiserer
det skide inderlår hver gang jeg læser dit navn,- og det er fanme
ik' fedt..!

Spang

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-12-04 16:00

Spangkuk wrote:

> Jamen, jamen....har du aldrig gjort noget du har fortrudt
> bagefter ?

jo, men reklamerer ikke med det.

> Jeg fortryder inderligt, at jeg lod min nysgerrighed forlede
> mig til at se billederne.

Du kan også se et billede af mit ansigt på carben.dk
Måske kan det hjælpe dig. Specielt når vi en dag mødes ansigt til
ansigt, så at sige.

Det er så irriterende, at skulle genkende folk på deres inderlår.

> Min gang på usenet bliver aldrig den samme,- jeg visualiserer
> det skide inderlår hver gang jeg læser dit navn,- og det er fanme
> ik' fedt..!

Tja, så kan du lære det.

Jeg har ikke tænkt mig at lave navneskift eller tilsvarende for at du
kan få en tilfredsstillende visualisering.

mvh

Carsten Riis

Fra : Spangkuk

Dato : 01-12-04 16:38

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev

> Jeg har ikke tænkt mig at lave navneskift eller tilsvarende for at du
> kan få en tilfredsstillende visualisering.

Nååååå,- ok, det tog lidt tid inden du fangede at jeg "Trollede"

Som man siger, "den tid der er gået godt, kommer ikke dårligt
igen".

Spang