MS Windows
briani 27239
Kan stifinderen starte op et bestemt sted?
Fra : rt

Dato : 25-11-04 19:10

Ja, kan man sætte stifinder til at starte
i en bestemt mappe?

Og i så fald hvordan?

Nogle gode alternativer til stifinder?

/rt

Fra : CPUidle -- Cool Athl~

Dato : 25-11-04 19:39

stifinder sutter røv... ;_) sorry sproget,, har ik brugt den i 6-8år..

bruger "windows commander" i en gammel 4.0 version..

men nyeste fåes her..:
http://www.ghisler.com/

den holder!

--
Husk af Slette/Fjerne [NOPSPAM] og [FJERNES] fra Mail adressen!!

Fra : preben nielsen

Dato : 26-11-04 19:23

"CPUidle -- Cool Athlon 1333"
<millenium[NOPSPAM]@[FJERNES]stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> stifinder sutter røv... ;_) sorry sproget,, har ik brugt den i
> 6-8år..
>
> bruger "windows commander" i en gammel 4.0 version..
> den holder!

Det kan man så være meeeeget uenig i

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Poul Erik

Dato : 25-11-04 20:00

On Thu, 25 Nov 2004 19:09:56 +0100, "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com>
wrote:

>Ja, kan man sætte stifinder til at starte
>i en bestemt mappe?
>
>Og i så fald hvordan?

Højreklik på genvejen og ændre det du har brug for

Her er genvejen til min stifinder
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n,/e,D:\Dokumenter

D: er den harddisk du ønsker at starte i, og "Dokumenter" kan
udskiftes med hvad du har brug for.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Calle.

Dato : 25-11-04 21:09

Poul Erik wrote:

> [...]
>
> Her er genvejen til min stifinder
> C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n,/e,D:\Dokumenter
>
> D: er den harddisk du ønsker at starte i, og "Dokumenter" kan

hvad er det nu lige /n & /e gør?
--
Calle.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 25-11-04 21:56

On Thu, 25 Nov 2004 21:08:42 +0100, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

[klip]

>hvad er det nu lige /n & /e gør?

Det kan du se her:

http://www.onecomputerguy.com/app_info/explorer_switch.htm

Flere eksempler her:

http://www.theeldergeek.com/start_explorer_in_c_drive.htm

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-11-04 21:19

"Poul Erik" <lindaa@mail.telecykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Her er genvejen til min stifinder
> C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n,/e,D:\Dokumenter
>
> D: er den harddisk du ønsker at starte i, og "Dokumenter" kan

Eller hvis man vil se alle drevene så skal man nøjes med
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n,/e,
Den synes jeg er praktisk, da det er sjældent, at jeg skal i samme
mappe/samme drev.
Den får man iøvrigt også frem med genvejstasten win+E

Kurt
Kurt

Fra : IzNoGoUd

Dato : 26-11-04 08:54

On Thu, 25 Nov 2004 20:00:24 +0100, Poul Erik
<lindaa@mail.telecykel.dk> wrote:

>Her er genvejen til min stifinder
>C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n,/e,D:\Dokumenter

Et andet eksempel kunne være:
C:\WINDOWS\explorer.exe /n,/root,,/select,C:\

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : rt

Dato : 25-11-04 22:58

Tak for alle svarene.
Når jeg bruger stifinder højreklikker jeg
på start og vælger så stifinder. Derfor
kan jeg ikke højreklikke på det....

Hvad gør jeg så?

/rt

Fra : emj

Dato : 25-11-04 23:28

On Thu, 25 Nov 2004 22:58:03 +0100, "rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com>
wrote:

>Når jeg bruger stifinder højreklikker jeg
>på start og vælger så stifinder. Derfor
>kan jeg ikke højreklikke på det....
>
>Hvad gør jeg så?

Højreklikker på skrivebordet og vælg ny/ genvej
Indskriv så C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /n,/e,D:\Dokumenter

Hilsen emj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-11-04 00:00

"rt" <ostekongenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tak for alle svarene.
> Når jeg bruger stifinder højreklikker jeg
> på start og vælger så stifinder. Derfor
> kan jeg ikke højreklikke på det....
>
> Hvad gør jeg så?

Start - Alle Programmer - Tilbehør - Stifinder
Højreklik på det og træk det ud på skrivebordet. Vælg kopier hertil.
Herefter kan du højreklikke på kopien og finde egenskaber og ændre som
anført.

Kurt

Fra : Poul Erik

Dato : 26-11-04 00:32

On Thu, 25 Nov 2004 23:59:40 +0100, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

> [...]
>Højreklik på det og træk det ud på skrivebordet. Vælg kopier hertil.
>Herefter kan du højreklikke på kopien og finde egenskaber og ændre som

Herefter kan den trækkes ned i "Proceslinien", hvor jeg synes det er
smart at have den liggende = nem at få fat i.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-11-04 06:06

rt skriver:

> Hvad gør jeg så?

Højreklikker på "Denne computer" og vælger stifinder. Så får du alle
drev ved roden.

Når du højreklikker på start og vælger stifinder, starter den i "menuen
start" - efter min verbevisning et ganske udueligt sted.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : rt

Dato : 26-11-04 11:01

> [...]
>
> Når du højreklikker på start og vælger stifinder, starter den i "menuen
> start" - efter min verbevisning et ganske udueligt sted.

Enig!

Men tak for alle jeres svar!

/rt