Stofanet og Ip telefoni
Fra : Svend

Dato : 29-11-04 01:07

Hi Boyz

Kan man køre IP telefoni på en Stofanet 256/128 forbindelse?

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 29-11-04 14:27

On Mon, 29 Nov 2004 01:06:59 +0100, Svend <nobody@noone.com> wrote:

>Kan man køre IP telefoni på en Stofanet 256/128 forbindelse?

Det kan du godt, bare du ikke surfer/downloader alt for meget
samtidig.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : N/A

Dato : 29-11-04 21:39

Fra : Morten Davidsen

Dato : 29-11-04 21:39

"Per R" <Perr@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Skift dog den forbindelse ud.
> Er selv tidligere stofa flex kunde.
> Skiftede til Tele2 512/512 til 340 måned.
> Det har jeg ikke fortrudt 1 min. Kører perfekt.
Hvad er pointen med at ville have IP-telefoni .. og derefter skifte til en
udbyder som kræver fastnet for at levere internet?

/MD

Fra : Lasse Jensen

Dato : 29-11-04 22:27

Svend wrote:

> Hi Boyz
>
> Kan man køre IP telefoni på en Stofanet 256/128 forbindelse?

Både og, problemet med Stofa forbindelser er at i er mange om at dele samme
netværks segment og der kan være ret høj belastning engang imellem. Én af
mine venner kører IP telefoni over en forbindelse magen til din (på
centralen i slagelse) og det er ikke altid vi kan snakke sammen om aftenen.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 20:50

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> mine venner kører IP telefoni over en forbindelse magen til din (på
> centralen i slagelse) og det er ikke altid vi kan snakke sammen om

http://www.jp.dk/login?url=itogc/artikel:aid=2751132

Carl

Fra : Tim Christensen

Dato : 02-12-04 12:46

Carl L wrote:

> http://www.jp.dk/login?url=itogc/artikel:aid=2751132

Det handler jo om Stofas egen IP-telefoni løsning, man kan stadig
sagtens benytte andre løsninger så længe forbindelsen ikke er
overbelastet eller lignende.

Mvh

Tim

Fra : Jens

Dato : 03-12-04 21:52

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> skrev i en meddelelse

> Det handler jo om Stofas egen IP-telefoni løsning, man kan stadig sagtens
> benytte andre løsninger så længe forbindelsen ikke er overbelastet eller
> lignende.

Hvis StofaNet har sparet på head-end udstyret i antenneforeningen, altså
oversolgt kapaciteten, så kan der ganske rigtigt være problemer med
overbelastning. Det kan give problemer når man benytter IP-telefoni....

Jens

Fra : Christian Ulrich

Dato : 05-12-04 18:23

Jens wrote:

> [...]
> oversolgt kapaciteten, så kan der ganske rigtigt være problemer med
> overbelastning. Det kan give problemer når man benytter IP-telefoni....

Og sådan tror jeg desværre det forholder sig.

Jeg har Stofanet og forsøgt mig med IP-telefoni (Musimi) og det er ikke
godt.

Stofa er meget svingende/ringe svartider, hvilket bevirker IP-telefoni
bliver komplet ubrugeligt.

Har efter 14 dage fået svar fra Stofa, da jeg havde spurgt til
svartiderne. Svaret var at de erkendte problemet, men ikke havde noget
løsning inden for nærmeste fremtid.

Det er måske af samme grund, de selv har droppet planerne for telefoni
gennem dem.

Så nu har jeg bestilt en linie hos CC.

/Christian

Fra : Bjarne Knudsen

Dato : 07-12-04 19:24

On Sun, 05 Dec 2004 18:22:52 +0100, Christian Ulrich
<christian@ulrichs.dk> wrote:

> [...]
>løsning inden for nærmeste fremtid.
>
>Det er måske af samme grund, de selv har droppet planerne for telefoni

Hejsa.

Jeg har faktisk ringet og spurgt stofa omkring deres problemer ved
IP-telefoni. De erkendte problemet og sagde at det var specielt i
Århus og Ålborg at der var størst problemer. Det jeg oplevede var
pakketab, og meget svingende svartider. Senest om 1 måned skulle
problemet være løst. Jeg håber at det er tilfældet. Jeg skulle meget
gerne køre noget IP telefoni med en noget bedre lydkvalitet

Venlig hilsen

Bjarne