Heldige mig!
Fra : Silverflame

Dato : 18-05-01 11:50

Hej NG!
Jeg er i den heldige situation at en pige der engang passede mig har hest. I
weekenden var jeg ude at prøve den, han er helt fantastisk. Problemet er
bare, for hende, at hun ikke har nogen der kan ride på ham. Da hun selv var
ude for en bilulykke for to år siden.
Jeg siger til hende at jeg glæder mig helt vildt til at få min egen hest
engang igen, og så sagde hun at hvis jeg var interesseret, så kunne vi lave
en aftale.
Hvis jeg kunne finde et sted til ham ude omkring hvor jeg bor, så måtte jeg
"få" ham. Hun ville betale dyrlæge, smed, da han jo sådan set stadig var
hendes hest, og det halve af opstaldningen, hvis jeg var interesseret, og
hvem ville ikke være det?!
MEN! Jeg er først lige flyttet herud og kender absolut INGEN! Det ser ud som
om der er en masse heste her omkring, men jeg ermåske nok af den lidt
generte type, og jeg synes det er ubehøvlet bare at troppe op på en gård og
sige: "hør, har I plads til en hest mere?" ( jeg vil helst have ham til at
stå sammen med flere heste, da han altid har gjort det)
Jeg har tænkt på at sætte en seddel op i den lokale Kwik Spar, men jeg ved
bare selv hvor lidt jeg kigger på den opslagstavle, når jeg går ind!
Gode ideer modtages med kyshånd!
Venlig hilsen Winnie.
P.S: I tilfælde af at der skulle sidde nogen i Klovborg som har plads og som
læser det her, så kommer jeg altså derfra...

Fra : Tina

Dato : 18-05-01 13:11

Sæt en annonce på nettet - fx. på heste-nettet er der en markedsplads hvor
man kan søge efter opstaldning. Ellers se i telefonbogen under rideskoler
eller hestepensioner og se, om der ikke er nogen, der annoncerer - en
seddel i supermarkedet er også en god ide - ellers må du jo overvinde dig og
spørge rundt omkring - hvis du er vild nok efter at få hesten, så kan du vel
få dig selv til det? Ellers må du jo opgive drømmen igen - og det er for
ærgerligt, for det er et ret godt tilbud, du har fået.

SELVFØLGELIG skal hesten gå sammen med andre heste - heste er flokdyr og kan
ikke trives ved at gå alene, det må du ikke byde den, og du risikerer også,
at den bliver helt ustyrlig i sin ensomhed.

Du må også sørge for, at der er mulighed for, at hesten kan komme på fold
hver dag, og at foderet er af god kvalitet - og undervisning eller i hvert
fald nogle fornuftige mennesker, som vil hjælpe, hvis du får problemer med
hesten skal der være - der kan hurtigt opstå nogle problemer, som man
behøver hjælp til.

Hvis du spørger høfligt, så bliver de fleste mennesker ikke sure over, at du
trænger dig på, selvom de måske ikke vil tage hesten ind - kig efter, om
hestene du kan se, ser pæne ud - er i god foderstand, er glade og venlige og
bag et ordentligt hegn, ikke pigtråd eller et hegn der er gået i stykker
overalt - hvis der ikke ser ordentligt ud på stedet, så hold dig væk - det
er trods alt en anden persons hest, som du påtager dig ansvaret for, og
derfor SKAL forholdene være i orden, men ejeren vil formentlig også godkende
opstaldningsstedet først.

God jagt og god fornøjelse med hesten - det er FEDT at være (næsten) nybagt
hesteejer.

Fra : Tonje

Dato : 19-05-01 08:28

Gratulerer.
Jeg mener også at du klarer å spørre hvem som helst rundt deg...om
du virkelig har lyst til å ha hesten i nærheten.