xDSL udbyder globalt
Fra : J.K.Arning

Dato : 22-11-04 09:58

Lækker lille opgave her mandag morgen ..

"Find lige de 5 største xDSL udbydere i en række lande .. primært
europa"

Jeg sidder her med listen og så er spørgsmålet om i ved hvor jeg kan
finde den slags info ?

--
Regards
J.K.Arning :: 22-11-2004 09:55:58 :: http://arning.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 22-11-04 15:30

"J.K.Arning" <spam_remove_@arning.dk> skrev i
> "Find lige de 5 største xDSL udbydere i en række lande .. primært
> europa"

Her i Tyskland er det T-online der er den største udbydere af DSL
forbindelser mener jeg helt bestemt, ved faktisk ikke lige hvem der kommer
på 2. pladsen.

> Jeg sidder her med listen og så er spørgsmålet om i ved hvor jeg kan
> finde den slags info ?

Når du allerede har listen, hvorfor så spørge efter den?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Peter Anskjær

Dato : 22-11-04 16:21

> Når du allerede har listen, hvorfor så spørge efter den?

Mon ikke hans liste indeholder en række lande og ikke de fem største
udbyderere af xdsl i alle mulige lande.

Mvh
Peter

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-11-04 17:15

On Mon, 22 Nov 2004 16:21:25 +0100, Peter Anskjær in newsgroup
dk.edb.internet.udbydere.xdsl wrote:

> udbyderere af xdsl i alle mulige lande.

Det er ligepræcis situationen.

Jeg har forøvrigt råhygget med at surfe rundt på belgiske / hollandske /
spanske m.m.m. sider idag .. man lærer da sprog af det.

--
Regards
J.K.Arning :: 22-11-2004 17:13:32 :: http://arning.dk

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 22-11-04 16:10

> "Find lige de 5 største xDSL udbydere i en række lande .. primært
> europa"
>
> Jeg sidder her med listen og så er spørgsmålet om i ved hvor jeg kan
> finde den slags info ?

Der er lige lavet en undersøgelse af bredbåndspriserne i diverse europæiske
lande. Der har de bla undersøgt de 2-4 største DSL udbydere i hvert land.
Men så mangler der stadig nogle af de mindre. Men forfatterne må jo have
undersøgt hvilke der var de største.

Niels Dybdahl

Fra : J.K.Arning

Dato : 22-11-04 17:14

On Mon, 22 Nov 2004 16:09:45 +0100, Niels Dybdahl in newsgroup
> [...]

> Men så mangler der stadig nogle af de mindre. Men forfatterne må jo have

Alle tiders Niels .. du kan vel ikke huske hvem der står bag den
undersøgelse ?

--
Regards
J.K.Arning :: 22-11-2004 17:12:57 :: http://arning.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 23-11-04 13:54

> Alle tiders Niels .. du kan vel ikke huske hvem der står bag den
> undersøgelse ?

Jeg mener det er IT & Telestyrelsen.

--
Mvh. Jesper

Fra : L@rsK

Dato : 26-11-04 12:29

Måske du allerede har afsluttet din lille opgave, men.... så kan du jo holde
den op mod nedenstående!

I Ingenøren var der d. 5. november en artikel om at: "Danskerne betaler en
halv milliard i overpris for adsl"
http://mediacontent.ig.publicus.com/PDF_sider/200411/05/IGxx1_006.PDF

Artiklen henviser til en rapport fra de fem nordiske
konkurrencemyndigheder.... udgivet 16. september 2004
http://www.ks.dk/publikationer/konkurrence/2004/telerapp/

Ligeledes har OECD udgivet en rapport 18. juni 2004, hvor samtlige xDSL
udbydere er sammenlignet
http://www.oecd.org/dataoecd/58/17/32143101.pdf
Data heri er dog indsamlet allerede i Oktober 2003, men kan jo bruges
vejledende!

/Lars.K