Tele2ADSL - duer det?
Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-11-04 13:20

Min forbindelse hos TDC er lige blevet skåret 20% ned fra 58/15 til
50/12, men de vil naturligvis ikke gøre noget, for jeg ligger jo over
grænsen på 47/10. Nu har jeg altså endnu mere grund til at skifte til
Tele2. Jeg regner ikke med at de er hurtigere i forhold til de
teoretiske grænser, men jeg kan firedoble min upstream for 19,- mindre
om måneden. Det lyder meget godt...

Men jeg er lidt bekymret for de udfald som nogle siger de ofte har, så
nu kommer spørgsmålet: Er det et stort problem for Tele2? Er der nogen
er jer, som har lidt mere erfaring på området, der nogenlunde kan
overskue det?

Et bonusspørgsmål: Får man DHCP eller PPPoE hos Tele2? Og hvad i
alverden er forskellen? Jeg har PPPoE hos TDC nu.

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-11-04 13:41

Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> skrev 2004-11-30:
> Et bonusspørgsmål: Får man DHCP eller PPPoE hos Tele2? Og hvad i
> alverden er forskellen? Jeg har PPPoE hos TDC nu.

Jeg har lige hjulpet en med at sætte det op. Der kørte de
DHCP.

Martin

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-11-04 14:08

Martin Schultz skrev:

> Jeg har lige hjulpet en med at sætte det op. Der kørte de
> DHCP.

Hvad er tricket så når du skal forbinde med det? Uden router skal
jeg ind og lave en ny bredbåndsforbindelse, hvor jeg forbinder med
brugernavn og kodeord. Min ven har også TDC men med DHCP, og han
siger at han bare slutter modemet til computeren, og så er han
forbundet. Var det også sådan du gjorde?

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-11-04 14:44

> [...]
> siger at han bare slutter modemet til computeren, og så er han
> forbundet. Var det også sådan du gjorde?

Jeg satte blot hans LAN forbindelse til DHCP og så er han på
med det samme når den starter op.

Ligesom andre typer forbindelse hvor der er routere.

MArtin

Fra : S. Andersen

Dato : 30-11-04 14:22

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> wrote in message

> [...]
> nu kommer spørgsmålet: Er det et stort problem for Tele2? Er der nogen
> er jer, som har lidt mere erfaring på området, der nogenlunde kan

Jeg ville nok tage et kig på http://www.tele2sucks.dk/ først og derefter
træffe et valg :)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-11-04 14:31

S. Andersen skrev:

> Jeg ville nok tage et kig på http://www.tele2sucks.dk/ først og
> derefter træffe et valg :)

Ja, det siger du jo, men jeg spørger for at få et mere nuanceret
billede af situationen. Det synes jeg ikke rigtigt at en Tele2-
hadeside kan give mig. Jeg har slet ikke erfaring nok til at
vurdere om der virkeligt er grund til at holde sig fra Tele2.

Fra : Jens

Dato : 03-12-04 21:58

"S. Andersen" <nanan@spamnot.com> skrev i en meddelelse
> "Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> wrote in message

> Jeg ville nok tage et kig på http://www.tele2sucks.dk/ først og derefter
> træffe et valg :)

Jeg kan ikke forholde mig til den side. Min forbindelse hjemme hos Tele2
kører upåklageligt, den blev leveret til tiden. De havde lavet fejl ifbm.
bestilling, jeg havde bestilt "gør det selv", men der kom en tekniker. Fik
oprettelsen krediteret uden problemer. Forbindelsen har nu kørt uden
problemer siden maj 04.
Ingen problemer med forkerte regninger osv. Har en 512/512 til den fine pris
af kr. 340,- pr. måned.

Jens

Fra : Anders S.

Dato : 30-11-04 14:49

Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tele2. Jeg regner ikke med at de er hurtigere i forhold til de
> teoretiske grænser, men jeg kan firedoble min upstream for 19,- mindre

Tele2 bruger TDCs net så har du bare samme problem.

--
MVH
Anders S..

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-11-04 15:01

Anders S. skrev:

> Tele2 bruger TDCs net så har du bare samme problem.

Hvilket problem?

Fra : Anders S.

Dato : 01-12-04 14:11

> Anders S. skrev:

Du skriver"

Min forbindelse hos TDC er lige blevet skåret 20% ned fra 58/15 til
50/12, men de vil naturligvis ikke gøre noget, for jeg ligger jo over
grænsen på 47/10."

Hvis der er kommet støj på din forbindelse der gør at din hastighed er gået
ned og der ikke kan gøres noget er det stadig de samme ledninger som din
Tele2 ADSL skal igennem!

--
MVH
Anders S..

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-12-04 15:39

Anders S. skrev:

> Hvis der er kommet støj på din forbindelse der gør at din hastighed er gået
> ned og der ikke kan gøres noget er det stadig de samme ledninger som din
> Tele2 ADSL skal igennem!

Det er da sandt, men det ændrer ikke ved at Tele2 firedobler min
hastighed. Problemet er at 12kBps op ikke er nok for mig. *Derfor*
har jeg endnu en grund til at skifte til Tele2.

I øvrigt sagde jeg også at jeg ikke forventer at Tele2 er hurtigere
end TDC, i forhold til de teoretiske grænser.

Fra : Anders S.

Dato : 01-12-04 21:37

> [...]
>
> I øvrigt sagde jeg også at jeg ikke forventer at Tele2 er hurtigere
> end TDC, i forhold til de teoretiske grænser.

Så er vi enige ;)

--
MVH
Anders S..

Fra : Stig Sørensen

Dato : 30-11-04 15:54

Lars Stokholm wrote:
> [...]
> nu kommer spørgsmålet: Er det et stort problem for Tele2? Er der nogen
> er jer, som har lidt mere erfaring på området, der nogenlunde kan

Jeg har haft Tele2ADSL i lidt over et år nu, sprang med på bølgen da de
startede deres kampagne.
I starten var der de kendte problemer som du ikke skal lægge for meget
i. Det var dengang.

Siden er det kørt meget fornuftigt her hos mig.
Har haft deres 2Mbit som jeg var godt tilfreds med, hentede stabilt med
221Kb/sek.

Nu har jeg så 512/512 og her henter jeg stabilt med 57Kb/sek.

I sidste uge har der været mange små udfald, typisk på en 10-30
sekunder, det er så også lige det eneste jeg kan sætte finger på, over
et helt år - det må man da regne som en positiv ting.

Alt i alt godt tilfreds her.

> Et bonusspørgsmål: Får man DHCP eller PPPoE hos Tele2? Og hvad i
> alverden er forskellen? Jeg har PPPoE hos TDC nu.

DHCP, sæt din router/computer til at modtage ip via DHCP og du er kørende.

Fra : FedeDorit

Dato : 30-11-04 16:29

> [...]
>
> Et bonusspørgsmål: Får man DHCP eller PPPoE hos Tele2? Og hvad i
> alverden er forskellen? Jeg har PPPoE hos TDC nu.

Jeg er osse ganske tilfreds. Havde mere bøvl med TDC ADSL end Tele2.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-11-04 17:56

Lars Stokholm wrote:
> [...]
> Tele2. Jeg regner ikke med at de er hurtigere i forhold til de
> teoretiske grænser, men jeg kan firedoble min upstream for 19,- mindre

Det må man sige.

> [...]
> nu kommer spørgsmålet: Er det et stort problem for Tele2? Er der nogen
> er jer, som har lidt mere erfaring på området, der nogenlunde kan

Jeg vil sige at for 4-12 måneder siden var der en del udfald men siden
har jeg næsten ingen set og min linie er i brug altid (dag og nat). Der
er lidt brok om newsserveren som har lav retention men mon ikke det
bliver ordnet. Email er nede en sjælden gang i mellem men er rimelig
hurtig oppe igen.

> Et bonusspørgsmål: Får man DHCP eller PPPoE hos Tele2? Og hvad i
> alverden er forskellen? Jeg har PPPoE hos TDC nu.

Tele2 benytter DHCP. Meget nemt at sætte op idet TCP/IP stakken i
windows understøtter det direkte (tror alle operativsystemer gør).

Umiddelbart vil jeg sige at Tele2 er blevet en seriøs konkurrent,
specielt fordi prisen er lav men kvaliteten er (blevet) ok, samt at man
ikke _skal_ bruge router for at få flere pc'ere på nettet, at flere
ip'er er meget billige (og ligger lige op ad hinanden i nummerorden).

Til gengæld koster det at ringe til support (bevares, normal minuttakst,
men tidligere var det min største post (pånær abonnement) på telefon
budgettet. At få en tekniker til at kigge på linien tager 3-5 dage men
alm. telefon support er som regel uden den store ventetid. Der er en god
chance for at du ikke behøver at få fat i supporten overhovedet.

TDC har dog lavere pingtider til spilservere i forhold til Tele2 (måske
ikke alle, men dem jeg har prøvet) og det kan være generende. Spiller du
ikke onlinespil så er det jo en ligegyldig faktor. Ellers må du få nogle
Tele2 brugere til at teste ping tiden og så kan du sammenligne den med
din egen (dvs. TDC's ping tid).

Jeg har aldrig haft problemer med regningerne fra Tele2, men andre har
haft problemer.

Held og lykke med valget.

mvh Bernhard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-11-04 18:16

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> wrote in message

> Til gengæld koster det at ringe til support (bevares, normal minuttakst,
> men tidligere var det min største post (pånær abonnement) på telefon
> budgettet.

Det er skam gratis, man skal bare ringe på gratisnummeret istedet...
80900707

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-11-04 19:00

Bjarke Hansen wrote:
> "Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> wrote in message

> Det er skam gratis, man skal bare ringe på gratisnummeret istedet...
> 80900707

Tak, det er noteret.

mvh Bernhard

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-11-04 18:39

Bernhard Ege skrev:

> Held og lykke med valget.

Takker, og tak for jeres svar. Jeg har bestilt nu, så må vi se. :)

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 30-11-04 20:54

"Lars Stokholm" <stokholm@despammed.com> skrev i en meddelelse

[CUT]
> [...]
>
> Et bonusspørgsmål: Får man DHCP eller PPPoE hos Tele2? Og hvad i
> alverden er forskellen? Jeg har PPPoE hos TDC nu.

Jeg har haft T2ADSL i ca. 3 måneder nu, og har ikke haft nogle nævneværdige
tekniske problemer. Har dog ikke prøvet at spille over forbindelsen.
Min største anke imod dem var under etableringen af forbindelsen, hvor
etableringen blev udskudt i 2 uger og de så bagefter glemte at inkludere den
kreditnota jeg skulle have på den første regning pga. udsættelsen. Det
virker desværre som om at de ikke har helt styr på den interne kommunikation
for jeg måtte ringe et par gange for at få dem til at ordne de
regnskabsmæssige ting, men til sidst lykkedes det at få styr på tingene og
nu kører det fornuftigt. Så mit råd til folk vil nok være at sørge for at
være lidt efter dem derinde under etableringsfasen. Jeg kommer ihvertfald
ikke til at glemme mit kundenummer hos dem sådan lige foreløbig

Som andre også har skrevet, så kører T2 med DHCP.

Just my $0.02 worth...
Ole.

*filter i mailadresse*

Fra : jan larsen

Dato : 04-12-04 13:51

> [...]
> nu kommer spørgsmålet: Er det et stort problem for Tele2? Er der nogen
> er jer, som har lidt mere erfaring på området, der nogenlunde kan

Hej.

Jeg har TELE2ADSl og havde på et tidspunkt også udfald på linien sommetider
af længere varighed og hele systemet måtte genstartes for at komme online
igen.

Support hos Tele2 sagde at det var min router, som var helt ny og det
undrede mig, jeg kontaktede importører og forlagde dem problemet, de undrede
sig over den udtagelse fra Tele2 support, vedkommende som jeg talte med
havde en firmware opgradering til min router den sendte han til mig på email
og jeg opdaterede routeren med denne og jeg har ikke siden haft udfald
linien.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-12-04 15:34

Lars Stokholm wrote:

Klip

> Et bonusspørgsmål: Får man DHCP eller PPPoE hos Tele2? Og hvad i
> alverden er forskellen? Jeg har PPPoE hos TDC nu.

Et bonussvar:
Læg godt mærke til de regninger du får.

De kommer som vinden blæser, og man kan være ude for at skulle betale
det samme 2 gange.

Men teknisk fungerer det.
(Det er TDC's teknikere der installerer, og dermed TDC's udstyr der
bruges, vil jeg tro)

Mvh. Jørgen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 07-12-04 23:54

> Men teknisk fungerer det.
> (Det er TDC's teknikere der installerer, og dermed TDC's udstyr der
> bruges, vil jeg tro)

Det er også TDC's teknikere, som installerer ADSL hos kunden for Tiscali og
Cybercity. Det har ikke noget at gøre med, om det er TDC eller Tele2's
udstyr på centralen. TDC er blot de eneste, som må rode med
monopolskillepunktet, hvorfor disse teknikere anvendes.

Men jo - Tele2 bruger udelukkende TDC udstyr, i modsætning til Tiscali og
CC.

--
Mvh. Jesper

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-01-05 07:47

Lars Stokholm skrev:

> [...]
> Tele2. Jeg regner ikke med at de er hurtigere i forhold til de
> teoretiske grænser, men jeg kan firedoble min upstream for 19,- mindre

Det lød godt og det _er_ godt. Der var ingen problemer overhovedet
med oprettelsen. Det hele er gået som smurt (men jeg har jo endnu
heller ikke fået den første regning *g*).

Jeg er rigtig godt tilfreds med hastigheden: 60kBps ned og lige over
55kBps op, i.flg. nogle ftp-tests jeg har lavet. Det er 94% hhv. 86%
af de "teoretiske" grænser (64/64). Især sammenlignet med mine gamle
78% og 75% hos TDC, sparker det røv!

Hurra for Tele2.