Tiscali Highway - kan ikke bruge fastnet t~
Fra : Kristian Nygaard

Dato : 23-11-04 17:41

Hej.
Er der noglesom ved hvordan man får Tiscali i tale?

Jeg har nu ventet i over en måned på at Tiscali skal svare og allerhelst få
lavet min forbindelse, så jeg med Highway kan bruge fastnettelefonen
samtidig med.

Lige fra begyndelsen, da jeg installerede gør-det-selv pakken, har der været
støj og knas på fastnettelefonlinien når highwaymodemmet er tændt. Temmelig
irreterende.

Jeg har sendt Tiscali adskillelige emails, brev med almindelig post, ringet
til dem - men aldrig har de noget svar. Emails bliver ikke besvaret, ej
heller mit alm postbrev.
Jeg får "Read Reciept" hver gang jeg sender email til Tiscali, så emails
kommer altså frem.

Nogle gode forslag, der er måske andre som også stå i samme klemme?

mvh
Kristian
Hillerød

Fra : Sørensen

Dato : 23-11-04 20:41

"Kristian skrev i

> [...]
> været
> støj og knas på fastnettelefonlinien når highwaymodemmet er tændt.

Ja det er jo nok fordi Du IKKE har "gjort det selv" .........Klassikeren !.

Jeg tvivler stærkt på at det er Tiscalis skyld, læs brugsanvisningen igen.

vh.
Sørensen

Fra : Cubus

Dato : 23-11-04 22:54

"Sørensen" <no@i.dont> skrev

> Ja det er jo nok fordi Du IKKE har "gjort det selv" .........Klassikeren !.
>
> Jeg tvivler stærkt på at det er Tiscalis skyld, læs brugsanvisningen igen.

Selv hvis man får lavet en "Godt-i-gang", hvor der bliver sat et
telekap-stik op kan man få problemer. De ledninger som Tiscali
ligger i pakken har nemlig kun to ledere. Derfor vil telefonsignalet
ikke blive ledt tilbage til øvrig tele-installation fra skillefilter. Et kabel
med RJ11-stik og 4 ledere er nødvendigt.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Sørensen

Dato : 24-11-04 05:35

"Cubus" skrev

Derfor vil telefonsignalet
> ikke blive ledt tilbage til øvrig tele-installation fra skillefilter. Et
> kabel
> med RJ11-stik og 4 ledere er nødvendigt.

OK men det ville ikke give støj på linien.

vh.
Sørensen

Fra : Cubus

Dato : 24-11-04 06:43

"Sørensen" <no@i.dont> skrev

> Derfor vil telefonsignalet
> >

> OK men det ville ikke give støj på linien.

Haha, nej det er ganske vist.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-11-04 17:33

> [...]
kabel
> med RJ11-stik og 4 ledere er nødvendigt.

Det er en pakningsfejl, som er rettet - alle nye startpakker indeholder et
kabel med 4 ledere, og kunder, som sidder med 2 lederkabler kan selvfølgelig
få et nyt uden beregning.

--
Mvh. Jesper