MS Windows
briani 27239
Compaq version af Windows
Fra : Aksel

Dato : 26-11-04 21:45

Jeg har en Compaq PC og vil lave noget ombygning, jeg vil bytte bundkort og
CPU i to PCer.

Resten af konfigurationen bliver uændret, kan det lade sig gøre eller er
Compaq OEM softwaren bundet til bundkortet?

Den anden PC der indgår i projektet har en OEM WinXP der er købt sammen med
et grafikkort som stadig vil bruges med denne OEM, men igen med et andet
bundkort og CPU.

Har nogen af jer prøvet noget lignende?

Hilsen Aksel

Fra : Martin Nielsen

Dato : 27-11-04 00:03

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den anden PC der indgår i projektet har en OEM WinXP der er købt sammen
> med et grafikkort som stadig vil bruges med denne OEM, men igen med et

Hej Aksel

Hvis jeg har forstået dig korrekt, spørger du om din Compaq restore cd kan
bruges efter udskifting af.bundkort.

Når du ikke skriver noget om hvilke bundkort det drejer sig om, er den
overvejende sansynlighed, at du kommer til at mangle drivere.

Din restore cd indeholder formentlig et image af en Windows XP på din
oprindelige maskine. Deri ligger bl.a. drivere til bundkortets chipset, som
måske ikke passer med det nye bundkorts chipset.

Jeg vil anbefale, at du laver en installation fra en Windows cd efter
udskiftningen.

Martin /Helsingør

Fra : Calle.

Dato : 27-11-04 00:01

Aksel wrote:
> [...]
>
> Den anden PC der indgår i projektet har en OEM WinXP der er købt
> sammen med et grafikkort som stadig vil bruges med denne OEM, men

Den med win 98 harddisken vil starte op igen, men du skal lige køre
installerer hardware et par gange, for at den finder ud af hvad der er
kommet / gået af hardware, men XP haddisken vil sikkert brokke sig, da OEM
er linket til bundkortet
--
Calle.

Fra : Aksel

Dato : 27-11-04 18:14

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> [...]
> installerer hardware et par gange, for at den finder ud af hvad der er
> kommet / gået af hardware, men XP haddisken vil sikkert brokke sig, da OEM

Hvor kommer Win98 ind?

Hilsen Aksel

Fra : Calle.

Dato : 27-11-04 21:51

Aksel wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Hvor kommer Win98 ind?

undskyld jeg blander 2 indlæg sammen, oven i købet samtidig at jeg er ved at
køre quick restore på en compaq, som er med win98

--
Calle.