Hvad for en PC er den bedste..?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-12-04 20:52

Hej folkens

Jeg har eet simpelt spørgsmål.

Hvilken PC er den bedste af disse to..?

http://tinyurl.com/4hjkq - en lækker "kværn" fra HP.

http://tinyurl.com/6owss (se specs nederst på siden) - en lækker "kværn"
fra Aldi.

Hvem har mon forstand på komponenterne, der sidder i maskinerne - og hvilken
maskine er den stærkeste - og i hvilke discipliner..?

Hvilken ville I købe - og hvorfor..?

/Jan Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 02-12-04 21:48

> http://tinyurl.com/6owss (se specs nederst på siden) - en lækker "kværn"
> fra Aldi.

Her er mere info om Aldi-maskinen..

/Jan W Nielsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-12-04 00:02

Jan W Nielsen wrote:
> http://tinyurl.com/4hjkq - en lækker "kværn" fra HP.
> http://tinyurl.com/6owss (se specs nederst på siden) - en lækker
> "kværn" fra Aldi.

Når der nu skal vælges imellem de 2 maskiner, så lyder
Aldi maskinen bedst. Jeg kan ikke se hvilket bundkort der
sidder i HP maskinen, men MSI som i Aldis er ganske godt.

Aldis har også en Pioneer DVD-brænder, hvor HP har deres
egen. Pioneer er klart bedst og understøtter flest medier.

Aldis ser også ud til at have den bedste softwarepakke, fx
Nero istedet for RecordNow, Works 2005 Suite vs Works 7.0.

Jeg har ikke set på priserne, garantien eller hardwarens
nøjere specifikationer (antal ram, harddisk plads mv).

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 03-12-04 00:52

> Jeg har ikke set på priserne, garantien eller hardwarens
> nøjere specifikationer (antal ram, harddisk plads mv).

ALDI-maskinen har kun 512 MB RAM, hvor HP´en har 1024 MB RAM - men til
gengæld er maskinen 2500 kroner billigere.

Samtidig har ALDI-maskinen større harddisk (250 MB), og en 3,4 GHz i stedet
for en 3,0 GHz.

Hvad med de to grafikkort..?

Aldimaskinens har kun 128 Mb RAM, mens HP´ens har 256 MB RAM.

Kan det godt passe, at Nvida GeFORCE 6610XL-kortet alligevel er noget
hurtigere, end HP´ens...?

/Jan W Nielsen

Fra : ThomasT

Dato : 03-12-04 15:03

Om grafikkortet har 128 el. 256 mb har ikke noget at sige. Det er et billigt
salgstrick at sætte 256 mb på. Tit er de grafikkort med 256mb langsommere
end dem med 128 mb, da producenterne spare på kvaliteten af rammene istedet.

ThomasT