Søgeformular i FP2000
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 02-12-04 22:16

Måske har spørgsmålet været oppe tusind gange før, men jeg vover hatten:

Vil en af jer være rar at fortælle mig hvorfor min søgeformular ikke virker -
og hvordan jeg får den til det?

http://www.grandt-aarhus.dk/searching.htm

Mvh.: Jørgen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-12-04 00:21

Din udbyder skal understøtte det. Da en søgemaskine er en belastning for
CPU'en på serveren, er der mange udbydere, der ikke understøtter det.
Jeg går ud fra at din udbyder har FrontPage Extensions på serveren?

--
ahw

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-12-04 08:04

Arne H. Wilstrup skrev:

> Din udbyder skal understøtte det. Da en søgemaskine er en belastning for
> CPU'en på serveren, er der mange udbydere, der ikke understøtter det.
> Jeg går ud fra at din udbyder har FrontPage Extensions på serveren?

Javist. Men når jeg nu graver løs i Google, ser jeg det åbenbart er et kendt
problem at få FP2000's søgeformular til at fungere. Så jeg har slettet den ...

Mvh.: Jørgen

Fra : oto

Dato : 03-12-04 08:51

> Javist. Men når jeg nu graver løs i Google, ser jeg det åbenbart er et
> kendt
> problem at få FP2000's søgeformular til at fungere. Så jeg har slettet den

Jeg bruger en søgestreng fra http://search.atomz.com
se den evt på http://www.sccrew.dk/sckatalog/ under søgning. Den virker fint
(men er jo faktisk ikke FP)
MVH oto

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-12-04 12:27

Sært -jeg benyttede søgeformularer da jeg havde FP2000, og der oplevede jeg
ikke nogen problemer -men det kan være forskelligt fra bruger til bruger.
Jeg har nu FP2003 - et væsentligt bedre og mere gennemført produkt - du
skulle tage at gøre ligeså.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-12-04 20:16

Arne H. Wilstrup skrev:

> Sært -jeg benyttede søgeformularer da jeg havde FP2000, og der
> oplevede jeg ikke nogen problemer

Lige nu venter jeg spændt på svar fra udbyderen hvad han har at sige
'til sin undskyldning'.

> - men det kan være forskelligt fra
> bruger til bruger. Jeg har nu FP2003 - et væsentligt bedre og mere
> gennemført produkt - du skulle tage at gøre ligeså.

Jah, det må jeg nok hellere forære mig selv i julegave.

Mvh.: Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 16:00

> [...]
> kendt
> problem at få FP2000's søgeformular til at fungere. Så jeg har slettet den

Det er som regel udbyderen der ikke opsætter serveren korrekt. Hvis det er
en Microsoft Internet Information Server 5 (på en Windows 2000 server) skal
serverens indexservice være startet og konfigureret rigtigt. Så laver den
nemlig et index over alle ord på dit websted, som søgeformularen kan søge i.

Hvis dit websted ligger på en Linux eller Unix maskine med en Apache
webserver skal der også installeres en indexeringstjeneste på serveren.

De gode udbydere ved hvordan man gør...

Så - det er ikke FP som sådan der er problemet. Tingene skal bare passe
sammen.

Ulrik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-12-04 18:38

Min udbyder vil ikke gøre det, da den tager for meget CPU-kraft, siger de.
--
ahw