Firewire VS USB 2.0 ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 18-05-01 10:50

Hvad er egentlig hurtigtst af de to ?

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Anders Rasmussen

Dato : 18-05-01 12:15

Firewire = 400 mbit/s
USB 2.0 = 460 mbit/s

Fra : Brian Hansen - Alpha~

Dato : 18-05-01 14:46

> Firewire = 400 mbit/s
> USB 2.0 = 460 mbit/s

USB 2.0 = 480Mbit/s

Brian

Fra : Dr. Ralph

Dato : 18-05-01 15:16

On Fri, 18 May 2001 15:46:12 +0200, "Brian Hansen - Alpha-line"
<brian@alpha-line.com> wrote:

>USB 2.0 = 480Mbit/s
>
>Brian

Bare for sjov, hvor mange Mbit/s for usb 1.0 ?

Fra : Fritze

Dato : 18-05-01 15:27

> Bare for sjov, hvor mange Mbit/s for usb 1.0 ?

ca. 12 mener jeg.

Fra : MMW A/S

Dato : 18-05-01 15:28

Ca. 10

--

Venlig hilsen / Regards

Nick
Fritze <Fritze76@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e3bgp$prj$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Peter Pan

Dato : 18-05-01 15:54

"MMW A/S" <nick@multimediaworld.dk> wrote in message

> Ca. 10

USB 1.0 kan køre enten 6 eller 12 Mbit. Dog er der ikke ret mange PC'ere der
kan køre ved 6 Mbit. Jeg har kun set det på enkelte IBM PC'ere samt nogle
mitsubishi pc'ere hvor man kan stille det i biosen (24 eller 48 MHz)

Mvh
Anders

Fra : MMW A/S

Dato : 18-05-01 15:52

Praktiske forsøg har vist ca. 10, men det er sgu nok ret forkselligt, og så
lidt med hvad vej vinden vender den dag...

--

Venlig hilsen / Regards

Nick
Peter Pan <.@anders.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e3cr1$233k$1@news.cybercity.dk...

Fra : Cmagic

Dato : 19-05-01 06:41

Dr. Ralph <dr.ralph@remove.mail.com> skrev i en

> Bare for sjov, hvor mange Mbit/s for usb 1.0 ?

USB 1.0 = 1,5 Mbit/s
USB 1.1 = 12 Mbit/s (det mest almindelige i dag)
USB 2.0 = 480 Mbit/s

Jeg vi dog tro at det kan være svært at få disse tal til at holde i praksis,
især hvis der er flere enheder koblet til bussen.

Cmagic

P.S. husk lige at rette min mail-adresse

Fra : Thumb

Dato : 20-05-01 22:07

http://www.eet.com/story/OEG20010518S0051

Helt ny artikel om den diskussion:

USB's 2.5-watt power is fine for powering floppies and Zip drives, but
it is not enough to drive CD-ROM, much less CD-R, CD-RW, DVD or
hard-disk drives, added Teener of Zayante. The 1394 interface provides
a maximum power of 30 W per device. Of course, the downside is that
1394 could drain the batteries of a laptop where the casual-storage
devices are attached.

1394b koster desuden mindre end 1394a.

John