FTP i FireFox
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 27-11-04 15:25

Hej NG

Hvorfor kan jeg ikke komme ind på min FTP gennem FF? Jeg vil ind på
følgende adresse: ftp://www.viborgip.dk men får følgende messagebox :
'530 Please tell me who you are'.

--
Simon Moore Højer
http://www.usenet.dk/netikette/larm.html

Fra : L[x]

Dato : 27-11-04 15:33

Simon Moore Højer wrote:
> Hej NG
>
> Hvorfor kan jeg ikke komme ind på min FTP gennem FF? Jeg vil ind på
> følgende adresse: ftp://www.viborgip.dk men får følgende messagebox :
> '530 Please tell me who you are'.

Umiddelbart lyder det som om du ikke har indtastet login og password.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 27-11-04 15:39

> Umiddelbart lyder det som om du ikke har indtastet login og password.

Hvor skal jeg gøre det? Jeg er for nyligt skiftet fra IE til FF, og er i
IE vandt til at der kommer en inputbox hvor jeg skal indtaste det... er
det anderledes i FF?

Fra : L[x]

Dato : 27-11-04 16:30

Simon Moore Højer wrote:
> Hvor skal jeg gøre det? Jeg er for nyligt skiftet fra IE til FF, og er i
> IE vandt til at der kommer en inputbox hvor jeg skal indtaste det... er
> det anderledes i FF?

Oh, nu er jeg med. Jeg troede du brugte FireFTP extension'en. Jeg ved
ikke om man kan bruge Firefox til ftp uden FireFTP når login er enabled,
men man kan hvis det ikke er. Alternetivt kan du installere FireFTP som
kan findes her:

https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=272&vid=1015

og her:

http://fireftp.mozdev.org/

Håber det hjælper.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 27-11-04 16:47

Den 27-11-2004 15:38, skrev Simon Moore Højer:

> Hvor skal jeg gøre det? Jeg er for nyligt skiftet fra IE til FF, og er i
> IE vandt til at der kommer en inputbox hvor jeg skal indtaste det... er
> det anderledes i FF?

Du kan enten skrive: ftp://brugernavn:adgangskode@www.viborgip.dk eller
bruge en ekstension, som fx:
https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=272&vid=1015
eller bruge et seperat ftp-program, som f.eks.
http://sourceforge.net/projects/filezilla/

--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : reg

Dato : 27-11-04 15:49

Simon Moore Højer wrote:
> Hej NG
>
> Hvorfor kan jeg ikke komme ind på min FTP gennem FF? Jeg vil ind på
> følgende adresse: ftp://www.viborgip.dk men får følgende messagebox :
> '530 Please tell me who you are'.

http://www.viborgip.dk/

Optimeret til MS Explorer 5.0+ (1024x768)

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 27-11-04 16:02

> http://www.viborgip.dk/
>
> Optimeret til MS Explorer 5.0+ (1024x768)

Det betyder bare at ham der er øverste ansvarlig og i sin tid lavede
designet den ud fra hvordan den ser ud i den browser.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-11-04 16:57

Simon Moore Højer wrote:

> Hvorfor kan jeg ikke komme ind på min FTP gennem FF? Jeg vil ind på
> følgende adresse: ftp://www.viborgip.dk men får følgende messagebox :
> '530 Please tell me who you are'.

Du bliver ikke logget ind med brugernavn og kodeord, og jeg må indrømme,
at jeg ikke ved, om det er muligt på samme måde som med Internet
Explorer. Til gengæld kan du få en udvidelse til Firefox, som er en
fuldblods FTP-klient.

https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=272&vid=1015

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær tifingersystemet gratis med SES Type

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 27-11-04 17:32

> https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=272&vid=1015

Ok, tak for det til jer alle der har foreslået disse Extesions, jeg
viste slet ikke noget sådan fandtes... bare et ekstra PLUS i forhold til
IE.

Når man opgradere sin version af FF skal man så installere dem igen?

Fra : L[x]

Dato : 27-11-04 17:37

Simon Moore Højer wrote:

> [...]
> IE.
>
> Når man opgradere sin version af FF skal man så installere dem igen?

Afhænger lidt af den pågældende extension er kompatibel med den nye
version. Nogle gange bliver de automatisk installeret, andre bliver
fjernet pga. inkompatibilitet. Ofte går der nogle dage/måneder før de
pågældende extenaions er opdateret.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 27-11-04 17:42

> [...]
> version. Nogle gange bliver de automatisk installeret, andre bliver
> fjernet pga. inkompatibilitet. Ofte går der nogle dage/måneder før de

Ok, tak for det.