Så har vi været hos dyrlægen igen
Fra : MyMail

Dato : 18-05-01 08:57

Jeg skrev den anden dag (hjælp, hvad fejler min hund). Dyrlægen havde jo
sagt, at der skulle ske en betydelig forbedring til i dag. Det gjorde der
også mht. maven, som nu er helt i orden, men Zigga var stadig stiv i
bagkroppen, så dyrlægen ville gerne se hende igen. Derfor har jeg lige været
ude og aflevere hende.

I dag mente dyrlægen, at han kunne se en nedsat refleks på højre bagben, og
da han forsøgte at masere rygsøjlen, blev hun urolig. Så hun blev indlagt,
så de kan tage nogle røgtenbilleder af hoften og bagbenene.

Der kan være tre årsager til stivheden: Begyndende diskospolaps
(stavemåde??), begyndende gigt eller en forvridning eller lign.

Er der mon nogen, der ved noget om ovenstående - behandling,
helbredelsesmuligheder m.m. ??

Jeg er selvfølgelig temmelig bekymret, da Zigga aldrig har fejlet noget som
helst før (og vupti, får hun konstateret tarmbetændelse og dårlig ryg inden
for 2 dage!)

Venter på jeres svar!

Mvh.
Karina

Fra : Aino

Dato : 18-05-01 10:31

MyMail wrote:

> Jeg er selvfølgelig temmelig bekymret, da Zigga aldrig har fejlet noget som
> helst før (og vupti, får hun konstateret tarmbetændelse og dårlig ryg inden
> for 2 dage!)

Jeg kan desværre ikke give dig nogen råd, men føler med dig, og håber at
det 'kun' er en forvridning.

--
Mvh Aino

Never trust anything that can think for itself if you can't see where it
keeps its brain. - Mr Weasley

Fra : Stine

Dato : 18-05-01 16:12

Hej
Håber at det går i orden igen. Jeg har hørt at hundesvømming ( og læst)
skulle være kanongodt til genoptræning. Så prøv at finde ud af om der er en
hundesvømmehal i nærheden af hvor du bor. Priser m.m. kender jeg ikke - har
kun hørt positivt om det.
Held & lykke.
Stine

Fra : R. Ilsøe

Dato : 18-05-01 20:35

Hej Karina.

Det var jo både godt og skidt nyt du kom med der. Desværre... Eller
heldigvis... har jeg aldrig været udsat for nogen af delene hos mine hunde,
men jeg mener at rosmarin hjælpe på gigt hos mennesker. Rosmarin the. Du kan
evt. bløde noget af hundens mad op i noget rosmarin the. Der findes flere
andre naturprodukter, til en overkommelig pris, der virker lindrende mod
gigt. Du kan evt. kontakte min mor på kirsten@pindsvin.dk -hun er temmelig
meget inde i alt det med naturprodukter og bruger det i sit daglige arbejde
med pindsvin. Jeg er sikker på hun vil hjælpe med lidt råd! Kan hun
ikke hjælpe dig nok, så vend lige tilbage, så skal jeg tage kontakt til en
anden jeg kender, der har arbejdet med alle afskygninger af hunde (og de
problemer / sygdomme der følger) i mange mange år.

Jeg håber meget at der kommer et positivt svar tilbage fra dyrlægen.
Lækkert du følger op. Jeg har tænkt meget på jer.

Rinnie Ilsøe

Fra : x Vuf x

Dato : 18-05-01 22:40

Fri, 18 May 2001 21:35:21 +0200, R. Ilsøe wrote:

> [...]
>andre naturprodukter, til en overkommelig pris, der virker lindrende mod

Mine gigtsvage gamle hunde får Vital-Animin
og hopper rundt som kåde forårsføl!

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : MyMail

Dato : 19-05-01 08:53

Jeg fik Zigga med hjem igen, og det var jo dejligt!

Røngtenbillederne viste ingen brud eller noget, så dyrlægen ved rent faktisk
ikke, hvad der er galt, men han hælder mest til teorien om en forvridning.
Han mener, at nerverne i den bagerste del af rygsøjlen bliver trykket. Vi
fik noget mere medicin - nu får hun tre forskellige slags - som tager
smerten og hjælper på nervernes "opblussen".

Så jeg tror (heldigvis) ikke, det er gigt....

Vi skal nu give hende den smertestillende medicin og holde hende i ro. Hvis
ikke, der er bedring inden for 3-4 dage skal vi derud igen, for så vil
dyrlægen tage et røgtenbillede med kontrastfarve, idet han jo stadig ikke
kan udelukke en begyndende diskosprolaps.

Altså må vi vente og se hvad der sker - forhåbentlig vil Zigga få det bedre
i løbet af de næste par dage!

Tak for jeres svar og medfølen!!!

Mvh.
Karina