Athlon T-Bird og bundkort
Fra : Gregers Petersen

Dato : 18-05-01 14:17

Hejsa.

Jeg overvejer at købe en T-bird 1 GHz.
Men:

1) Er det korrekt som ITbutikken skriver, at T-birden kræver
en 300W strømforsyning.

2) Når den kører 200FSB, kan jeg køre med PC133/PC100 SD-ram.

3) Hvilket bundkort vil I anbefale til et sådant system.

Har selv kigget på:
Chaintech CT7- AJA2, Gigabyte GA-7ZX og Asus A7V-E ATX,
med et Aopen HQ45 kabinet.

--
MvH

Gregers Petersen
GP19-DK

Fra : Rune

Dato : 18-05-01 15:29

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg overvejer at købe en T-bird 1 GHz.
> Men:
>
> 1) Er det korrekt som ITbutikken skriver, at T-birden kræver
> en 300W strømforsyning.
nah, mindre kan også gøre det, det kommer helt an på hvilke andre
komponenter i din maskine. Men strømforsyningerne skal være af god kvalitet

> 2) Når den kører 200FSB, kan jeg køre med PC133/PC100 SD-ram.
jep, hvis du køber et bundkort, der passer til SD-RAM/ du kan også få til
DDR

Fra : Gregers Petersen

Dato : 18-05-01 15:37

"Rune" <rune183@hotmail.com> wrote in message
> nah, mindre kan også gøre det, det kommer helt an på hvilke andre
> komponenter i din maskine. Men strømforsyningerne skal være af god
kvalitet

Jeg skal foreløbigt have følgende komponenter i:
SB 64AWE
Riva TNT2
Netkort
2 harddiske
Alm. diskette drev
Cd-rom drev

Kan det give problemer (evt. ved en senere tilføjelse af ekstra komponenter)

--
MvH

Gregers Petersen
GP19-DK

Fra : Rune

Dato : 18-05-01 17:44

> "Rune" <rune183@hotmail.com> wrote in message
> kvalitet
>
> Jeg skal foreløbigt have følgende komponenter i:
> [...]
Hvilke slags hard diske er det 7200 RPM?
Men jeg tror nu nok, det skulle kunne lykkes.

Fra : Gregers Petersen

Dato : 18-05-01 18:07

> Hvilke slags hard diske er det 7200 RPM?
> Men jeg tror nu nok, det skulle kunne lykkes.

Hmm, det er en Seagate 4.3 GB fra 99
og en Samsung 4.3 GB fra same år.

--
MvH

Gregers Petersen
GP19-DK

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-05-01 18:01

> [...]

> SB 64AWE
> Netkort

> Kan det give problemer (evt. ved en senere tilføjelse af ekstra

Jada; husk at der skal være ISA-slot i til AWE64!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy