Portscan fra Cybercity DNS
Fra : Grand Masta Crack

Dato : 21-11-04 07:46

Hej, er det normalt at Cybercitys DNS servere portscanner mit IP.. Min
firewall er gået amok hele morgenen med følgende IP i loggen.. 212.242.40.3
som skulle være en Cybercity DNS server..

Hvad er formålet med de portscans hvis det er normalt?..

Fra : Peter Larsen

Dato : 21-11-04 10:10

Grand Masta Crack wrote:

> [...]
> 212.242.40.3 som skulle være en Cybercity DNS server..
>
> Hvad er formålet med de portscans hvis det er normalt?..

lad mig gætte..

udp pakker med stigende portnummer..?

Din "firewall" er defekt..

--
regards, Peter Larsen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 21-11-04 10:41

On Sun, 21 Nov 2004 10:09:58 +0100, Peter Larsen wrote:

> lad mig gætte..
> udp pakker med stigende portnummer..?
> Din "firewall" er defekt..

For nu at uddbyde Peters svar lidt, er det ganske sikkert fordi du har
brugt din forbindelse hen over morgenen og den derfor har foretaget en
raekke DNS-forespoergsler, som din firewall aabentbart tror er et portcan.

--
Christian Jørgensen | There is no spoon!
http://www.razor.dk |

Fra : Affrinard

Dato : 01-12-04 04:16

Christian Joergensen wrote:

> For nu at uddbyde Peters svar lidt, er det ganske sikkert fordi du har
> brugt din forbindelse hen over morgenen og den derfor har foretaget en
> raekke DNS-forespoergsler, som din firewall aabentbart tror er et portcan.

Jeg kunne også godt tænke mig at få svar på, hvad formålet er :)

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-12-04 09:39

Affrinard wrote:

> Jeg kunne også godt tænke mig at få svar på, hvad formålet er :)

Er ovenstående forklaring for teknisk, eller har du bare ikke læst den ?

--
regards, Peter Larsen

Fra : Affrinard

Dato : 03-12-04 12:32

Peter Larsen wrote:

> Er ovenstående forklaring for teknisk, eller har du bare ikke læst den ?

Rolig nu, der er ingen grund til at være ubehøvlet ;)

Jeg er bestemt ingen ekspert på området, så en nærmere forklaring ville
være udmærket.

Fra : Peter Larsen

Dato : 06-12-04 17:37

Affrinard wrote:

> [...]
<....>
> Rolig nu, der er ingen grund til at være ubehøvlet ;)

Det var skam ikke ubehøvlet ment

> Jeg er bestemt ingen ekspert på området, så en nærmere forklaring
> ville være udmærket.

Det er almindelig trafik som den defekte firewall tror er en portscan.

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Affrinard

Dato : 06-12-04 21:53

Peter Larsen wrote:

> <....>

> Det var skam ikke ubehøvlet ment

> Det er almindelig trafik som den defekte firewall tror er en portscan.

My apologies! Tak for svaret