Problem med asp-mail, Server.CreateObject.~
Fra : Philip Kofoed

Dato : 27-11-04 02:43

Hej

Prøver at få asp-mail til at virke hos unoeuro, prøver med
MObj=Server.CreateObject("CDONTS.NewMail"), det fejler.
Jeg har forsøgt med utallige andre ProgID's, men jeg får fejlen Server
object error 'ASP 0177 : 800401f3' , dvs forkert progID/manglende dll
(ikke reg).....?
Koden virker her på en lokal IIS, samt hos anden udbyder.

Hvad katten går galt?

mvh
Philip Kofoed

PS: sendte dette og 3 andre spørgsmål til unoeuro. De svarede på de 3
andre spørgsmål, men ikke på dette?!?

Fra : Philip Kofoed

Dato : 27-11-04 17:54

Hej igen,

Jeg har hittet ud af det, der skal bruges CDO.Message som ProgID, og der
skal oprettes et configuration object.

Set objCDOMail = Server.CreateObject("CDO.Message")
Set objCDOCon = Server.CreateObject ("CDO.Configuration")
objCDOCon.Fields("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver")
= "smtp.unoeuro.com"
objCDOCon.Fields("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverport")
= 25
objCDOCon.Fields("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing")
= 2
objCDOCon.Fields("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpconnectiontimeout")
= 60
objCDOCon.Fields.Update
Set objCDOMail.Configuration = objCDOCon

mvh
Philip Kofoed