MS Windows
briani 27239
Problem med hardisk størelse
Fra : jannik

Dato : 24-11-04 08:36

Når jeg går ind i egenskaber for mit C drev står der jeg har brugt 14 Gb af
min hardisk, men markere jeg alle filerne på mit C drev(Ctrl+A) er der kun
brugt 8 Gb.
Dvs. at der er forsvundet 6 Gb af min hardisk.

Jeg overvejer defor at formatere C drevet men ville lige høre om det kunne
løses på andre møder?

---

Fra : Kevin Kruse Rasmusse~

Dato : 24-11-04 11:42

Har du forsikret dig om det ikke er skjulte filer? I menuen folder options
kan du vælge at få lov til at se skjulte filer.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-11-04 15:23

jannik skrev:

>Når jeg går ind i egenskaber for mit C drev står der jeg har brugt 14 Gb af
>min hardisk, men markere jeg alle filerne på mit C drev(Ctrl+A) er der kun
>brugt 8 Gb.

Sikkert fordi din Windows ikke er sat til at vise skjulte filer
samt systemfiler.

Kontrolpanel => Mappeindstillinger => Vis
--
Knud

Fra : jannik

Dato : 24-11-04 16:08

Det har jeg tjekket. Når jeg trykker Ctrl+A skriver den at mappen indeholder
skjuldte og spørger samtidig om jeg også vil markere dem. Dette svare jeg ja
til.

> Sikkert fordi din Windows ikke er sat til at vise skjulte filer
> samt systemfiler.

---

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-04 17:44

jannik skriver:

> Det har jeg tjekket. Når jeg trykker Ctrl+A skriver den at mappen indeholder
> skjuldte og spørger samtidig om jeg også vil markere dem. Dette svare jeg ja
> til.

Kan du se mappen "system volume information" ?

Hvis du ikke markerer den, kommer den ikke med.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : jannik

Dato : 24-11-04 17:55

Det var der fejlen lå. Skal den fylde 5 Gb eller kan man godt "tynde ud" i
den?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-11-04 18:06

jannik skriver:

> Det var der fejlen lå. Skal den fylde 5 Gb eller kan man godt "tynde ud" i
> den?

Har du brug for gendannelsespunkter ældre end i dag ?

Ja = gør intet
Nej = deaktiver gendannelse og aktiver det igen.