MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP og stifinder
Fra : jane

Dato : 30-11-04 17:45

Hver gang jeg højre klikker, på en fil-mappe eller drev i stifinder, sker
der ikke en pind :( timeglasset på musemarkøren står og køre ca. 30
sekunder, derefter kan jeg så endelig h-klikke igen på filen, for at se
f.eks. egenskaber, scanne den for virus eller slette den, og hvad man nu
ellers gør med et h-klik.
Vælger jeg så en ny fil-mappe-drev, ja så sker det samme igen og igen,
f...... irriterende, sker aldrig med Win 98.

Hvad er det som sker/køre?

Kan problemet løses, uden brug af en masse tid, eller skal jeg smide
computeren ud af vinduet for at løse problemet?

System: Windows XP, har ikke installeret SP2, da jeg er bange for at få
flere problemer, ellers er opdate OK.

Kørende synlige programmer ved uret: ZoneAlarm + Norton antiVirus 2003,
ur, højtaler lydstyrke.

Jeg scanner hver dag med AD-Aware.

Jeg har ikke installeret en masse mærkelige programmer, eller spil.

Håber virkelig på de vise sten.
--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-11-04 19:08

jane skriver:

> Hvad er det som sker/køre?

CTRL+shift+ESC og du kan se, hvad der kører.

> System: Windows XP, har ikke installeret SP2, da jeg er bange for at få
> flere problemer, ellers er opdate OK.

Processor og RAM ?

> Kørende synlige programmer ved uret: ZoneAlarm + Norton antiVirus 2003,
> ur, højtaler lydstyrke.

Prøv at slå begge dele fra.

> Håber virkelig på de vise sten.

Er preview slået til for filer ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jane

Dato : 01-12-04 15:38

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> jane skriver:

> CTRL+shift+ESC og du kan se, hvad der kører.
OK.

> Processor og RAM ?
AMD Atlon Barton XP2800 Ram: Kingston 2x512 DDR

> Prøv at slå begge dele fra.
Ok, men det burde vel kunne køre uden at give problemer.

> Er preview slået til for filer ?
Hvad er det, og hvordan finder jeg ud af, om det er slået til?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-12-04 18:15

jane skriver:

> Ok, men det burde vel kunne køre uden at give problemer.

Ikke altid. Specielt ikke, hvis man har skiftet mellem 2 virusscannere.