svede fryse ryste svede lidt igen
Fra : Elbarto

Dato : 27-11-04 00:18

Ja ca sådan har jeg det .. fryser lidt så sveder jeg (virkelig så det
render ) fryser igen .. sidder og ryster er bimelim/svimmel/ikk mig selv
i hovedet
Maven køre rundt har en del luft i mave m.m. der resultere i bøvsen og
prutten uden lige

Har haft det sådan det sidste halve årstid hvad kan det være ?

Skal måske indsydes at det sidste lille års tid har været extremt stressende
og psysiks belastende pga. økonomi/hverdag m.m. efter jeg blev kørt ned
på scooter

Min læge siger det er mig der ikke vil lave noget bare vil gå hjemme og at
jeg ikke fejler noget som helst

Elbarto
OZ3BTO

Fra : JytteJ

Dato : 27-11-04 04:59

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ned
> på scooter
>
> Min læge siger det er mig der ikke vil lave noget bare vil gå hjemme og

Er ikke psykolog, men det første der slog mig, var om du mon led af angst?

VH.
Jytte

Fra : Elbarto

Dato : 27-11-04 11:50

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Er ikke psykolog, men det første der slog mig, var om du mon led af angst?
>
> VH.
> Jytte

Ville jeg ike selv mene .. har ikke noget direkte at være bange for mere
ihvertfald

Elbarto

Fra : Nana Sørensen

Dato : 27-11-04 12:15

> [...]
> selv

> og

> Ville jeg ike selv mene .. har ikke noget direkte at være bange for mere

Angst er desværre ikke rationelt. Det er sjældent sådan at man konkret kan
sige hvad man er bange for. Det er faktisk bare kroppen der reagerer som om
den er i en enormt farlig situation, hvor der bare ikke reelt er noget
farligt i nærheden.
Angst er et godt bud. Hvis du virkelig har det skidt hele tiden, og ikek får
hjælp af din læge, så skift ham/hende ud! Angst er også behandlingskrævende.
Få tjekket alt fra hoved til røv, og hvis de ikke finder noget, så overvej
angsten igen. Det kan nemt være det. Jeg kender en som troede at hun havde
hjerteproblemer, fordi hun jævnligt fik store smerte i det område og svedte
som en sindssyg. Det var "bare" angst. Hvilket kan være slemt nok.

Mvh. Nana ( stadig angst, føles som om at min krop dør.)

Fra : JytteJ

Dato : 27-11-04 14:31

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> svedte som en sindssyg. Det var "bare" angst. Hvilket kan være slemt nok.
>
> Mvh. Nana ( stadig angst, føles som om at min krop dør.)

Helt enig, Nana!!
Har også selv prøvet det. "Angst ? hvem? mig ? aldrig i livet, det går da
fint, bortset fra altså at jeg har det af h.... til sådan rent fysisk."

Så se at få en anden læge, Elbarto og få gjort noget ved dine gener.

VH.
Jytte

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 29-11-04 20:39

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Min læge siger det er mig der ikke vil lave noget bare vil gå hjemme og
at
> jeg ikke fejler noget som helst

Sådanne svar er der nogle læger der giver, når de ikke kan finde ud af det.
Det er lidt sørgeligt, for det får du det jo ikke bedre af.
Så kommer det gode spørgsmål, er det værst når du er ude, eller hjemme.
Eller bliver det værre, hvis du ved, at du snart er nødt til at forlade
hjemmet. Men så til noget af det, som du selv kan gøre, og vel også bør
gøre. En af de ting som først bliver lemlæstet, er de daglige rutiner, de
skal genoprettes, de er nødvendige, for at have det godt med din mave. Så
Youghurt to gange om dagen, for at genoprette din tarmflora, og en portion
Kellogs All-Bran dagligt, for at skabe ro i maven. Når økonomien er trang,
så behøver den altså ikke være særligt stor den portion, bland F.eks A38 og
All-Bran i en kop, mere er ikke nødvendigt. Din søvnrytme skal genoprettes,
for den er med garanti gået fløjten, og lidt gætværk, du har også tabt dig,
og dine spisetider er blevet flydende. Så prøv at få disse ting i faste
rammer, det vil helt sikkert hjælpe dig. Jeg ved ikke, om jeg kan få dig i
balance med dig selv, via nettet, det er nok straks lidt sværere , for
det lyder jo til, at du blev slået slemt ud af balance. Men de første ting
her, går alle ud på at få kroppen til at føle sig bedre tilpas, og får det
ikke også hjernen på plads, så vil jeg anbefale, at du snakker med en
psykolog. Jeg ved godt, de har et dårligt rygte, men de kan også udrette
små mirakler.
I øvrigt vil en god lang spadseretur hver dag, hjælpe til med at give dig ro
i sjælen. Gå en tur med den hund du ikke har ...

M.V.H.....Benny..

Fra : Elbarto

Dato : 29-11-04 23:31

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så kommer det gode spørgsmål, er det værst når du er ude, eller hjemme.
> Eller bliver det værre, hvis du ved, at du snart er nødt til at forlade

Det er sådan set ligemeget .. Der hvor jeg har det bedst er på toppen af
højhuset hvor jeg er helt alene fred og ro

> [...]
og
> All-Bran i en kop, mere er ikke nødvendigt.

Lever af youghurt efterhånden

> [...]
> og dine spisetider er blevet flydende. Så prøv at få disse ting i faste
> rammer, det vil helt sikkert hjælpe dig.

Kniber bare når man hverken har lysten til at spise eller roen i kroppen
til at sove ..,. ike usædvanligt at jeg er oppe 2 døgn i streg uden søvn

> [...]
> ikke også hjernen på plads, så vil jeg anbefale, at du snakker med en
> psykolog. Jeg ved godt, de har et dårligt rygte, men de kan også udrette

Ja dem har jeg snakket med .. ikk nogen videre succes fik det værre af det

> I øvrigt vil en god lang spadseretur hver dag, hjælpe til med at give dig
ro
> i sjælen. Gå en tur med den hund du ikke har ...

Sidder dagilgt på toppen for fredens skyld

> M.V.H.....Benny..

Elbarto

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-11-04 00:08

> [...]
> det

> ro
>>

> Sidder dagilgt på toppen for fredens skyld

Lige noget... Man FÅR det værre i starten af et forløb hos en psykolog. Du
roder jo rundt i ting som skal behandles, men som du gladeligt har
fortrængt.

Jo mere du fortæller, jo mere hælder jeg til at du lider af angst og
depression. Gå nu for helvede til læge.

Fra : Elbarto

Dato : 30-11-04 00:23

> [...]

> fortrængt.
>
> Jo mere du fortæller, jo mere hælder jeg til at du lider af angst og

Han ved det og siger det er noget jeg bilder mig ind m.m. bliver nærmest
overfuset af ham når jeg nævner det

Elbarto

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-11-04 01:47

> [...]
> udrette

> dig

> Han ved det og siger det er noget jeg bilder mig ind m.m. bliver

Det der derofr at du skal skifte læge, for dælen. !!!! hvis du har det
skidt, ligemeget hvad, så skal han hjælpe dig. Ligemeget om det er psykisk,
hypokondri eller noget fysisk.

Fra : JytteJ

Dato : 30-11-04 10:55

> [...]
> udrette

> dig

> Han ved det og siger det er noget jeg bilder mig ind m.m. bliver

SKIFT LÆGE NU!!! Din nuværende lyder som et dumt svin. Han affejer dine
problemer, hvad synes du selv om det ?
Du har brug for hjælp, og med den læge du har nu, får du det bare dårligere.

VH.
Jytte

Fra : Elbarto

Dato : 30-11-04 11:48

> [...]
> problemer, hvad synes du selv om det ?
> Du har brug for hjælp, og med den læge du har nu, får du det bare

Har så forsøgt idag at skifte læge .. åbenbart ikke noget man bare gør ..
fik afvide det kun var muligt når man flyttede
Og at man ikek bar skiftede læge fordi der var problemer

Men må jo prøve igen elers får dette snart en ende .. var tæt på inat ...

Elbarto

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-11-04 12:41

> [...]
> Og at man ikek bar skiftede læge fordi der var problemer
>
> Men må jo prøve igen elers får dette snart en ende .. var tæt på inat ...

Hvad snakker de om... Man kan sagtens skifte læge midt i det hele. Det lan
være at du skal give en hund for at få nyt sygesikringsbevis, men ellers
ingen problemer. Møg-læge seriøst. Du kan SAGTENS skifte når du vil. Han
opfylder jo ikke dine behov vel? Du ville jo heller bruge enhver anden
service, hvis de ikke leverede varen vel?

Fra : JytteJ

Dato : 30-11-04 10:59

> [...]
>

> Jeg ved ikke, om jeg kan få dig i
> ting
>
> Ja dem har jeg snakket med .. ikk nogen videre succes

Det er muligt at du skal have noget medicin oveni, som du beskriver du har
det, er absolut ikke normalt, og du har brug for hjælp.
Så lyt til de råd du har fået her på nettet.

VH
Jytte

Fra : Nana Sørensen

Dato : 30-11-04 12:49

> [...]
> det, er absolut ikke normalt, og du har brug for hjælp.
> Så lyt til de råd du har fået her på nettet.

Ja... jeg tænker også på medicin. Jeg tog selv Cipralex i over et år, før
jeg kunne holde mig selv lidt bedre ud. Det hjalp mig fint, men er nu
trappet ud af dem, for at behandle de ting som gør ondt når jeg ikke tager
dem.

1. Skift læge (hvis du ikke kan overskue det, så hjælper jeg dig)

2. Forklar den nye læge hvordan du har det. Forklar at du er suicidal, er
depressiv, er angst, har fysiske gener som der ikke er en forklaring på osv.

3. Få ham til at henvise dig til en psykolog.

4. Hvis den nye læge ikke lytter, så indlægger du dig selv frivilligt på
Nordvang, eller en tilfældig psykiatrisk skadestue.

For helvede... Nu siger jeg noget ledt. GØR EN INDSATS!!!! Det kan virke
svært, men skaf dig et sikkerhedsnetværk. Steder og mennesker du kan gå til,
når det går fuldstændig i fisk. Du skal ikke sidde alene med en depression i
fuldt flor.
Jeg er/var kanon depressiv det meste af tiden. Men jeg er igang med at rejse
mif efter 10 års lorteliv. Overvej lige at jeg er 21. Regn selv ud hvor
længe det drejer sig om for mig. Det er ALDRIG for sent at søge ghælp. UD af
røret og KRÆV hjælp. Hvis det hele går i lort, så sig til, så undersøger JEG
hvad du skal gøre.

Mvh. Nana

Fra : Elbarto

Dato : 30-11-04 14:10

> [...]
af
> røret og KRÆV hjælp. Hvis det hele går i lort, så sig til, så undersøger

Er 25år .. har forsøgt at få hjælp gennem de sidste 15år mindst
Er opvokset med voldig stedmor og en far der aldrig var hjemme .. mobbet
gennem samtlige 11 år jeg har gået i folkeskole

Har en jeg kan snakke/skrive med om det men ham kan jeg ikke få fat på for
tiden og har ikke kunnet det sidste halveårs tid

Lige nu har jeg ingen ide om hvad jeg gør men noget skal ske

Elbarto

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 30-11-04 15:56

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

Hejsa igen Elbarto

Nu går jeg så imod strømmen, for jeg siger, hold endelig fast ved den læge.
Han er ingen dårlig læge, fordi han siger noget, som du ikke bryder dig om
at høre..!! At skifte læge, er som at skifte bank, man starter på nul.

Hvad jeg sådan bemærkede, så ramte jeg nogenlunde rigtigt på alle områder.
Du forsvarede dig, som om jeg angreb dig.... Tag det ikke negativt,
for det er ikke skrevet i den mening.

Jeg skrev, du skulle bruge Youghurt for at genoprette din tarmflora. Ikke
at du skulle leve af Youghurt. Bruge Kellogs All-Bran for at skabe ro i
maven. Det er utroligt vigtigt, at du får din kost rettet ind, gør du ikke
det, så slår du dig selv ihjel, for du kan altså ikke leve af Youghurt.

Men igen ramte jeg lige i øjet. Dine spisetider og kostplan ligger i ruiner,
og det samme gør du. Men en ting skal du vide, lige nu, er du Ground Zero,
selvom du sidder på toppen af et højhus. Der er kun en, som kan skaffe dig
væk derfra, og det er dig. Vi kan give dig mange gode råd om, hvordan du
kommer det, men det er stadig dig, som skal udføre dem.

Din søvnrytme ligger ligeledes i ruiner....Tjah, hvordan kunne jeg vide det
.... Joh, tingene hænger sammen, og jeg kunne fortælle dig mange flere
ting om dig selv, helt uden at kende dig. Jeg håber du er en yngre mand,
som ikke har tabt sig alt for meget, og har viljestyrken og det gode humør i
behold. Men som sagt, din søvnrytme, skal også rettes ind, og det kommer
den ikke, medmindre din kostplan forbedres ganske væsentligt, og jeg tænker
slet ikke på kaloriefattig kost. Det du gør lige nu, er at drive rovdrift
på dig selv, og jo længere tid, du gør det, jo sværere bliver det at komme
tilbage.

Du skrottede gåturen med din virtuelle hund, du gav den end ikke en chance.
Den holdning kan du godt skrotte, for den gavner ingen, og da allermindst
dig. Kan du sådan så småt begynde at forstå din læge...??

Nu ved jeg godt, at du vil svare nej.... Det samme til, om Psykologen kunne
gøre noget for dig........ Tillad mig så at spørge, hvad har du fortalt
din læge, og hvad fortalte du psykologen.....??...... Nej, du skal ikke
svare mig på dette, du skal svare dig selv... Fortalte jeg nu lægen /
psykologen, hvordan jeg har det, hvorfor jeg har det sådan. Var du ærlig,
eller hvad ??... Spørgsmål som går på, at få dig puttet ind i dig selv igen,
kan ikke ses på røntgen, eller føles ved at trykke på maven.

Det psykiske er en underlig skabning, som ikke altid arbejder til dit
bedste. Jo når du er i balance, så arbejder den for dig. Men er du
uligevægtig, så kan den nemt arbejde imod dig, og det er hvad din gør.
Desværre er du i færd med at tilføre dig selv flere sår, end dem du allerede
har.

Så derfor skal du helst starte idag, med din nye kostplan, med en god gang
kartofler til aftensmad. Skulle der smutte et par frikadeller, eller en
saftig bøf med ned, så gør det ikke spor. Du føler dig sikkert også lidt
svag, så spørg din læge, om ikke et tilskud af Kalium var en god ide, efter
du har vasket alle de naturlige syrer ud af dig med youghurt.

Og kom så ud at gå, der kan komme lidt muljer på de stankelben igen, så du
kan komme til at ligne en mand igen. Det er nu, du skal afgøre, er du mand
eller mus. Du kan kæmpe, eller give op, det er dit valg.

M.V.H.....Benny..

Fra : Elbarto

Dato : 30-11-04 16:21

> [...]
mand
> eller mus. Du kan kæmpe, eller give op, det er dit valg.

Har kæmpet de sidste 15 år ... men giver op på et tidspunkt og det tror
jeg at jeg har nået nu

Elbarto

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-11-04 20:01

> Har kæmpet de sidste 15 år ...

I dit første indlæg skrev du "det sidste halve år", "stresset", "Bøvl med
maven". Din læge har vurderet at du ikke fejler noget fysisk (i hvert fald
ikke noget behandlingskrævende). Han kan tage fejl, men han kender dig trods
alt bedre end vi gør, og han _har_ undersøgt dig.
For mig lyder du noget overkørt, og dermed kan det faktisk godt være en
rigtig god idé med en masse fysisk arbejde. Lange gåture/løbeture, ture i
motionscenteret eller hvad du nu har af muligheder. Gå i seng hver aften kl
22 og stå tidligst op kl 6 uanset som du har sovet eller ej. Ikke sove i
løbet af dagen og 3 ordentlig måltider i døgnet på faste tidspunkter. Giv
det nu en uge.

Mvh Maria

Fra : JytteJ

Dato : 02-12-04 07:17

> [...]
> efter

> mand

> Har kæmpet de sidste 15 år ... men giver op på et tidspunkt og det tror
Kære Elbarto.
Hvorfor har du søgt hjælp på denne gruppe ??
Valget er dit, men du har fået en masse gode råd, som du kan bruge til at
komme videre med.

VH.
Jytte

Fra : Lyrik

Dato : 05-12-04 00:14

Elbarto wrote:
> "Benny Mortensen 9380" > Har kæmpet de sidste 15 år ... men giver op på et
> tidspunkt og det
> tror jeg at jeg har nået nu
>
> Elbarto
+++++++++++++++++++++
Henvend dig på psykiatrisk skadestue Gentofte hospital, hvis du bor i
nærheden, ellers tilsvarende.
Følelsesproblemer kan være tegn på psykisk lidelse.
En psykolog beskæftiger sig kun med det raske menneske, der skal måske en
psykiater til.

Isolationstrang kan være begyndende tegn på skizofreni. selvmordstrang
ligeledes. Det kan der behandles for.

God bless

Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 05-12-04 02:31

"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Har kæmpet de sidste 15 år ... men giver op på et tidspunkt og det tror
> jeg at jeg har nået nu
>
> Elbarto

Nu må du beslutte dig, 6 mdr, eller 15 år. Ja ja, hvis du har levet på
Youghurt i 15 år, så forstår jeg sgu godt du har det af H.... til. Så må du
efterhånden ligne den indvendige side af et mælkekarton.
Men som jeg allerede har fortalt dig. Der er kun en, som kan bringe dig ud
af dødvandet, og det er dig. Jeg kan vise dig vejen, men du skal gå den.
Der er ikke mange ( vel at mærke, som stadig er i live ) som kender den vej
bedre end jeg gør.

Men lad os høre... Alder, vægt, højde. Hvad var din vægt, før du gik ned
med flaget. Hvad var årsagen til at du gik ned.

Men som du siger opgive, det er ikke en af dine valgmuligheder. Men tager
du ikke dig selv i hoved og r.., og sørger for at styre ind på det rette
spor, så er det noget, som din krop kan blive nødt til at gøre, men kun
fordi du selv har afsporet den, men tro mig, den gør det ikke frivilligt,
den kæmper en indædt kamp først, og den har du ikke lyst til at opleve.

M.V.H.....Benny..

Fra : JytteJ

Dato : 02-12-04 07:15

> [...]
> læge.
> Han er ingen dårlig læge, fordi han siger noget, som du ikke bryder dig om

Undskyld mig Benny, nu bliver jeg grov. En læge siger til en person som har
det ad helvede til at han bare skal tage sig sammen!!! Sig mig engang er du
dum eller indskrænket ???
Læger opfylder ikke behov, de er uddannet til at hjælpe mennesker som er i
nød.

VH.
Jytte

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-12-04 19:48

> [...]
> dum eller indskrænket ???
> Læger opfylder ikke behov, de er uddannet til at hjælpe mennesker som er i

Ja, og da han har undersøgt Elbarto (hvilket vi ikke har), så ved han måske
noget, som vi ikke ved? Og vi ved i øvrigt kun hvad Elbarto vælger at
fortælle, så på den led kan Benny meget vel have mere ret end vi andre.

Mvh Maria

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 05-12-04 02:23

> [...]
> dum eller indskrænket ???
> Læger opfylder ikke behov, de er uddannet til at hjælpe mennesker som er i

Så bliver jeg jo nødt til at spørge dig Jytte..... Har du været der...???
Det har jeg. Så nej, jeg er på ingen måder indskrænket... Kan du sige, at
nogle af de ting jeg har sagt, er forkerte..... Så giv endelig lyd fra dig,
for så hører jeg dem gerne....!!!! Først 6 mdr, nu 15 år, og stadig, i
hvert fald efter hvad vi ved, samme læge.... For at sige det mildt... Does
not compute.... Afviser kategorisk alle de råd der er kommet, igen for at
sige det mildt.....Does not compute.... Noget tyder jo på, at han helst vil
sidde på toppen af sit højhus, og helst lade være med at foretage sig noget
som helst. Jamen helt ærligt, havde lægen så ikke ret ??...

Så det gode spørgsmål må være.... Hvorfor overhovedet spørge os ??

M.V.H.....Benny..