CC - Aethra Starvoice 1020 (DMZ)
Fra : MadsD

Dato : 01-12-04 21:08

Hej alle.

Overvejer kraftigt CC ADSL+Telefoni... men kan routeren dertil sættes op som
en DMZ?

Jeg har allerede vandret CCs sider igennem, og kigget på
port-forwardings-vejledningen, men har desværre ikke fundet bevis i
billederne, at den har en sådan funktion.

Venlig hilsen
MadsDT

Fra : Morten Davidsen

Dato : 01-12-04 23:40

"MadsD" <spam@_removemetosendmemail_madsd.dk> skrev i en meddelelse
> Overvejer kraftigt CC ADSL+Telefoni... men kan routeren dertil sættes op
> som en DMZ?
God ide ... og ja ..

> Jeg har allerede vandret CCs sider igennem, og kigget på
> port-forwardings-vejledningen, men har desværre ikke fundet bevis i
> billederne, at den har en sådan funktion.
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/aethra_starvoice_1020/port_forwarding/vejledning/

Det står ellers lige under punkt 5 ....
(A) og (B) ...
Så får du forwardet alle porte (DMZ)

Bemærk dog at Aethra Starvoice endnu ikke understøtter loopback. Det vil
sige at hvis du har en DMZ til IP 10.0.0.2 og der på 10.0.0.2 kører en
webserver - kan du ikke taste http://212.242.x.x (din offentlige
IP-adresse), hvis du sidder på LAN-siden af routeren.
Dette vil blive implementeret i en kommende firmware som CC får fra Aethra

/MD

Fra : MadsD

Dato : 02-12-04 14:46

> http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/aethra_starvoice_1020/port_forwarding/vejledning/
>
> Det står ellers lige under punkt 5 ....
> (A) og (B) ...
> Så får du forwardet alle porte (DMZ)
Hmm. Ja, det har du delvist ret i. Er det mon "ægte" DMZ? For jeg vil fx
gerne bruge indkommende VPN-forbindelser ind imellem. Og til det bruger jeg
MS's VPN, dvs. PPTP. Der kan der være problemer mht. protokol 47 (GRE mener
jeg den hedder, bemærk, det er ikke en port), som den kører igennem.

Derfor kan jeg stadig godt lide skildpadden Cisco 677 -> Den kan finde ud af
det. Men deres nye routere, har jeg ikke kunnet finde ud af det med. Men det
er en anden tråd!

> [...]
> IP-adresse), hvis du sidder på LAN-siden af routeren.
> Dette vil blive implementeret i en kommende firmware som CC får fra Aethra
DEN fik jeg tilgengæld fanget. Det gør ikke så meget.

> /MD
Også her!
MD