commandline mail fra sh
Fra : Thomas Albech

Dato : 18-05-01 12:10

Hej NG!

Jeg er ved at lave et shell script der checker for om en given process kører
eller ej. Hvis ikke den kører skal den sende en sms. Mit problem er at få
'mail' til automatisk at sende en besked. Hvordan kan man i en kommandolinie
sende en sms med mail?

/thomas

Fra : Rudi Hansen

Dato : 18-05-01 12:32

Man kan bruge mutt i stedet for mail:

echo 'Beskeden som skal sendes' | mutt -s 'Subject' someone@example.com

mutt kan også vedhæfte filer vha. -a

Håber at dette kan hjælpe dig.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-05-01 12:37

Thomas Albech skrev:

> Hvordan kan man i en kommandolinie sende en sms med mail?

Send en mail til den pågældende mail2sms-gateway.

   Orange   sms.mobilix.dk
   Sonofon   note.sonofon.dk
   TDM   sms.tdm.dk
   Telia   gsm1800.telia.dk

Så hvis du vil sende en SMS til fx mobilnummer 3010xxxx hos TDM, skal
mailen sendes til 3010xxxx@sms.tdm.dk:

   echo 'Test-SMS via mail' | mail 3010xxxx@sms.tdm.dk

Det skal bemærkes at de der gateways i perioder er højst upålidelige,
så hvis der er tale om vigtige beskeder kan de betale sig at bruge
andre kanaler.

// Klaus

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 20-05-01 12:11

> Det skal bemærkes at de der gateways i perioder er højst upålidelige,
absolut!

> så hvis der er tale om vigtige beskeder kan de betale sig at bruge
> andre kanaler.

er der nogen som kender sådanne? (gerne betalings-)

finn