sql henter ikke noget (tror jeg!)
Fra : Dj Uncas

Dato : 26-11-04 01:25

Jeg prøver på at lave et forum, og da jeg aldrig har prøvet et sådant
projekt før er jeg lidt på bar bund.

Jeg har en side der henter alle overskrifter med topicParent=1, og de
fungerer som links til en side der så skal vise den besked der hører til,
samt de beskeder der er svar på den første. Min sql ser således ud:

strSQL = "Select * From tblForum Where topicID = 'strTopicID' Or replyID =
'strTopicID'"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Derefter har jeg en tabel der henter de Recordsets der passer ind:

Do While Not rs.EOF
Response.Write "<table>"
Response.Write "<tr><td valign='top'><a href='mailto:" & rs("writerEmail") &
"'>" & rs("writerName") & "</td>"
Response.Write "</table>"
rs.MoveNext
Loop

Jeg får ingen fejlmeddelse, men der vises heller ikke nogle posts! Jeg har
kigget grundigt i min database, og der findes i hvert fald tre records der
passer ind i den sql-kommando jeg har skrevet!
Kan i se hvad der er galt?

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 26-11-04 07:37

"Dj Uncas" <dj_uncas@aoa.dk> skrev i en meddelelse
> strSQL = "Select * From tblForum Where topicID = 'strTopicID' Or replyID =
> 'strTopicID'"
> Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Hejsa
Lige nu søger du i databasen efter ordet strTopicID.
Jeg går ud fra at strTopicID er en variabel?
Hvis det er sådan det forholder sig skla din sql se sådan ud:

strSQL = "select * from tblForum where topicID = "&strTopicID&" or replyID =
"&strTopicID&"

/lasse