Få spørgsmål ang. CyberCity
Fra : Stig Sørensen

Dato : 30-11-04 12:18

Hej gruppe.
Overvejer at lukke ned for mit Tele2 Fritid+ og Tele2ADSL 512/512
abonnement, med det henblik at få IP-telefoni.

Hos Tele2 forlanger de en fastnet telefonlinie for at have internet - så
de kan ikke bruges længere.

Har kigget på CyberCity, synes deres priser ser meget ok ud.

Behøver man en fastnet telefon for at kunne få CyberCity ADSL?
Ang. deres 1024/128 linie, får man så 192 i upload istedetfor? Synes at
have læst noget om det her på nettet men kan ikke finde det igen.

Nogen der vil udtale sig om deres 1024/128 linie?

På forhånd tak

Fra : Morten Davidsen

Dato : 30-11-04 12:45

"Stig Sørensen" <ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe.
> Overvejer at lukke ned for mit Tele2 Fritid+ og Tele2ADSL 512/512
> abonnement, med det henblik at få IP-telefoni.
Okay ...

> Hos Tele2 forlanger de en fastnet telefonlinie for at have internet - så
> de kan ikke bruges længere.
Nej, .. så ryger pointen lissom ...

> Har kigget på CyberCity, synes deres priser ser meget ok ud.
Ja...

> Behøver man en fastnet telefon for at kunne få CyberCity ADSL?
Det kommer lidt an på hvor du bor .. jeg mindes at have læst at Cybercity
dækker 70-80% af Danmark med deres eget centraludstyr. Såfremt du bor et
sted hvor du er omfattet af dette, behøver du ikke fastnet telefon.

> Ang. deres 1024/128 linie, får man så 192 i upload istedetfor? Synes at
> have læst noget om det her på nettet men kan ikke finde det igen.
Du får 192 i upload.

> Nogen der vil udtale sig om deres 1024/128 linie?
Har ikke ovenstående forbindelse .. men en større fra CC som fungerer fint

> På forhånd tak
Var så lidt ....

/MD

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-12-04 20:32

> Det kommer lidt an på hvor du bor .. jeg mindes at have læst at Cybercity
> dækker 70-80% af Danmark med deres eget centraludstyr. Såfremt du bor et
> sted hvor du er omfattet af dette, behøver du ikke fastnet telefon.

Hvis TDC ellers makker ret, og vil afsætte et kobberpar kun til ADSL.

> Du får 192 i upload.

Også på 1024/128? Jeg var af den overbevisning, at det kun er 2048/128, som
faktisk er 2048/192.

--
Mvh. Jesper

Fra : Morten Davidsen

Dato : 16-12-04 00:11

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis TDC ellers makker ret, og vil afsætte et kobberpar kun til ADSL.
Sandt ...
Den bedste løsning, såfremt man har en fastnettelefon som man blot vil
opsige, er at bestille ADSL med GDS (Gør Det Selv), hvor oprettelsen er
gratis .. og herefter opsiger man sit telefonabonnement og bliver
forbindelsen bliver konverteret til ARK (Administrativt rå kobber).
Hvis man ikke har fastnettelefon har du helt ret med at TDC lige skal "makke
ret".

> Også på 1024/128? Jeg var af den overbevisning, at det kun er 2048/128,
> som
> faktisk er 2048/192.
Nej .. også på 1024/128 ...
Det er svjv sket efter Cybercity Telefoni blev indført ... at 128
forbindelser reelt er 192 i upload.

/MD

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-12-04 15:03

> [...]
> gratis .. og herefter opsiger man sit telefonabonnement og bliver
> forbindelsen bliver konverteret til ARK (Administrativt rå kobber).

Yes, det er en ganske udmærket løsning, hvis man bliver afvist pga.
manglende rå kobber (i stikledning, sekundært kabel eller whatever.) Når
konverteringen er sket, vil forbindelsen virke som en alm. rå kobber
forbindelse. Det virker hos både Tiscali og Cybercity (og måske Struer.net,
men dem har jeg ikke hørt så meget om.)

Ok

--
Mvh. Jesper

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-01-05 20:38

Jesper Nielsen wrote:

> Hvis TDC ellers makker ret, og vil afsætte et kobberpar kun til ADSL.

Jeg forsøgte dengang CC kom med ADSL for år tilbage, men fik afslag pga.
manglende kobber, så for et år siden, hvor jeg ikke længer havde
fastnettelefoni, så søgte jeg CC om ADSL, og oplyste at jeg tiderliger
havde fået afslag pga. manglende kobber, men at jeg ønsker at overdrage
"mit" kobber, og fik CC ADSL uden problemmer.

Ivar Madsen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 30-11-04 17:45

> Behøver man en fastnet telefon for at kunne få CyberCity ADSL?

Klik dig ind forbi
http://www.cybercity.dk/erhverv/produkter/internetforbindelser/adsl/bestil/
og indtast dit nuværende fastnetnummer.
Herefter får du en af to beskeder, enten:

1: "Din central er nu klar til ADSL" - i så fald skal du have
fastnettelefon.

hedder beskeden i stedet

2: "Du tilhører central *bynavn*" kan du få ADSL uden krav om sameksistens
fastnet.

(*Næsten* skudsikker metode)

--
Michael
Træt af kold kaffe?

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 15-12-04 08:53

"Du tilhører central: Ålborg Vest - Klar til DSL"

Vil det sige denne besked betyder at jeg kan få adsl uden jeg behøver et
fastnet abonnement?