Sverige
Fra : J S L

Dato : 29-11-04 18:46

Hej!

Vi overvejer at køre til sverige til sommer.

Var der noget med at svenskerne opkræver et gebyr af en el. anden art, som
man pure skulle nægte at betale eller hvordan var det lige det hænger
sammen???

Vh
JSL

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 29-11-04 21:58

"J S L" <jaime.s.lauritsen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Vi overvejer at køre til sverige til sommer.

Gør det bare. Det er et supercampingland, med mange spændende pladser (men
det er Danmark nu også).

> Var der noget med at svenskerne opkræver et gebyr af en el. anden art, som
> man pure skulle nægte at betale eller hvordan var det lige det hænger
> sammen???

Hvis du anskaffer dig et Camping Card Scandinavia campingpas, skulle der
ikke være nogen problemer, da kortet dækker 95 % af de svenske
campingpladser. Kortet kan i øvrigt bruges i 17 forskellige Europæiske
lande: Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Grekland, Holland, Irland,
Italien, Kroatien, Luxemburg, Norge, Portugal, Schweiz, Storbritannien,
Spanien, Tyskland, Ungern, Österrike.

Jeg har dog kun brugt det i Danmark, Sverige og Finland.
Vi har fået vores nuværende kort gennem vores medlemskab af DCU, men vi har
også et lidt ældre svensk kort, der stadig gælder, bare der et et årsmærke
på det.

Men du kan også få et ved bestille det på nettet hos Sveriges Camping- &
Stugföretagares Riksorganisation på
http://www.camping.se/campingkort.asp?option=2&sp=SE
Det er gratis at få tilsendt et kort.

Første gang du campere på en plads (sådan set både i Danmark, Sverige, Norge
eller Finland), så skal du købe et årsmærke. Det koster i Sverige p.t. 90
SEK og nok 100 SEK til næste år. 100 SEK er ca. 80 DKR.

Jo før du bestiller et kort, jo bedre er du forberdt.

Held og lykke med projektet.
--
Med campinghilsen

Jens-Peder Rasmussen
Campingvognsredaktør ved www.Campingferie.dk

E-mail: jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Fra : J S L

Dato : 30-11-04 12:39

"Jens-Peder Rasmussen" <sletmigførst.post@it-entre.dk> skrev i en meddelelse

> Held og lykke med projektet.