Random
Fra : Niels

Dato : 02-12-04 15:02

Hvad skal jeg bruge for at vælge et random nummer (som i javascript:
Math.random()*10)

Det skal være mellem 1 og 10 (ligesom mit eksempel)
Hvordan for jeg et tal mellem et og ti?

--
Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)
http://niels.spoweb.dk/noop - Søgemaskine

Fra : Niels

Dato : 02-12-04 15:32

"Niels" <niels@spoweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Math.random()*10)
>
> Det skal være mellem 1 og 10 (ligesom mit eksempel)

Glem det, fandt selv ud af det.

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 08-12-04 01:30

"Niels" <niels@spoweb.dk> skrev den 02-Dec-04:

> "Niels" <niels@spoweb.dk> skrev i en meddelelse

[...]

> Glem det, fandt selv ud af det.

Så husk at delagtiggøre andre i din nyvundne visdom! Dit spørgsmål vil
blive læst af mange i fremtiden ... men her er så svaret:

http://www.eskimo.com/~scs/C-faq/q13.16.html

Anders (som godt har overvejet at linket bliver ubrugeligt i fremtiden)

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.