AMD 64 in a box ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-11-04 15:08

Hej gruppe,

Jeg overvejer at købe ovenstående, og er lidt i tvivl om det skal være en
"In a Box" eller en trayversion ?
- Hvordan er køleren ? - larmer den ? - man må vel gå ud fra at køleevnen er
ok ?
- Er køleren monteret på processoren når man modtager den, eller skal man
selv til at fedte rundt med thermal grrease ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-11-04 15:16

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg overvejer at købe ovenstående, og er lidt i tvivl om det skal være
> en "In a Box" eller en trayversion ?
> - Hvordan er køleren ? - larmer den ? - man må vel gå ud fra at
> køleevnen er ok ?

Fordel, du får en køler med som er certificeret til din processor og er
garanteret at den kan køle den. Ulempe, de er ikke altid de mest støjsvage,
men til gengæld er de heller ingen jumbojet maskine.

> - Er køleren monteret på processoren når man modtager den, eller skal
> man selv til at fedte rundt med thermal grrease ?

Øhhhh nej, ellers ville det jo være rigtig rigtig svært at montere cpu og
klipse køleren ned bagefter. Så du skal selv gøre arbejdet.

Efter hvad jeg har oplevet er det thermal pads, som er monteret på køleren
og dækket med plastic, som du self. fjerner inden montering. Så ikke noget
med at fedte med grase, men til gengæld husk at køleevnen langsomt bliver
forværret, hvis du afmonterer køleren ofte og monterer den igen, uden at
forny med grease eller ny thermal pad.

--
Bjarke Andersen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-11-04 21:18

> Øhhhh nej, ellers ville det jo være rigtig rigtig svært at montere cpu og
> klipse køleren ned bagefter. Så du skal selv gøre arbejdet.

Åhh - mine sidste erfaringer stammer fra en Athlon 600 Classic - og der
spænder man køleren fast på cpu'en , og propper den så i soklen

- tak for et godt og fyldestgørende svar iøvrigt - jeg tror jeg vil studere
markedet for støjsvage kølere lidt mere - er der forresten nogen her som kan
anbefale en støjsvag køler til sådan en socket 754 processor ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 30-11-04 21:26

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev:

>Hej gruppe,
>
>Jeg overvejer at købe ovenstående, og er lidt i tvivl om det skal være en
>"In a Box" eller en trayversion ?

Jeg ville købe "boxen".

>- Hvordan er køleren ? - larmer den ? - man må vel gå ud fra at køleevnen er
>ok ?

Den larmer ikke efter min mening. Men det er jo en personlig vurdering
hvad der er acceptabelt. Den køler helt fint. Min kører på 36-43C alt
efter om vinduet er åbent og belastning.

>- Er køleren monteret på processoren når man modtager den, eller skal man
>selv til at fedte rundt med thermal grrease ?

Du skal selv fedte. Det skal du også hvis du køber tray-udgaven. Der
følger en god vejledning med box-udgaven, dog på engelsk.

Kig evt. på prisforskellen mellem box/tray. Du kan altid skifte
box-køleren.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard