webbaseret ftp-klient
Fra : Henrik Jensen

Dato : 29-11-04 13:15

hejsa,
understøtter asp/vbscript muligheden for at forbinde til en ftp-server?

mvh
henrik

Fra : terje

Dato : 29-11-04 13:36

Henrik Jensen wrote:
> hejsa,
> understøtter asp/vbscript muligheden for at forbinde til en ftp-server?

Jeg har aldri gjort ftp med ASP selv, så når jeg likevel svarer er det
for å gjøre et lite eksperiment. Jeg vil se hvor mye informasjon ca. 3
minutters søk på Google med søkeordene ASP+FTP kan gi. (De som faktisk
har greie på dette må være så vennlig å korrigere meg om jeg skriver noe
feil

Du ønsker å gjøre dette fra en web server? Da er svaret nei. ASP kan
ikke gjøre dette, men det finnes tredje parts komponenter du kan bruke.
Her er noen av dem: http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2110

Hvis du ikke kan nøye deg med XMLSERVERHTTP (Microsofts egen xml
teknologi som er ferdig innstallert på alle windows maskiner, også web
servere), som kan laste ned filer fra andre servere med http, så tror
jeg du har en mulighet om du bruker det opprinnelige objektet som heter
XMLHTTP. Dette støtter ftp protokollen. Søk Google for XMLHTTP+FTP.

terje

Fra : Henrik Jensen

Dato : 29-11-04 14:33

terje wrote:

> [...]
> minutters søk på Google med søkeordene ASP+FTP kan gi. (De som faktisk
> har greie på dette må være så vennlig å korrigere meg om jeg skriver noe

Jeg prøvede skam, men fandt ikke det jeg søgte. Jeg har f.eks. ikke selv
admin-adgang til webserveren.

> Du ønsker å gjøre dette fra en web server?

Ja. Jeg har et webhotel med almindelig asp hvorfra jeg gerne vil
overføre filer til et andet webhotel - helst via ftp.

> Da er svaret nei. ASP kan
> ikke gjøre dette, men det finnes tredje parts komponenter du kan bruke.
> Her er noen av dem: http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2110

Takker!

> [...]
> jeg du har en mulighet om du bruker det opprinnelige objektet som heter
> XMLHTTP. Dette støtter ftp protokollen. Søk Google for XMLHTTP+FTP.

Tak - det kigger jeg nærmere på.