C++ gratis tutorial
Fra : Niels

Dato : 01-12-04 15:09

Okay, nu spørger jeg igen, nogen der kender en GRATIS tutorial til C++.
Og det skal være til C++ ikke C.
Mit sidste spørgsmål skabte bare slagsmål.

Please, findes der nogle på dansk. Og hvis ikke så må der i værtfald findes
nogle (der virker) på engelsk.

--
Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)
http://niels.spoweb.dk/noop - Søgemaskine

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 01-12-04 16:25

On Wed, 01 Dec 2004 15:09:02 +0100, Niels wrote:

> Okay, nu spørger jeg igen, nogen der kender en GRATIS tutorial til C++.
> Og det skal være til C++ ikke C.
> Mit sidste spørgsmål skabte bare slagsmål.

Jeg tror vist konklusionen var, at det gjorde der ikke. Har du overvejet
at låne en bog på biblioteket i stedet, hvis det ikke må koste noget?

http://stormp.kk.dk/is/www/query-sh.asp?base=undefined&ccl=lem%3DC%2B%2B%20%28plus%20plus%29

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Niels

Dato : 01-12-04 16:44

"Morten Bakkedal" <nobody@bakkeland.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror vist konklusionen var, at det gjorde der ikke. Har du overvejet
> at låne en bog på biblioteket i stedet, hvis det ikke må koste noget?

> [...]

Der findes mange GRATIS tutorials, på engelsk. Men er der nogen der kan
komme med nogle gode nogle?

Fra : Mads Jensen

Dato : 01-12-04 18:19

Niels wrote:

> Der findes mange GRATIS tutorials, på engelsk. Men er der nogen der kan
> komme med nogle gode nogle?

Det er ikke for ingenting, at google.com er opfundet:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=c%2B%2B+tutorials&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

/Mads

Fra : Bertel Brander

Dato : 01-12-04 21:43

Niels wrote:
> Okay, nu spørger jeg igen, nogen der kender en GRATIS tutorial til C++.
> Og det skal være til C++ ikke C.
> Mit sidste spørgsmål skabte bare slagsmål.

Jeg vil ikke sige at det bare er et slagsmål.

> Please, findes der nogle på dansk. Og hvis ikke så må der i værtfald findes
> nogle (der virker) på engelsk.

Et par på engelsk der ser ok ud:

En kort en:
http://www.robertjacobs.fsnet.co.uk/

En introduktion til STL, nok ikke for absolutte
begyndere:
http://www.sgi.com/tech/stl/stl_introduction.html

Kortfattet og ikke 100% korrekt:
http://www.cprogramming.com/tutorial.html

Et hint til at sortere de værste fra:
Hvis det første eksempel starter med:
#include <iostream.h> så spring den over.
(det hedder iostream uden .h).

Men ellers vil jeg foreslå at du ønsker dig
en bog i julegave.

--
"I learned more from a three minute record
than I ever learned in school"

Fra : Niels

Dato : 02-12-04 06:03

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en bog i julegave.
>
> --
> "I learned more from a three minute record

Tussind gange tak.
Det kan godt være de er på engelsk. Men jeg oversætter mig frem.

Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)

Fra : Jacob Atzen

Dato : 02-12-04 15:53

On 2004-12-01, Niels <niels@spoweb.dk> wrote:
> [...]
> Mit sidste spørgsmål skabte bare slagsmål.
>
> Please, findes der nogle på dansk. Og hvis ikke så må der i værtfald findes

Bruce Eckel har lagt sin Thinking in C++ ud på nettet. Jeg har ikke selv
læst den, så jeg skal ikke kunne sige, hvor god den er.

<http://www.mindview.net/Books/TICPP/ThinkingInCPP2e.html>

- Jacob Atzen

Fra : Thorsten Ottosen

Dato : 08-12-04 21:24

"Niels" <niels@spoweb.dk> wrote in message
> [...]
| Mit sidste spørgsmål skabte bare slagsmål.
|
| Please, findes der nogle på dansk. Og hvis ikke så må der i værtfald findes

Jeg har længe advaret mod tutorials på nettet. For nyligt fandt jeg dog nogle,
som
var nogenlunde:

http://www.roguewave.com/support/docs/sourcepro/stdlibug/

og en reference til standard biblioteket er der også

http://www.roguewave.com/support/docs/sourcepro/stdlibref/index.html

men ellers kan disse bøger anbefales:

accelerated C++
essential C++

mvh

Thorsten

Fra : Peter Caspersen

Dato : 16-12-04 19:11

Hvis du bor i københavns kommune har du gratis adgang til mere end 400
e-books online.

--Snip--
Adgang til ca. 400 IT-bøger, udgivet fra 2002 og frem af store IT-forlag som
O'Reilly, Adobe, Sun, Que, Sams, Addison-Wesley osv. Nogle bøger kan findes
i Safari, før de udkommer som papirbog. Henvender sig både til hjemmebrugere
og til IT-professionelle og programmører.
Sprog: engelsk.
Læses: online. Biblioteket har købt adgang til et vist antal samtidige
brugere, man kan derfor blive mødt med en besked om at prøve igen senere. Af
samme grund er det vigtigt at logge af, når man er færdig med at bruge
Safari.
Adgang hjemmefra for lånere med pinkode, bosiddende i Københavns Kommune.
Der er desuden adgang for alle fra bibliotekernes computere.
--Snip--

Jeg har aldrig selv oplevet problemer med X antal brugere logget på.

Se eventuelt:
http://bibliotek.kk.dk/soeg_bestil_forny/eboeger

Mvh.
Peter Caspersen