Strømprob - igen igen
Fra : René Roager

Dato : 28-11-04 18:13

On Wed, 03 Nov 2004 21:12:44 GMT, roager@oncable.dk (René Roager)
wrote:

> [...]
>Der er intet batteri i CV men jeg kan trække strøm til køleskab når
>tænding er til.
>12 volt til lamper og toilet når tænding er fra.
>Det sidste der skete var en sprunget "hovedsikring" i motorrummet på
>bilen (30 amp).
>Hele sommeren har jeg kunnet montere stikket og strømmen har virket,
>men har jeg holdt med slukket moter i et par minutter og så skal
>starte igen er der intet lys på CV, ud af bilen og afmontere stikket
>på med det igen og så er der lys.
>Den gik dog bare ikke i sidste weekend hvor alt strøm til CV var

Hej igen!

Foreløbig tak til de der har svaret på mit indlæg/gode råd - siden jeg
skaev dette har jeg været ude med Mondeoen 2 gange, og det lyder
fuldstændigt vanvittigt, men da jeg skulle prøve "de nye ting"
autoelektrikkeren havde lavet af var der lys på CV i 10 sekunder - så
gik det ud, og samtidig gik mit lys på Forden osgå ud - altså intet
lys på hverken forvogn eller CV.
Positionslys, tågelys, virker og også blink og stoplys (men kun i de
positioner hvor positonslys virker).

Jeg tvivler på at autoelektrikkeren overhovedet kan løse dette
påroblem!!!

Derfor - er der nogen der har en Ford Mondeo hvor disse ting virker??
model 2001 og frem. Og hvem har i givet fald lavet dette?? udstyr og
stik m.m. er beskrevet i mit tidligere indlæg.
Jeg vil blive meget glad hvis nogen kunne hjælpe.
Helst henvendelser der går på geografisk område Sjælland.

vh
René

Fra : Jørgen L.

Dato : 28-11-04 20:02

> [...]
> lys på hverken forvogn eller CV.
> Positionslys, tågelys, virker og også blink og stoplys (men kun i de

Var det en sikring der røg ?

> Jeg tvivler på at autoelektrikkeren overhovedet kan løse dette
> påroblem!!!

Det skal han kunne, det er alm el viden.
hvem laver dette for dig, hvor bor du i landet ?

Alle dine problemmer kan løses ved hjælp af hjælpe relæer.

> [...]
> Jeg vil blive meget glad hvis nogen kunne hjælpe.
> Helst henvendelser der går på geografisk område Sjælland.

Jeg kan godt hjælpe, men ikke i år. hvis det skal laves om vinteren skal det
være et sted indendørs.

Hilsen Jørgen

Fra : HC

Dato : 29-11-04 16:21

Hej

Jeg forstår ikke dine problemer, kører selv med moden 2003
og kan ikke kende dine problemer, men jeg har også selv monteret skitet

Men jeg er sikker på at nogen sover i timen for det er ikke så svært på
en mondeo

Men problemet ligger måske i din campingvogn er den blevet undersøgt
grundigt sammen med bilen ?

Jeg er selv at finde på sjælland hvis du har brug for noget hjælp

--
Mvh Hans Jensen
Ford Mondeo 1,8 med VDO 5000 Navigation

Fra : Sten Bo

Dato : 01-12-04 14:53

"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grundigt sammen med bilen ?
>
> Jeg er selv at finde på sjælland hvis du har brug for noget hjælp

Hejsa
Ku man ikke prøve med en anden campingvogn med lignende installation. Hvis
man tør
Lyder som en kortslutning et sted. De har vel et prøvestik til tjek af
stikkene når der arbejdes, omend jeg ikke ved om det findes til de 13
polede. Elles ville jeg da lave et. Det skal selvfølgelig belaste
forbindelserne realistisk - og ikke som jeg var ude for med lysedioder til
et 7 polet - alt så ud til at være ok, men bestemt ikke var det.
Hilsen Sten Bo

Fra : Søren

Dato : 01-12-04 09:52

> Jeg tvivler på at autoelektrikkeren overhovedet kan løse dette
> påroblem!!!

Skru bissen på over for autoelektrikkeren (hvis du altså har regning på
arbejdet), og sig at han får en sidste chance ellers må han betale for at en
af hans kollegaer laver arbejdet for ham. Mon ikke det kan få ham til at
tage sig sammen.

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-12-04 01:22

Hej Rene.

Jeg syntes godt du kunne svare eller deltage lidt i din egen tråd, eks. med
lidt svar på det vi spørger dig om, du virker uintereseret.

Hilsen Jørgen