MS Windows
briani 27239
Lyd fra to lydkort
Fra : Lars HT

Dato : 23-11-04 13:05

Hej

Jeg har et soundblaster lydkort fra Creative og et OnBoard lydkort, som
begge virker fint!

Kan ikke få dem til at spille samme musik samtidigt - kan det ikke lade sig
gøre?

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-04 10:54

Lars HT wrote:

> Kan ikke få dem til at spille samme musik samtidigt - kan det ikke
> lade sig gøre?

Det afhænger at det software der skal afspille.

Jesper G. Poulsen

Fra : Lars HT

Dato : 24-11-04 13:40

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Det afhænger at det software der skal afspille.

Hvordan mener du?

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-11-04 13:52

Lars HT wrote:

> Hvordan mener du?

Dit onboard og dit Sb fremstår som 2 audiodevices. Det software der
skal afspille skal kunne sende lyd til dem begge på samme tid.

Jesper G. Poulsen

Fra : Lars HT

Dato : 24-11-04 15:08

> Dit onboard og dit Sb fremstår som 2 audiodevices. Det software der
> skal afspille skal kunne sende lyd til dem begge på samme tid.

Okay, så det kan ikke laves til en system-global indstilling!
Så må jeg se, om mit program understøtter dette!

Tak for hjælpen!

VH Lars

Fra : LarsS

Dato : 25-11-04 14:36

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Dit onboard og dit Sb fremstår som 2 audiodevices. Det software der
> skal afspille skal kunne sende lyd til dem begge på samme tid.

det er der vist ikke meget s/w der kan, men du
kan ta et output fra det ene lydkort og sende til
en line/aux/cd-indgang på det andet lydkort...

/LarS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-11-04 16:01

LarsS wrote:

> kan ta et output fra det ene lydkort og sende til
> en line/aux/cd-indgang på det andet lydkort...

Det giver tidforsinkelse. Jeg har lyden til mit TV-billede sløjfet på
dén måde og der er et delay på lyden. Et delay der ikke ville have
været dér, hvis lyden blev sendt videre direkte.

Jesper G. Poulsen

Fra : LarsS

Dato : 25-11-04 17:40

> Det giver tidforsinkelse. Jeg har lyden til mit TV-billede sløjfet på
> dén måde og der er et delay på lyden. Et delay der ikke ville have
> været dér, hvis lyden blev sendt videre direkte.

det afhænger nok af lydkort, hos mig er det ikke hørbart.
(På visse lydkort kan latency stilles)

/LarS