MS Windows
briani 27239
scandisk
Fra : Leif Henriksen

Dato : 24-11-04 15:18

Jeg har følgende problem:
Når jeg starter SCANDISK skriver den at den undersøger
filallokeringstabeller og derefter undersøger mapper.Når den er ca.
halvvejs igennem med at undersøge mapper, begynder den forfra med at
undersøge filallokeringstabeller igen osv.
Jeg kører Windows ME

Venlig hilsen
Leif

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-11-04 15:56

"Leif Henriksen" <leif-henriksen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> halvvejs igennem med at undersøge mapper, begynder den forfra med at
> undersøge filallokeringstabeller igen osv.

Hej
Prøv at køre i fejlsikret tilstand, hvis der skrives til disken starter den
forfra da FAT tabellen nu er ændret, kunne være virusskanner eller andet.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Leif Henriksen

Dato : 24-11-04 16:37

> [...]
den
> forfra da FAT tabellen nu er ændret, kunne være virusskanner eller andet.

Tak for hurtigt svar.
Jeg prøvede at starte i fejlsikret tilstand, og da kørte scandisk perfekt
Efter normal genstart deaktiverede jeg mit antitirusprogram, og prøvede
atter scandisk, men det opførte sig på samme måde som før.

Venlig hilsen

Leif

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-11-04 17:30

> [...]
> Efter normal genstart deaktiverede jeg mit antitirusprogram, og prøvede
> atter scandisk, men det opførte sig på samme måde som før.

Har du sat indexsering til på drevet for så vil der også skrives til det.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-11-04 22:07

> [...]
> Efter normal genstart deaktiverede jeg mit antitirusprogram, og prøvede
> atter scandisk, men det opførte sig på samme måde som før.

Når du vil køre scandisk i win me, skal du først åbne din jobliste. Der skal
du stoppe alle kørende jobs, undtagen systray og explorer.
Herefter skulle den kunne køre uden at stoppe.
Hvis der er andre aktive programmer, er der stor sandsynlighed for, at et af
dem på et tidspunkt skriver til disken, og så forstyrres scandisk og vil
starte forfra.
Det kan være alle mulige programmer, som skriver til disken.

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-11-04 01:04

Kurt B. Andersen wrote:

> Når du vil køre scandisk i win me, skal du først åbne din jobliste.

Samme fremgangsmåde ved Defrag, iøvrigt...

Jesper G. Poulsen

Fra : IMB

Dato : 04-12-04 22:58

> [...]
> Efter normal genstart deaktiverede jeg mit antitirusprogram, og prøvede
> atter scandisk, men det opførte sig på samme måde som før.

Hej Begge

Dette har JEG prøvet i Win98 SP2 altså fejlsikret stand men efter 10 gange
stoppede den - hvad kan JEG så gøre, da der åbenbart er forskel på Win XP og
98 ?

Hilsen
Inge

Fra : Calle.

Dato : 04-12-04 22:59

IMB wrote:

> Hej Begge
>
> Dette har JEG prøvet i Win98 SP2 altså fejlsikret stand men efter 10
> gange stoppede den - hvad kan JEG så gøre, da der åbenbart er forskel
> på Win XP og 98 ?

du mener vel 98se2.
SP2 er til XP
--
Calle.

Fra : IMB

Dato : 04-12-04 23:22

Ja - undskyld, jeg har lige opgraderet med den seneste service-pack til
Win98 og nu kører med så langsomt, at jeg muligvis kunne afhjælpe dette ved
at kører ScanDisk..
Inge

Fra : Calle.

Dato : 05-12-04 11:11

IMB wrote:
> Ja - undskyld, jeg har lige opgraderet med den seneste service-pack
> til Win98 og nu kører med så langsomt, at jeg muligvis kunne afhjælpe
> dette ved at kører ScanDisk..
Har du en komplet servicepack til 98, hvor har du fået den fra. Evt. link.
Syntes nemlig, at det er irriterende at skulle bruge vildows update hver
gang
--
Calle.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-12-04 09:56

"IMB" <imb@mail.fjern-tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stoppede den - hvad kan JEG så gøre, da der åbenbart er forskel på Win XP

Hej Inge
Da jeg kørte med W98 og rendte ind i problemer med scandisk tog jeg
scandsk.exe tror jeg den hedder og lagde ud på en floppy og kørte programmet
derfra, det virkede altid.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : IMB

Dato : 05-12-04 10:50

> [...]
> Da jeg kørte med W98 og rendte ind i problemer med scandisk tog jeg
> scandsk.exe tror jeg den hedder og lagde ud på en floppy og kørte

Hej Paul
Tak for hjælpen ....
(ja, filen hedder scandskw.exe), men det var det samme, jeg tog den ud på
den diskette, stoppe min antivirus og kørte den fra: kør.... så intet andet
var åbent - men alligevel... Jeg har hørt at man skal undertrykke de
opstartsprogrammer i menu start
for at kunne. men det gælder nok kun WinXP-da det ikke kan lade sig gøre i
Win98.
Så jeg er stadig på bar bund

Fra : John

Dato : 05-12-04 13:52

"IMB" skrev i en meddelelse

> Jeg har hørt at man skal undertrykke de
> opstartsprogrammer i menu start
> for at kunne. men det gælder nok kun WinXP-da det ikke kan lade sig gøre i
> Win98.

Luk alle kørende programmer (især antivirus og firewall, afbryd forb. til
internettet) med alt+crtl+delete, så kun 'explorer' og 'systray' kører. Så
kan du køre scandisk eller defrag.

Efter større win98-installationer kan lidt oprydning være en fordel:
http://www.snapfiles.com/get/glocktemp.html
og http://majorgeeks.com/download.php?det=458
samt http://majorgeeks.com/download.php?det=4134

Gratis alternativ defragger til win 98,