Hvordan kompilere jeg denne C kode?
Fra : JS

Dato : 18-11-04 17:17

Jeg har lige installeret Dev-C++. Så har jeg valgt: New Project -> Console
Application -> C Project. Så får jeg en skærm med følgende tekst:

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>

int main(int argc, char *argv[])
{

system("PAUSE");
return 0;
}

Men jeg har lavet en C kode som jeg gerne vil prøve at kompile, hvor/hvordan
gør jeg det?:

void c(unsigned int n) {
while (n > 1)
if ((n & 1) == 0)
n = n/2;
else
n = 3 * n + 1;
}

Mvh

Johs

Fra : Mads Jensen

Dato : 18-11-04 22:45

JS wrote:
> Jeg har lige installeret Dev-C++. Så har jeg valgt: New Project -> Console
> Application -> C Project. Så får jeg en skærm med følgende tekst:

> [...]

Smid en:

int f = 5;
c(f); ind i main();

> void c(unsigned int n) {
> while (n > 1)
> if ((n & 1) == 0)
> n = n/2;
> else
> n = 3 * n + 1;
> }

Du skal jo bruge funktionen et sted i main() (eksempelvis med
overstående), men den variabel, du smider ind i c, sker der altså ikke
det store med, da det er en kopi af den, som bliver ændret. Du er vist
gået lidt for hurtigt frem, for du skal læse om pointers. Prøv at se på
følgende tutorial:

http://pweb.netcom.com/~tjensen/ptr/pointers.htm

Hurtig skal du ændre (unsigned int n) til ((unsigned int) &n) for at det
virker.

/Mads

Fra : JS

Dato : 19-11-04 00:25