MS Windows
briani 27239
Mit en drev mangler
Fra : Erik

Dato : 25-11-04 14:55

Hejsa

Jeg køre XP pro sp2 . Lige pludslige er mit backup drev (ide) gået i ged.
Jeg kan se det, men ikke komme i kontakt med det. klikker jeg på det i
stifinderen. Kommer der en popup, som siger "Disken i drev K er ikke
formateret. Skal den formateres ja/nej" Jeg har valgt nej!

Hvordan får jeg mine data tilbage?

På forhånd tak
Erik

Fra : Erik

Dato : 25-11-04 15:58

> Jeg køre XP pro sp2 . Lige pludslige er mit backup drev (ide) gået i ged.

Der skulle stå FAT istedet for ide!

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 25-11-04 17:08

Erik wrote:
> [...]
> det i stifinderen. Kommer der en popup, som siger "Disken i drev K er
> ikke formateret. Skal den formateres ja/nej" Jeg har valgt nej!

Jeg nogen gange oplevet at det hjæper at tage disken fra og sætte den
til igen - altså et løst stik(tjeck også lige om jupere sidder
ordentligt). Det kunne også være at dit IDE-kabel er "gået istykker".
Det er gerne de første ting jeg tjekker...
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Fra : Erik

Dato : 25-11-04 17:16

Torben skrev:

> [...]
> igen - altså et løst stik(tjeck også lige om jupere sidder ordentligt).
> Det kunne også være at dit IDE-kabel er "gået istykker". Det er gerne de

Det er selvfølgelig tjekket og det er er ikke fejlen.

/Erik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-11-04 21:23

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er selvfølgelig tjekket og det er er ikke fejlen.
>
> /Erik

Hvis du skal til at bruge noget datarecovery kan du bla. hente pcinspector
www.pcinspector.de her. Det er gratis og et fortrinligt program.
Du skal bare sørge for at have så meget plads på et andet drev, at evt. data
som reddes kan lægges der, idet reddede data skal flyttes til en anden disk.

Kurt

Fra : Ingolf

Dato : 25-11-04 17:21

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> wrote in message
> [...]
> stifinderen. Kommer der en popup, som siger "Disken i drev K er ikke
> formateret. Skal den formateres ja/nej" Jeg har valgt nej!

Har selv tidligere set at mit eget C: drev er forsvundet, ved opstart.
Sommetider kan det være andre drev, også selvom det er en partition på samme
drev.

Det eneste der lader til at virke er at slukke pc'en i 5-10 sek. så kører
alt fortinligt igen.. det sker meget sjældent.. men er stadig mystisk!

_
WinXp sp2

Fra : Erik

Dato : 26-11-04 16:22

Ingolf skrev:
> Det eneste der lader til at virke er at slukke pc'en i 5-10 sek. så kører
> alt fortinligt igen.. det sker meget sjældent.. men er stadig mystisk!

Desværre det hjalp ikke.......

Fra : Erik

Dato : 26-11-04 16:23

Jeg kan se i stifinderen, at filsystemet er "RAW" Hvad betyder det?

/Erik

Fra : Kay

Dato : 16-12-04 08:41

Erik wrote to everybody in dk.edb.system.ms-windows :

> Jeg kan se i stifinderen, at filsystemet er "RAW" Hvad betyder det?

At den ikke kan se noget filsystem. Det er defekt. Du skal nok have gang i
noget undelete/recovery software. Find iøvrigt et test program fra
producenten af din disk for at se om der er noget fysisk galt.

/Kay