MS Windows
briani 27239
Administrator værktøjer?
Fra : goofy

Dato : 28-11-04 21:11

Hejsa
Jeg har lige fået min puter opdateret med nyt bundkort og ny
extra HD (sata).
Install. af XP førløb ok og alle opdateringer er på plads.

Computeren kan ikke se den nye HD, hvilket sandsynligvis skyldes
at den ikke er partisioneret/formateret.
Dette gøres jo i Administrationsværktøjer, som jeg ikke har
installeret.
Jeg prøvede at installere disse via tilføj/fjern windows
komponenter, men det lykkedes ikke
Hvorfor?

Jeg prøvede bagefter at geninstallere XP, men puteren vil ikke
starte fra cd-rommen.
Hvad gør jeg?, jeg er ikke meget for at " rode " i bios?

Steen

Fra : Lars K.

Dato : 28-11-04 21:18

"goofy" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cd-rommen.
> Hvad gør jeg?, jeg er ikke meget for at " rode " i bios?

Du skal bruge den diskette der fulgte med dit motherboard, for at kunne
bruge din s-ata, sæt din windows xp cd i, og start op, så kommer der en
meddelelse om at du skal trykk på f6 for at instalere alternative drivere,
der skal du have din diskette i.

Fra : goofy

Dato : 29-11-04 08:42

Hejsa

> [...]
> så kommer der en meddelelse om at du skal trykk på f6 for at
> instalere alternative drivere, der skal du have din diskette i.

Det er jo det jeg ikke kan, computeren starter normalt op, selvom
XP cd er i

Steen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-11-04 21:56

> [...]
> installeret.
> Jeg prøvede at installere disse via tilføj/fjern windows

Så må du jo have valgt det fra på en eller anden måde, idet det installeres
som standard.
Prøv at se en ekstra gang. Højreklik på Denne computer, vælg administrer, så
skulle du have dishhåndtering, hvor du kan partitionere og formattere.

Kurt

Fra : goofy

Dato : 29-11-04 08:33

Hejsa
">
> [...]
> administrer, så
> skulle du have dishhåndtering, hvor du kan partitionere og

Det hjalp, men jeg kan stadig ikke se sata HD, så nu prøver jeg
svaret fra Lars K, selvom min edb leverandør sagde at det ikke
var nødvendig den den kun skal bruges som lagerenhed.

Takker mange gange

Steen Vinbæk

Fra : Zulu

Dato : 29-11-04 15:51

> [...]
> Jeg prøvede at installere disse via tilføj/fjern windows komponenter, men

Hent de nyeste chipsetdrivere + SATA drivere fra mb-producentens side.
Installer begge to og genstart - så skulle du kunne se harddisk i
Diskhåndtering.

Prøv evt at gå ind i Enhedshåndtering og se om der er nogle gule klatter.
Det skulle ikke undre mig om du mangler at installere flere drivere end de
to førnævnte...

Zulu