link blevet forminsket ???
Fra : Rachid

Dato : 24-11-04 21:50

Hej,

Har følgende problem med min internet browser:

Når jeg aktivere et link på nettet bliver vinduet ca 3 * 3 cm stor, dette
gælder ikke når jeg indtaster adrsssen i adresse rubrikken.

Er der nogen der har en løsning ????

Mvh
Rachid

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-04 10:22

Rachid skrev:

> Når jeg aktivere et link på nettet bliver vinduet ca 3 * 3 cm stor, dette
> gælder ikke når jeg indtaster adrsssen i adresse rubrikken.

Er det et bestemt link eller gælder det alle link?

Hvilken browser benytter du?

Umiddelbart lyder det som om du klikker på et pop op-link. Den slags
(der laves med javascript) bliver ofte lavet så de åbner et vindue i en
bestemt størrelse. Den kode der bestemmer størrelse og udseende
(scrollbarer, adresselinje mv.) på vinduet ligger i selve linket - så
hvis man åbner siden via adresselinjen, sker der ikke noget med
størrelsen på vinduet.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rachid

Dato : 25-11-04 10:33

Hej,

det gælder alle link, og det var der ikke før, Jeg ved ikke om jeg er kommet
til at ændre på noget.

Jeg benytter internet explorer

den gør det blandt andet på den her side www.danskunlock.dk og linket
webshop som nævnt så bliver vinduet ikke mere end 3 x 3 cm.

Mvh
Rachid

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-04 10:55

Rachid skrev:

> det gælder alle link, og det var der ikke før,

Mon ikke det bare er alle link med target="blank"?

Sker der også noget med vinduet hvis du fx klikker på "Fjernelse af
sim-lås" på http://www.danskunlock.dk/ ?

Formentlig så "husker" IE den vinduesstørrelse der sidst har været
brugt. Jeg bruger ikke selv browseren fast, men prøv at trække vinduet
lidt større efter du har åbnet et 3*3-vindue. Luk så browseren og tjek
når du åbner igen om størrelsen har ændret sig.

Hvis det stadig ikke virker, så prøv en genstart af maskinen.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rachid

Dato : 25-11-04 11:25

Hej,

Jubiiiiii..... tak for hjælpen du havde ret det var :

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-04 11:40

Rachid skrev:

> Jubiiiiii..... tak for hjælpen

Velbekomme. Hvis du gerne vil have hjælp en anden gang, vil jeg foreslå
dig at læse min signatur. Det er lettere at læse og kommentere dine
indlæg hvis du svarer under det du citerer og klipper overflødig tekst
væk.

Hvis du er i tvivl om hvordan man i praksis beskærer citaterne, er du
velkommen til at spørge i gruppen dk.velkommen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rachid

Dato : 25-11-04 12:02

oki, tak.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-04 12:54

Rachid wrote:

> oki, tak.

Og så er det, man får lyst til at udstede et Aaaargh!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, og hvordan du bruger dem

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-11-04 23:18

Carl Drud skrev:

> Heh, eller trykker bare Ctrl+N
>
> http://home19.inet.tele.dk/carl/Capture.png

Åh - kan jeg ikke få lov at bruge det TOFU-script? Jeg mangler
stadig en del tilpasning af Dialog før den kan de samme tricks som
min gamle Xnews.

Jeg sætter opfølgning til mail/news-gruppen.
FUT: dk.edb.internet.software.mail+news
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Carl Drud

Dato : 25-11-04 18:01

Kim Ludvigsen wrote:

> Og så er det, man får lyst til at udstede et Aaaargh!

Heh, eller trykker bare Ctrl+N

http://home19.inet.tele.dk/carl/Capture.png

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 25-11-04 23:40

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Åh - kan jeg ikke få lov at bruge det TOFU-script? Jeg mangler
> stadig en del tilpasning af Dialog før den kan de samme tricks som
> min gamle Xnews.

Et par bemærkninger: Det er KorrNews der laver "arbejdet" [1]. Det vil
kunne mærkes på hastigheden hvormed du henter meddelelser.

Fodnote:
========

[1] Kører sammen med Hamster under "Indkommende News"

Carl