Problemer med at vise visse billeder i IE6
Fra : Erling

Dato : 29-11-04 09:07

Hej.
Jeg har nogle problemer med at vise visse billeder i IE6 XP2.
F.eks. hos www.mobilpriser.dk, hvor der under "annoncering" vises 3
felter med røde x'er.
Samme problem har jeg hos www.unotel.dk, hvor vinduet til venstre ikke
kan vises.
Jeg har mistanke om at det er flash player jeg mangler, og har prøvet at
installere den.
Det kan jeg bare ikke. Når jeg går på deres side for at installere, sker
der intet - ikke engang den "gule" bjælke foroven kommer frem.
Jeg kan lige nævne at de samme sider virker som de skal med firefox og
mozilla 1.7.3.
En ting mere har jeg lagt mærke til, når jeg bruger IE6. På statuslinien
skriver den meget tit "udført med fejl på siden". Har det noget at gøre
med ovennævnte?
Jeg bruger Java 2 SE v1.4.2_06.
m.v.h.
Erling
--
www.oz1eee.dk
www.oz1eee.dk/wap

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-11-04 10:19

Erling wrote:

> Jeg har mistanke om at det er flash player jeg mangler, og har prøvet at
> installere den.

Der er ganske rigtigt flash de nævnte steder, og eftersom du har flash -
som virker fint i de andre browsere - så kan det måske være derfor du
ikke får lov at installere.

IE har en gammel skavank, der kan resultere i de underligste fejl, omend
jeg ikke før har hørt at den skulle påvirke flash, men prøv alligevel:
tøm de midlertidige filer.

> En ting mere har jeg lagt mærke til, når jeg bruger IE6. På statuslinien
> skriver den meget tit "udført med fejl på siden". Har det noget at gøre
> med ovennævnte?

Nej, det er en fejl i JavaScriptet, det har du ingen indvirkning på. Du
kan slå advarslerne fra.

Du kan læse, hvordan du tømmer de midlertidige og hvordan du fjerner
advarslen på:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-ie.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Erling

Dato : 29-11-04 17:18

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> kan slå advarslerne fra.
>
> Du kan læse, hvordan du tømmer de midlertidige og hvordan du fjerner

Tak for tipsene. Har læst din side med interesse.
Foreløbig har intet hjulpet. Men jeg "forsker" videre.
Har afinstalleret og geninstalleret flashplayer manuelt, uden det har
hjulpet. Tror at det har noget at gøre med en eller anden blokering i
IE, som jeg muligvis selv har lavet på et eller andet tidspunkt
hilsen /Erling

Fra : Erling

Dato : 30-11-04 01:33

Erling wrote:

> [...]
> hjulpet. Tror at det har noget at gøre med en eller anden blokering i
> IE, som jeg muligvis selv har lavet på et eller andet tidspunkt
Hej.
Har nu løst mit problem.
Gik ind på macromedias supportside og fandt følgende:
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/killbitblock.htm
Der står bl. a. at man manuelt kan fjerne "kill bit" fra reg-filen.
Det prøvede jeg så og nu virker det.
hilsen /Erling.